Nu al bang voor de bevalling en alles er omheen!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Wendyhuitink, 9 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Hoi dames ,m

Klinkt heel stom maar zei het gisteren tegen mijn man , ik denk er dagelijks veel aan !!!
    Ik ben nu ik bijna 26 weken ben steeds banger voorbode bevalling het iedee van dat het zomaar uit het niets begint , en voor de pijn en de stress , ben namelijk erg bang voor spuiten en heb niet zon hoge pijngrens ! Ik ben van mezelf best een drukte maker en weet ook als je ze zwanger bent dat het moment er komt dat je kindje er ook uit moet !!!
    Ik kijk er naar naar uit om onze zoon in me armen te hebben !! Ik weet ook dat je het doet voor iets moois iets van jezelf !!
    Hoef niet bang te zijn maar ben het wel !!

Ik heb 2 jaar geleden een miskraam gehad en belde mijn vriend dat hij naar huis moest komen hij is loodgieter .. Hij zei ja maar ben bij een klant kan niet zomaar weg .. Ik zei opschieten nu !! Dus hij kwam naar huis ik was aan het wachten op hem hij kwam thuis en zei kan ik me niet eerst nog even douchen en omkleden :( Ik zei nee we moeten nu weg ...

Nu dus zit ik al te denken van ja straks begint de bevalling en inmiddels werkt hij bij mandenmakers als sanitair monteur en moet soms naar de andere kant van Nederland !! Je voelt de bui al hangen natuurlijk....
    Ik weet dat hij dan niet naar de andere kant hoeft tegen die tijd maar als ik nu eerder aan de gang ga ..?? Is hij dan optijd .. Eerst douche .. Vergeten we dan geen spullen ..

Ook daarbij hij is best makkelijk ingesteld .. Ik zei ook van de bevallings hartjes ( hebben wij in plaats van kaartjes) die komen vanuit polsterholt en wij wonen in Breda .. Ik zeg die moetje gelijk bellen je moet best veel doen hou je daar rekening mee ?? Zijn reactie .. Komt allemaal wel goed hoor ga me daar echt iet druk om maken ..

Ik ben gewoon bezorgd en best bang voor de gang van zaken tegen die tijd en vooral de bevalling hij is zoo relaxt .. Meestal moet dat helpen maar ik krijg er de Rambam van ..

2. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    meid, het kindje floept er echt niet zomaar uit!
    meestal begint t rustig met lichte weeen.
    kun je even aan t idee wennen, dat je kindje gaat komen.
    probeer gewoon rustig te blijven want het is pijnlijk, maar vooral ook heel mooi om mee te maken.
    en maak je niet druk over bevallingshartjes enz. als t kindje er maar gezond en wel uit komt! de rest is niet zo belangrijk toch???
    het komt goed! xxx

3. Rosa5

Rosa5 VIP lid

21 okt 2011
    7.561
    1.935
    113
    Het is misschien makkelijk gezegd maar, relax!
    Ik heb ook niet zo´n hoge pijngrens en ben gezegend met een naaldenfobie maar ga straks toch echt voor de 5e keer bevallen.
    Misschien is het een idee om alles op te schrijven? Zodat je alles op een rijtje hebt? Ga je in ziekenhuis bevallen?
    Maak een lijstje met alles wat je moet regelen en mee moet nemen.
    - Tas voor naar het ziekenhuis
    - Wie je wil bellen, bv voor de bevallingshartjes

Zelfs als de weeen plotseling beginnen, dan nog heb je over het algemeen nog wat uurtjes te gaan hoor, voordat de baby daadwerkelijk geboren gaat worden.
    Bedenk ook dat het normaal is dat je af en toe overvallen wordt door zorgen om de bevalling. Ik ga straks dan voor de 5e bevallen maar ik heb ook af toe dat ik denk, oh mijn hemel ik moet straks bevallen!
    Volgens mij is dat gewoon ook een beetje voorbereiding op wat er komen gaat.

