Ben ik uitgedroogd?

Discussion in 'Zwangerschap' started by Shereen23, Mar 11, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Shereen23

Shereen23 Bekend lid

Mar 1, 2007
    836
    0
    16
    Met veel moeite typ ik dit, ben erg zwak.
    Ben 16 wk zwanger en hou al 2 dagen niets binnen, water komt binnen 2 min eruit en heb diarree. Voor deze 2 dagen gaf ik al elke dag over.
    M'n mond is droog en heb geen kracht, k ga zo HA bellen maar wil effe vragen of jullie denken aan uitdroging als je dit hoort.

2. vally

vally Niet meer actief

Meteen bellen!!
    Heb er verder geen ervaring mee....als je minder / niet meer plast is ook een teken van uitdroging.

3. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Als ik het zo lees had je gisteren al moeten bellen...
    Niet internetten, bellen!

4. Blue Water

Blue Water Actief lid

Nov 20, 2014
    232
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gauw bellen!!
    Je bent sneller uitgedroogd dan je denkt.
    Denk dat niemand hier zo kan zeggen of je ook echt uitgedroogd bent,dat kan een arts testen.
    Maar dat zal ook zeker wel gedaan worden aangezien je zwanger bent en zoveel overgeeft en ook nog een diarree hebt.
    Sterkte!!!!!

5. Bloemmm

Bloemmm VIP lid

Mar 31, 2010
    18,894
    1
    38
    Wormer
    Gelijk bellen!

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

Nov 2, 2013
    1,017
    0
    0
    dat denk ik wel, even urine laten nakijken door huisarts, dan weten ze het snel genoeg

7. Dufel

Dufel VIP lid

Sep 10, 2014
    5,833
    1,469
    113
    Idd gelijk bellen meis. Waarschijnlijk moet je langskomen en wordt je urine getest.
    Sterkte

8. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Met alle respect, maar ik lees hier op het forum toch wel regelmatig vragen dat ik denk...kom op, je kan zelf toch wel bedenken dat je de huisarts of verloskundige moet bellen?! Misschien is er niets aan de hand, maar met een kind in je buik is het goed om het te laten controleren!

Vragen als:
    - Ben 25 weken zwanger en ik werd wakker en heel mijn benen waren nat. Nu sta ik op en loopt het langs mijn benen. Zou dit vruchtwater kunnen zijn?
    - Zit in mijn tweede trimester en verlies sinds 3 dagen bloed. Kan dit kwaad?
    - Ben 27 weken zwanger en heb sinds gisteren harde buiken en sinds vanmorgen komen die heel regelmatig en nemen in frequentie toe. Wat nu?

Bovenstaande vraag past ook in dit rijtje.
    Beetje gezond verstand gebruiken.

Dus in dit geval, ja kan uitdroging zijn. Hoe lang wil je wachten voordat je een arts belt?

9. Sugartje

Sugartje Niet meer actief

Ik begin mij ook te irriteren...
    Als je met iets komt waar anderen tips voor kunnen hebben ok
    Maar dit kan je toch zelf ook wel bedenken?
    Schreeuw om aandacht?

10. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,440
    372
    83
    in een huis
    Tsjonge wat een nare reacties zeg! Ik ben ook het type dat bang is om voor niets de huisarts te bellen. Is toch niet erg als ze advies vraagt!

Maar goed, ik zou idd in dit geval de ha bellen.

Sterkte!

11. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Ben dus niet de enige zie ik.

Wat ik ook regelmatig lees is dat er zo'n vraag wordt gesteld en er vervolgens tig reacties komen met...direct dokter bellen...en een to dan reageert met...het lijkt iets minder geworden dus ik kijk het nog even aan tot morgen/overmorgen/na het weekend.

Ik vraag mij dan altijd af hoe ze het doen als ze eenmaal een kind hebben en daar iets mee is. Afwachten tot het mis kan gaan?
    En lees ook nooit iets over de partner bij to met dit soort vragen. Als je zwangere partner bloed verliest, vruchtwater verliest te vroeg in zwangerschap of op uitdrogen staat, dan trek je toch aan de bel??

