hoeveel weken was het vruchtje nou?

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Silly43, 12 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silly43

Silly43 Actief lid

8 mei 2006
    468
    0
    0
    Hoi

ik ben er gister achter gekomen via een echo dat ik een miskraam heb gehad. 10 weken zwanger, maar het vruchtje was al gestopt met groeien na 6 weken en 3 dagen :cry:
    Nou had die man het vruchtje gemeten, even met de muis aanklikken van boven naar beneden en dan kwam er op het scherm 6 weken en 3 dagen te staan. Maar is die 6 weken en 3 dagen nou de leeftijd vanaf de bevruchting of vanaf de eerste dag van laatste menstruatie?
    De vruchtzak had de grote van 8 weken en 1 dag. Als je daar dan 2 weken bij op telt zit je precies aan het aantal weken dat ik zwanger was?

Bedankt voor jullie antwoord

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Silly,

wat ontzettend verdietig dat het is misgegaan.
    6 weken en 3 dagen is geteld vanaf de eerste dag van je laatste menstruatie. De vruchtzak kan wel wat groter zijn, maar het kindje zelf is gestopt met groeien bij 6 weken en 3 dagen. Het rare is dat je lichaam dat signaal niet altijd oppakt. Je blijft je zwanger voelen en placenta en vruchtzak kunnen nog een poosje doorgroeien. Vandaar die meetverschillen.
    Heel veel sterkte!

Mirjam

Deel Deze Pagina