4. Aviya

Aviya Niet meer actief

Maak een plan en zit dit allemaal op papier, wat je wel en niet wilt tijdens de bevalling, wat er moet gebeuren na de bevalling, wat er geregeld moet worden.

Een soort draaiboek maken dus, even googlen

voorbeeld als je in het ziekenhuis moet bevallen: Draaiboek voor de aanstaande vader

maar een draaiboek is veel meer als dat! jij bepaald van tevoren met je verloskundige hoe alles moet lopen en hoe alles geregeld gaat worden, waar ze rekening mee moet houden, wie je er wel en NIET bij wil hebben.

Wat je man moet regelen voor tijdens en na de bevalling bv. hij moet je goed masseren tijdens de bevalling of zoiets.

Gewoon een heel bevallings EN kraamplan opzetten, geeft je meer rust en je hebt even iets anders om aan te denken en regelen, want volgens mij houd je graag de touwtjes in handen :);)

enne het fijnste, kijk maar eens op deze site: De Nederlandse doula-site

Succes meis

5. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda
    Ik weet het hahaha , een plan was ik ook wel van plan om te maken hahaha , ben alleen bang dat mijn man hem niet leest als hij drie zinnen moet lezen is hij het al beu hahaha , en indd ik heb graag de touwtjes in handen en alles optijd en goed geregeld wilde me tas al klaar gaan maken , heb gisteren een camera gekocht want die hadden we nog niet , alle kleertjes etc zijn al gewassen ..misschien komt het ook omdat ik te nieuwsgierig ben naar alle onderwerpen op dit forum zoals vlindertjes vanaf de 25 weken .. Ik probeer de realiteit dan ook onder ogen te. Zien terwijl ik er eigenlijk niet aan moet denken of er stil bij moet staan maar het is automatisch ..:x ik denk van ouwe god drek gaat het niet goed en beval ik volgende week! Dan moet wel alles klaar zijn ..

Ik ga hè proberen ik ga van de week maar eens een plan schrijven drachtig zo ;)

6. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Echt meid, relaxxxx.. alle kleertjes zelfs al gewassen, met die termijn had ik nog niet eens kleren gekocht bij mn eerste haha. En stel je bevalt volgende week (aub niet zeg), dan hoeft nog alles niet klaar te zijn want dan ligt je kindje nog tijden in het ziekenhuis.

7. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda

Wuhahahahaha ik weet het hoor ben er vroeg bij met wassen enzo maar zit al 8 weken volledig thuis ivm bekkeninstabiliteit , dus verveling heerst enorm!

8. Moekje

Moekje Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.021
    1
    38
    NULL
    Zuid-Holland
    Hey,

Het is algemeen bekend dat bevallen niet zo'n pretje is. .
    Maar het MOET eruit en daar kan je je lang en kort druk over maken.
    Zelf heb ik ook echt geen hoge pijngrens maar als ik me er druk over maak heb ik hier alleen mezelf mee.
    Dat geld dus ook voor jou;)
    Straks lig jij al weken waker voor de bevalling begint en heb je minder energie, daar heb je ook niets aan.
    Daarnaast is het bewezen dat de bevalling meestal soepeler verloopt als je er enigsinds relaxt in staat.
    Er zijn je al miljoenen vrouwen voor gegaan en er zijn er genoedg die het een tweede keer of vaker hebben gedaan.
    Het komt dus helemaal goed, het zit in je natuur, daar ben je vrouw voor.

Laat het gewoon over je heen komen.
    Waarom zou je je druk maken over iets dat nog weken duurt?

Groetjes,

Moekje

9. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Ik herken je gevoel. Ik wordt soms ook ineens overvallen door het idee dat ik straks moet van bevallen en raak dan even in paniek. In mijn familie komen alleen lastige bevallingen voor dus dit maakt het nog erger maar gelukkig kan ik t meestal weer los laten en denken: t moet er toch uit!!! En heeeel veel vrouwen zijn ons voorgegaan joh, ze helpen je tegenwoordig zo goed. Maar goed... dat neemt niet weg dat het eng is, ik heb precies hetzelfde!