12. sennavt

sennavt Actief lid

Feb 18, 2015
    287
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik snap dat dus ook niet. Ik bedoel het niet naar, want ik snap dat TO zich afvraagt wat er aan de hand is. Maar als je zwanger bent en je maakt je zorgen ergens om zeggen ze niet voor niks dat je altijd je verloskundige kunt bellen. Ook ik heb me vaak druk gemaakt tijdens de zwangerschap maar altijd meteen de verloskundige gebeld. En wilde ik niet bellen omdat ik me bezwaard voelde dan greep mijn partner de telefoon en belde hij. En dan heb ik het niet over direct zorgwekkende dingen als vruchtwater verlies, uitdroging of bloedverlies. Daarnaast kunnen hun je direct de nodige hulp bieden en wij alleen onze mening geven. Het is, vind ik, toch vrij logisch dat je bij zulke dingen direct medisch advies zoekt i.p.v op internet om meningen van anderen te vragen. Dat je je druk maakt snap ik, maar internet is niet de aangewezen plek bij medische nood. Allerhande vragen over tips bij luieruitslag e.d dat zou ik dan weer wel op een forum vragen, maar dit is dan ook niet een (mogelijk) levensbedreigend iets.

TO, het beste advies wat ik kan geven is z.s.m medische hulp zoeken of dit nu de huisarts, verloskundige of SEH is. Als jij uitgedroogd bent kan dit grote gevolgen hebben, ook voor je baby. Buiten dat komen jullie nu beide voedingsstoffen tekort door het overgeven en de diarree. Lijkt mij het slimste om een professional naar je te laten kijken, wij kunnen wat dat betreft geen diagnose stellen aangezien we geen doktoren zijn. Een dokter zal je ook zeker zeggen langs te komen, ook hij kan niet zomaar via telefoon een diagnose stellen en dit klinkt in mijn oren wel ernstig.

Wat je verder zelf nog kunt doen op dit moment om te kijken of je uitgedroogd bent is de huid op je hand omhoog trekken en loslaten, als het snel terugveert ben je niet uitgedroogd, gaat dit langzaam of niet dan zou ik direct de spoedlijn van de huisarts bellen, spoednummer van de verloskundige of de SEH. Verder kun je ORS nemen, tegen uitdroging is dat maar ik weet niet of je in staat bent dit te halen of iemand te vragen het voor je te kopen?

13. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

Sommige mensen hebben via internet nog even een zetje nodig denk ik, om actie te ondernemen. Denk ook aan andere fora waar gesproken word over huiselijk geweld, kindermishandeling noem maar op. Tuurlijk denk je: meteen naar politie of meteen naar maatsch werk stappen. Maar niet iedereen zit zo in mekaar. En ook niet iedereen heeft snel bij zichzelf door dat ze medische hulp nodig heeft. TO is r ook al mee bezig ze wou alleen alvast onze mening toch :)

14. Madelie

Madelie VIP lid

Jun 14, 2014
    11,473
    8,734
    113
    Maar voor niets de huisarts bellen is iets anders dan dagen geen vocht binnenkrijgen of binnenhouden tijdens een zwangerschap.
    Dat mensen bij twijfel een vraag stellen vind ik zeer begrijpelijk. Ik bestempel ook niet snel een vraag als dom, sterker nog, voor ik op dit forum kwam geloofde ik niet in domme vragen. Maar de laatste tijd zie ik er helaas toch wat voorbij komen.

Ik hoop met mijn lijstje met 'domme vragen' juist te bewerkstelligen dat mensen in zo'n geval voortaan direct de huisarts of verloskundige bellen.
    Want denk je eens in als er in zo'n geval hier gereageerd zou worden met, dat had ik ook en er was niets aan de hand dus zou het even rustig afwachten, en een topic opener volgt zo'n advies op en het gaat mis. Wat dan?

Medisch advies, vooral wanneer dit gevolgen kan hebben voor de gezondheid van moeder en/of kind, hoort bij een arts of verloskundige.

15. mnsy

mnsy Bekend lid

Jun 8, 2009
    811
    0
    0
    Precies dit.

16. username

username Fanatiek lid

Aug 7, 2014
    2,917
    192