Bij mij op de afdeling moet je er 6 weken van te voren uit vanwege ons beroep. Ik was bij de eerste met 27 weken van zaal vanwege bekkenklachten, heb nog wel door gewerkt tot 34 weken, maar heb wat anders gedaan Pip
Ik ben bij Jelle 6 weken van te voren met verlof gegaan. Dat was bij ons min of meer verplicht omdat het zwaar werk was, (revalidatie afdeling)en achteraf moest dat ook omdat ik voor 50% in de ziektewet kwam. Met Jitte heb ik doorgewerkt tot 4 weken voor de uitgerekende datum, en dat is goed gegaan. Nu werk ik in een verzorgingshuis en dat werk is een stuk minder zwaar.
Ik heb geen zware baan, tenzij je de hele dag achter de computer zitten zwaar vindt , maar ben lekker 6 weken van tevoren met verlof gegaan. Ik verveelde me een beetje op het werk ook.... Maar goed, uiteindelijk zijn dat er 8 geworden want ik was twee weken overtijd! Heb optimaal gebruik weten te maken van alle regelingen, haha!
Was je het niet behoorlijk zat dan toen je 42 weken zwanger was? Ik zeg namelijk ook elke keer dat ik hoop 2 weken over tijd te gaan want dan heb ik extra lang verlof, maar dan zegt iedereen meteen dat ik er dan echt niet blij mee zal zijn!
ik ben ook 6 weken van te voren met verlof gegaan ik plak er nog 5 weken vakantie achteraan dus heb ook aardig lange tijd verlof. 21 weken in totaal!
Ik ben ook 6 weken van tevoren met verlof gegaan, wilde ik zowiezo al (zwaar werk, in de tuinbouw). Maar uiteindelijk ook gedeeltelijk ziektewet dus dan moet je zowiezo eerder. Heb het ook al heel fijn ervaren, eerste 3 weken lekker genoten met oa afspraken met vriendinnen. En na die eerste 3 weken had ik onze kleine al met precies 37 weken. Als ik door had gewerkt dan had ik maar 1 week van tevoren gehad en was ik er echt niet klaar voor geweest nu wel. Heb nu ook evengoed 13 weken met de kleine.
Ik wil 4 weken van te voren met verlof gaan. Mijn contract loopt nog tot 1 juli 2010 en het is nog onduidelijk of ie verlengd gaat worden. Ik wil dus iig ook al mijn resterende vakantiedagen opnemen voor mijn verlof. Ik heb er 30 in een jaar (en ik werk maar 4 dagen ), dus dat zijn dan 15 dagen. Dan kan ik dus uiteindelijk 8 weken van te voren stoppen met werken. Lijkt me heeeerlijk!
Ik heb tot nu toe aangegeven dat ik met 4 weken wil stoppen, maar ga daar denk ik wel op terug komen. Merk dat ik steeds moeër wordt en daarbij ben ik net weer begonnen met een studie. 4 dagen werken en universiteit erbij doen is toch best zwaar. Denk dat ik mijn verlofperiode goed kan gebruiken om de tentamens alvast goed voor te bereiden. Moet zeggen dat ik ook steeds meer toe leef naar het verlofmoment!
Ik ben tot 4 weken door blijven werken maar heb meteen geleerd dat ik dat dus nooit meer ga doen.. De laatste weken heb ik steeds halve dagen opgenomen om maar de week een beetje door te komen. Ik stortte echt zowat in op het laatst. En ik heb niet eens een "zwaar" beroep; wel veel stress, maar niet lichamelijk zwaar ofzo.
ik heb tot 4 weken voor de bevalling doorgewerkt, ik zat op kantoor dus dat was wel te doen. uiteindelijk heb ik 2 extra weken verlof gehad doordat mijn dochter 13 dagen op zich liet wachten! dus ook optimaal verlof gehad (maar ja altijd te kort he)
Ik wilde in begin ook voor 4 weken gaan, heb het later veranderd in 6 weken en ben daar nu zooo blij mee, want het werken is echt vermoeiend momenteel, terwijl ik al halve dagen draai en mijn eigen tempo mag bepalen! En dan heb ik nog niet eens echt lichamelijke problemen ofzo gehad deze zw.schap. Dus hier 6 weken...ook al zal ik me waarschijnlijk best vervelen, het is beter voor de rust in ieder geval!