Dat je man zo rustig is komt ook heel bekend voor. Die van mij is er ook heel rustig onder en zegt dat alles wel goed komt. Maar meestal is dat ook wel zo dus dan denk ik: ach hij heeft vastgelijk! Ook met die dingen die de man moet doen na de bevalling heb ik zoiets van: als hij nou maar op let! Maar echt hoe laks ze normaal kunnen zijn hoe goed ze alles aanpakken als t menis is en het echt moet. Zet voor je eigen gemoedsrust alles wat hij moet doen als de baby er is op papier in korte duidelijke punten dan komt het zeker goed!!!

Ik ben ook een controlfreak dus ik snap precies wat je bedoeld maar ik vrees dat we nu toch moeten gaan leren loslaten ;)

En ik zou me echt geen zorgen maken over dat je man te laat is. Als jij hem belt als het begonnen is duurt het nog wel even voor de weeen echt heel regelmatig komen en jullie eventuel naar het zh moeten. Ik heb me zelfs voorgenimen om bij de eerste wee nog even te wachten met bellen. Ben me er heel goed van bewust dat het dan nog uuuuren duurt dus dan kan ik best even wachten met bellen tot de weeën wat regelmatiger komen....

Heel veel suc6 met jezelf rustig houden, ik heb er ook regelmatig last van mar het lukt me altijd wel weer om me te herpakken.

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Maak het jezelf gemakkelijk en lees NIET bij de engeltjes! Daar maak je jezelf alleen maar bang mee. Niet doen hoor!

Verder; je bevalling duurt vaak lang, dus bij de 1e wee of gebroken vliezen hoef je nog niet naar het ziekenhuis of de verloskundige aan je bed te hebben hoor. Dan heeft je man tijd zat om naar huis te komen, te douchen en de tas die jij inmiddels ingepakt hebt klaar te zetten. Mijn ML rijd 's ochtends een bezorgroute van de bakkerij. Als ik ga bevallen dan bel ik optijd, rijd hij terug naar de bakkerij, laat de bus daar staan en springt in de auto naar huis. En je zal zien; bij mn 1e bevalling was hij gewoon thuis en braken om 6u 's ochtends mn vliezen op zijn vrije dag.

Ik ben verder wel benieuwd wat bevallingshartjes zijn, heb er nog nooit van gehoord?

11. TiTaRa

TiTaRa Fanatiek lid

25 aug 2008
    1.016
    0
    0
    Interieurverzorgster (mooie naam voor poetsvrouw)
    Lanaken (Rekem)
    geloof mij vanaf het moment dat je weeën begonnen zijn dan denk je alleen maar : JAA SEFFFES HEBBEN WE ONZE BABY!
    En dan verloopt alles vanzelf..Je gaat echt niet constant stilstaan bij naalden of het persen enzo...Alles verloopt zo'n beetje in een waas (bij mij toch) :D

12. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda

Hahaha... Ik zei geboorte hartjes ..
    Wij hebben in plaats van kaartjes houten hartjes deze worden uit geleaserd en de tekst ook heel erg leuk zeker weer eens wat anders dan een kaartje kon namelijk niet echt wat vinden wat bij ons paste ...

Houtenlabel.nl lasergraveren en snijden van letters, labels, naamborden enz. in hout. -

( geboorte kaartjes )

13. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ja ik denk ook zo..ik verheug me op de bevalling en vind het zo n super voorrecht dat ik dat ook mee mag gaan maken...eindelijk na al die jaren..

