Ik ben inmiddels bevallen maar was bij 39 weken +16 kilo. Begonnen op 1.68m en 72 kilo en dus 88 kilo aan het eind. Stiekem wel blij dat ik onder de 90 ben gebleven. Vorige 2 keer zat ik daar royaal boven
Dacht dat dit helemaal niet teveel was... Had ergens op internet gelezen dat je bij 20 weken minimaal 6 kilo moet zijn aangekomen (als je start met een normaal eigen gewicht). Dit omdat alles bij elkaar (placenta, vruchtwater, baby etc) dan zoveel zou moeten wegen...
Vorige week toen ik 36+2 was, was ik precies 20 kilo aangekomen.. ben 1.64 en woog 50 kilo nu 70 ! moet er wel bij zegge dat ik meer vruchtwater heb dan normaal..
Ik vind het een beetje gek dat je vk dat zegt. Iedereen is toch anders, ik vind niet dat hun daar commentaar over mogen geven. Daar wordt je misschien alleen maar ongerust van en ga je minder eten omdat je bang bent dat je teveel aankomt. Ik ben mn vorige zwangerschap 22 kilo aangekomen en mn vk heeft nooit gezegd dat het te veel was. Zo lang je niet tonnetje rond wordt lijkt het mij niet erg als je bv 20 kilo aankomt. Woe weet hou je wel een hoop vocht vast.
O, wat een nette gewichten allemaal. Eerste zwangerschap flink aangekomen 23,5 kilo.... In het begin ook commentaar gekregen van de verlos of ik anders naar een diëtist moest. Ik was eerst 5 kilo aangekomen en toen weer 10 weken niks. Ging met pieken. Laatste weken 2 kilo per week, dat eet je er niet aan hoor! (Als je het tenminste in de gaten houdt) Maarrr...eerste 17 kilo was ik al in de eerste 2 weken kwijt dus was ook een hoop vocht. Nu tweede op komst.....ik ben benieuwd
11-12 kg, Idd wisselend, afgelopen 4 weken 1 kilo, misschien omdat ik me er ook meer bewust van ben? Of door de warmte weinig trek. Iig hoop ik dat de schade beperkt blijft, startgewicht was al te hoog, dus straks keihard werken
18 weken precies.. -6 kg.. oftewel 6kg afgevallen. Nu was mn startgewicht veel te hoog, maar volgens mijn verloskundigenpraktijk (heb 2 verschillende dames gehad) kan ik nooit zoveel wegen. Maar dan is het wel lekker dat je nog niet teveel aankomt. Moet wel zeggen dat mn gewicht nu ook al zo'n 2 maand constant is.