ik wilde 4 weken van te voren stoppen met werken, ( half aug laatste werkdag) maar begin juli kregen we groen ligt voor een verbouwing (heb toen wel gewerkt) maar savonds veel troep dat ik er door heen zat dus ik ben 6 weken van te voren gestopt en nu ben ik al 1 week overtijd dus 7 weken al thuis, ben het nu wel zat hoor
Ik heb met mijn eerste doorgewerkt tot 4 weken van te voren. Ik haalde dat wel, maar dat was ook omdat je volgens mij gewoon naar een bepaalde datum toeleeft. Eenmaal thuis had ik echt nergens energie meer voor. t Was in 1 keer op, omdat het niet meer hoefde. Mijn zoontje werd 2 weken te vroeg geboren met een keizersnee. Ik was eigenlijk nog niet eens bijgekomen van het werken en dan moet je ineens meteen herstellen van een keizersnee plus voor een kleintje zorgen. Voor degene die hun eerste baby verwachten: de eerste weken met je baby kunnne echt heel zwaar en vermoeiend zijn, hoe gewelidg het ook is dat je kindje er eindelijk is. Dit keer stop ik 6 weken van te voren, zodat ik meer uitgerust ben. En ik plak er nog een week of 3, 4 achteraan.
Ik hoor van meer mensen dat er met een eerste kindje veel op je af kan komen. Mijn collega bijv. die was de eerste weken helemaal in de war
Ik heb eigenlijk helemaal niet getwijfeld, ik stop 6 weken van te voren. Omdat ik nogal een zware baan heb (lichamelijk niet, maar wel veel stress, lange dagen en 3 uur per dag reistijd) en omdat mn contract toch afloopt tijdens mn verlof dus het aantal weken dat ik erna over heb is minder relevant. Enige minpunt is dat ik dan na 10 weken verlof in de WW kom en dus een sollicitatieplicht heb, wat anders na 12 weken zou zijn. Die twee weken verschil maken ook weinig uit. Ik tel af.. nog 10 weken werken! Het klinkt zo kort nog..
Ik ben 4 weken van te voren gestopt. Ik vond het de laatste weken wel erg zwaar dus ben toen een paar weken vtv minder gaan werken. De uren die ik minder werkte kreeg ik toen als ziekte uren uitbetaald. Ben wel blij dat ik het zo gedaan heb. Ik heb nu nog 7 weken over en vind het echt heel snel gaan. Die afgelopen weken zijn echt voorbij gevlogen.
Ik heb lichamelijk vrij zwaar werk, geef aerobics, zwemles e.d. Wil eigenlijk 6 weken van te voren verlof, Werk ook nog deels op kantoor, dus hoop dat ik als ik me goed voel nog wat uurtjes zelf in te delen op kantoor kan werken tot 4 weken, zodat ik nog wat vakantie dagen overhou.....
Het was idd op z'n zachtst gezegd kl*te en helemaal niet zo leuk! En ik was er lichamelijk nog eigenlijk heel goed aan toe, ik was helemaal niet veel aangekomen en had een bescheiden buikje dus kon nog best goed lopen en bewegen. Maar mentaal was het zwaar, zeker na de 41 weken grens. Was er ZO klaar mee! Maar goed, wat verlof betreft is het dan wel weer grappig en komt het zo prima uit omdat ik nog ouderschapsverlof opneem tot 1 januari en dat scheelt dan weer twee weken van dat ouderschapsverlof (die ik na 1 januari 1 dag per week ga opmaken).
Ik ga 6 weken van te voren met verlof, was het eerst niet van plan, maar het werdt mij toch te zwaar. In overleg met de arboarts was er besloten dat ik 50% zou gaan werken, en dan moet ik wel 6 weken van te voren met verlof. Eerst gaf dat wel een ongemakkelijk gevoel, maar nu het zo dicht bij komt geeft het ook wel weer een rust..... Nu hoef ik nog maar 4 halve dagen te gaan werken....