Ik zit er anders in..KOM MAAR OP..ik ben er klaar voor...;)

Meis de beeb moet eruit, links om of rechts om...zou me nu echt nog niet druk maken over welke pijn je wel of niet zal krijgen;)

14. kleintje88

kleintje88 VIP lid

17 nov 2008
    9.362
    2
    0
    Ik denk soms ook weleens: oh als het maar goed komt en vriendlief maar op tijd is!

Bij de eerste werd ik ingeleid omdat ik te weinig vruchtwater had dat was mijn "geluk"
    Maar nu is het nog maar afwachten hoe of wat...

Vriendlief werkt als meubelbezorger / monteur en komt ook door het hele land. Nu is er op zijn werk afgesproken dat iemand hem overneemt en met de auto naar hem toe komt gereden mocht het zover zijn, maar ja als je dan b.v in Amsterdam staat ben je ook niet zomaar thuis...
    Waarschijnlijk houden ze er rond die tijd wel meer rekening mee dat hij wat meer in de buurt zit maar dat kan natuurlijk ook niet altijd...

Ik heb zoiets: nou ja ik zie het wel hoe het gaat lopen! Ga me er ook niet al te druk om maken...

MIsschien kan jou vriend ook afspraken maken op zn werk om wat dichter in de buurt te zitten ?

15. Behappy

Behappy Niet meer actief

ik vind t ook al spannend ..

en vriendlief heeft aangegeven dat ie bang is dat ie flauw gaat vallen :|

16. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    haha rustig blijven ademhalen !
    Wat er al eerder gezegt is, je kleine floept er echt niet zomaar uit. Bij Levi ben ik gestript en heb er toen 6.5 uur over gedaan. Tijd genoeg dus om van de andere kant van het land naar huis te komen ;)
    En idd zorg dat je alles zwart op wit hebt staan voor je man. Ik had voor mijn man toen alles op papier gezet.
    telefoonnummers van vk,kraam, ziekenhuis en geboortekaartjes.
    Heb dit papier aan de binnenkant van de babyslaapkamer deur geplakt zodat hij het ook niet kwijt kon raken.
    Als hij gaat bellen voor de geboortekaartjes/hartjes, zorg dat dan je de gegevens op papier zet zodat hij het goed doorgeeft ;)
    En die bevalling...gewoon over je heen laten komen en vooral niet naar verhalen van anderen luisteren.iedereen beleeft een bevalling anders. Mijn moeder zei altijd dat het niets voorsteld, en mijn buuf vond het te vergelijken met doodgaan.Ben dus maar van het laatste uitgegaan zodat het alleen maar mee kon vallen. Levi zijn bevalling duurde 6.5 uur, die van Elin 2 uur. Ja het doet pijn, maar je lichaam is er ook op gebouwd. Je vind op een gegeven moment een manier om je weeën door te komen ( ik keerder bij Levi bijvoorbeeld helemaal in mezelf ) en voor je het weet mag je persen en heb je straks een heerlijk klein mannetje op je borst.

Misschien is zwangerschapsyoga ofzo iets voor je zodat je wat rustiger wordt ?

17. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
  18. bagheera

bagheera Bekend lid

2 aug 2011
    746
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat zegt je verloskundige ervan? Kan je hier niet eens met haar goed over praten? Over je angsten/vragen/zorgen? Zij heeft al zo veel bevallingen mee gemaakt denk ik?

19. Wendyhuitink

Wendyhuitink Actief lid

12 apr 2012
    413
    0
    0
    Breda

Leuk hè!! Ik kon echt geen leuke kaartjes vinden zo moeilijk en weer een verhaaltje enzo ik wilde iets anders , de site die jij hebt gevonden heb ik ook gezien alleen hn zijn duurder!! Je kan op houtenlabel ook je eigen wensen door geven bijvoorbeeld de voetjes ;)

20. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Oh goed dat je het zegt dan mail ik hun ook nog even, misschien dat het scheelt!

Je echt origineel joh! En daar ben ik echt altijd van dus vond al die kaartjes zo gewoontjes...

Deel Deze Pagina