Ik heb deze vraag ook al eens gesteld. Het is gewoon jammer dat de dames die wel normaal / of wat meer aankomen zich gaan schamen en dat vind ik jammer. Het kan best zijn hoor dat de baby je "opeet". Ik ken in mijn omgeving iemand die nauwelijks was aangekomen maar als ik hier dan smileys zoals; of achter een bericht zie staan krijg ik het idee dat dames het erom doen en er ook trots op zijn terwijl het mijn inziens niet geheel gezond is.
Sterre82 ik zal je zeggen ik ben rete trots op mn 8 kg als je al jaaaaren met een fiks ondergewicht leeft (mensen vinden dat je anorexia hebt) en nu eindelijk ziet ik er wat "normaler" uit nou ik zou willen dat ik alle kg's kon behouden. Ik schaam me totaal niet hihi en ik vind dat niemand dat moet doen want het hoort erbij. En dan te bedenken mijn buik is echt mini hoor dus hoe wat waarom geen idee maar lekker belangrijk toch
17 weken, +3. Bij mijn eerdere zwangerschappen uitgekomen op totaal +14. Ik zit zo aardig op schema. Mijn BMI bij start is 24, dus geen overgewicht, maar zeker geen ondergewicht.
Haha ik hoop voor je dat het blijft hangen Tja ik zal eerlijk zeggen dat ik nu wel oplet met eten. Ik ben voor deze zwangerschap 11 kilo afgevallen en was sinds jaaaaaren weer rond de 70 kilo. Eindelijk voelde ik me weer goed e.d Dus nu ik weer boven die 80 ben gekomen doet het wel een beetje pijn maar aankomen hoort er gewoon bij.
Snap ik ook helemaal meid! Maar onthou er is een groot deel van het gewicht baby, vruchtwater, bloed, boobs en vocht Hopelijk verdwijnt het straks weer na de bevalling en kun je enorm trots zijn op de prestatie die je geleverd hebt en wat onze lichamen hebben moeten doorstaan!
De reden dat ik tot nu toe weinig ben aangekomen is dst ik de eerste maanden erg misselijk ben geweest. 5 kg afgevallen. Heb wel een hogere bmi. Bij mijn zoon maar 6 kg in totaal aangekomen maar dat kwam doordat ik zwangerschapssuiker had dus op een dieet zat.
Hier in het begin van de zwangerschap 5 kg afgevallen door misselijkheid en nu dus eindelijk in de + bij de 32 weken, dus in principe ben ik eigenlijk 7 kg aangekomen.. Ik heb ook licht overgewicht.. Dus het is echt niet zo dat ik mezelf aan het uithongeren ben! Het verbaast me juist dat ik zo weinig aankom aangezien ik best veel eet de laatste maanden en ook ongezonde dingen laat ik niet liggen. Ik vind het een beetje lúllig om te zeggen omdat je smilies gebruikt, dat je trots bent dat je maar weinig bent aangekomen. Slaat nergens op.. Bij mijn vorige zwangerschap was ik trouwens 10 kg aangekomen, maar toen woog ik ook maar 55 kg i.p.v. 73 kg en heb toen ook helemasl geen last gehad van misselijkheid.
Het is pas lullig dat mensen deze gaan gebruiken; of , juist omdat ze denken dat ze zich moeten schamen. 12 tot 15 kilo aankomen is gewoon heel normaal. Natuurlijk ben ik ook blij als ik onder een bepaald gewicht blijf ( in de vorm van gezonde snacks pakken en niet elke keer te snaaien ) maar ik vind dat er juist in dit soort topics wel een reëel beeld moet worden neergezet. Vandaar ook de vraag van meerdere mensen uit om je startgewicht en lengte erbij te zetten. Ik ben bij de eerste meer als 20 kilo aangekomen, bij de tweede ruim 15 kilo. Vooral bij de eerste schaamde ik me gewoon heel erg terwijl ik er niks aan kon doen ( veel vocht en pre eclampsie ) Vandaar misschien mijn felheid hierop, ik snap het gevoel van de mensen die wél wat meer aankomen en dan dan zijn smileys als of best pijnlijk.
Ik ben dus al 3 kilo aangekomen ... en pas 8 weken . Vreemd pas trouwens ook mijn broeken niet meer krijg de rits en knoop niet meer dicht. Ik woog 55 kilo
Bij mijn zoon 8 jaar terug bij week 39.4 ongeveer +25kg. (102 kg schoon aan de haak hihi ) 10 maanden bv gegeven maar toch viel ik niet snel af! Maar na 2 jaar woog ik weer netjes 73 kg. Ik ben 1.82 m en begon nu bij 83 kg. (bmi 25) Ik kan me niet herinneren wat ik 9 jaar geleden bij 17 weken was aangekomen. Nu bij 17 weken +2 kg dus dat is netjes! Ik maak me er niet al te druk om...bij mijn eerste zwangerschap at ik veeeeel fruit en geen vet of ongezonde dingen, want daar had ik geen trek in. Je houdt het niet tegen hoor, maar natuurlijk kan je een beetje opletten. Lijnen absoluut niet doen!! Wat een onzin...je bent zwanger...alles over hebben voor de kleine.
Je houd het indd niet tegen wat je ook eet daar ben ik wel achter nu vind ik het heel fijn hoor hihi maar als ik dan kijk dat ik zeker sinds de 20 weken nog maar nauwelijks avond eten eet en overdag iets van brood fruit rijstewafels die dingen dan zou je denken hoe kun je aankomen haha maar wss wordt dat alles toch ergens opgeslagen