31 + 1 zwanger en 7KG aangekomen.. maar in het begin eerst nog 10 KG afgevallen door de misselijkheid en niet kunnen eten!
Indd...niemand vind het leuk als die weegschaal omhoog gaat. Maar je komt nu eenmaal kilo's aan...mensen die dan gaan zeggen ooow wat erg ik ben 4 kilo aangekomen (of minder!!) terwijl ze al meer dan 20weken zwanger zijn dan denk ik : iets gaat er niet goed. Er komt gewoon minimaal 8 kilo bij voor de baby etc. Ja er zijn uitzonderingen van mensen die minder aankomen of veel meer maar over het algemeen.... Wat frusterend is, is dat als je al begint met overgewicht (in mijn geval oa vanwege de hormonen ben ik ongeveer 6a7 kilo aangekomen dus kwam ik in kopje overgewicht) je gewoon minder 'mag' aankomen. Dan zeggen ze rond de 7 a 10 kilo max. Tja dan vind ik t lastig om op de +14 te zitten met 30 weken... Maar indd ik eet ook gezond en let op dingen, sport nog 2x in de week maar eet ook echt wel een keer patat en koekjes. Alleen nu maar af en toe. . . Over 10 weken vliegt het bij ons eraf Ga je borstvoeding geven? Zegt iedereen ook dat helpt zo erg! Maar ja wat als dat niet lukt??? (denk ik dan)
De borstvoeding hielp bij mij dus niet. Mijn lichaam vind het dan juist nodig om al het eten op te slaan ivm de voeding. Mijn afvalperiode zal dus (hopelijk ) pas een jaar of 2 na de geboorte starten.
Ik ben eigenlijk altijd slank geweest. Vind het nu doodeng om "al" 1,5 kilo te zijn aangekomen bij 12+4. Maar eerst afvallen was ook niet goed geweest..
Ik heb eind 2010/begin 2011 de strijd tegen het overgewicht gewonnen en ben toen 40kg afgevallen. Daarna niet meer aangekomen, ondanks normaal eten. Nu kom ik aan (+3.5 bij nu 13,5 week) en ja, ik vind dat heel moeilijk. Wel pas ik gewoon nog wat broeken maatje 28 en kleding maat 36/38. Vooral mijn borsten zijn enorm en ik heb een speklaagje om mijn buik. Wel hoop ik heel erg dat ik straks niet weer met veel overgewicht zit...
Vandaag 12 weken zwanger, ik ben ongeveer 1,5 kilo aangekomen, ook doordat ik door misselijkheid weinig beweeg en steeds iets in mijn maag wil hebben om niet te misselijk te worden.
Als je niet aan zou komen zou dat slecht zijn, omdat in vetweefsel afvalstoffen zitten op geslagen, als je vet verbrand (dat gebeurd als je niks aankomt en je baby wel groeit) komen de afvalstoffen vrij en deze komen ook bij het kindje. Welzijn van het kindje is toch het belangrijkst neem ik aan? Niet balen dus, het is alleen maar gezond.
Ik snap dat ook niet. En met overwicht 7 a 10 kg max? Hoe moet je dat redden? Ik weet niet hoe het kan maar de 1 komt soms bijna niks aan en de ander weer heel veel. En daar hoef je niks voor te doen gaat soms echt vanzelf. Bij mijn dochter van 58 naar 80 kg dus +22kg (niks niet gesnoept of meer/anders gaan eten dan normaal) En nu met 35 weken +13kg (kan nu chocola echt niet laten staan) Ik zou dus juist deze zwangerschap meer aan moeten komen.
Week 28. Nog 1 kilo te gaan, dan zit ik weer op mn startgewicht. Na 7 kilo afgevallen de eerste weken gaat het nu gelukkig stukken beter. Helaas wel weer erg veel spugen de laatste 2 weken. Ik hoop iig dat ik niet meer afval, dat is het doel! Vk is blij als mijn gewicht stabiel blijft.
Dit topic lijkt bijna meer op hoeveel weken zwanger en hoeveel kg afgevallen dus ik zorg voor wat tegen(ge) wicht Bijna 19 weken en ongeveer 4,5 kg aangekomen. Ik vind t best netjes Had trouwens een normaal gewicht (1.74 m en 68.5 kg voor zwangerschap)
Echt bizar, heb mij er al eerder over verwonderd. Het is toch normaal om aan te komen tijdens de zwangerschap? En degenen die dan niets aankomen hebben die dan (veel) overgewicht? En nu ze zwanger zijn wordt er ineens wel gelijnd? Lijkt mij niet echt gezond voor de baby. 12-15 kilo is normaal en gaat er na de zwangerschap als je gewoon eet ook gewoon weer af. Moeite hebben met 300 gram erbij met 28 weken vind ik echt schokkend!! Waarom word je dan zwanger?! Ik heb het hier uiteraard niet over degenen die heel erg ziek zijn geweest en daarom in eerste instantie niets aankomen...
Juist! Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik het niet erg vind dat ik nog maar weinig ben aangekomen. Ik ben absoluut niet op dieet (sterker nog, eet gewoon alles wat ik wil en niet 1 koekje maar het hele pak ) omdat ik bij de eerste 20+ kilo was aangekomen en dit er niet 1, 2, 3 weer af was, maar ik doe het niet expres! Het is zo ongezond om panisch te doen over aankomen tijdens je zwangerschap, het hoort erbij!
Halleluja! Dit is dus wat ik bedoelde indd! Gewoon normaal eten en helemaal niet lijnen. Ik heb er heel veel moeite mee dat mn lichaam nu anders/zwaarder is maar lijnen is uit de boze! Ik weet dat een vrouw 2000cal nodig heeft en met zwanger zijn zo 200a300cal meer dus daar hou ik mij aan...keuzes maken...maar gezonde met af en toe een heerlijke uitzondering! (morgen friet met mayo jippie!) Ja er zijn een soort richtlijnen voor je bmi hoeveel je aan mag komen. Als je een hoge BMI hebt dan mag je minder aankomen. Nu heb je daar soms ook niets over te zeggen...als je veel vocht vasthoudt of veel vruchtwater hebt bv dan kan je alles willen maar werkt toch niet Ik ga bijna nu over de 100kilo heen....het idee alleen al.vond ik een drama. Nu heb ik mij eroverheen gezet...zot op 98.4 dus eroverheen ga ik sowieso. Op het moment dat ik er over heen ga ben ik echt niet blij maar ach had bedacht met 1 kilo per week (laatste 3 weken ) kom ik nog max 10kilo aan....dan zit ik op 24kilo aankomen en op 108kilo...tja shit happens! Nu hoop ik op onder de 105kilo Grenzen soms een beetje verleggen
Wooooow dat is veel!!!! Maar nu ben je vrij dun! (vind ik met maatje 36/38 ) Ik ben blij met maat 40 haha...
Ik zal het wel wat beter uitleggen, want val echt niet van mijn stokje.. Mijn startgewicht was 89,3 kilo bij 1,68 m. Heb dus bij lange na geen anorexia. Bij de eerste was ik wel slank, ben ik in eerste instantie ook afgevallen, daarna ook ergens met 30 weken beginnen aan te komen en in totaal zo'n 5 kilo aangekomen.. Een plusje op weegschaal vind ik inderdaad niet leuk, (vooral niet omdat het nou in 1 keer hard gaat, waarschijnlijk omdat ik 's nachts honger heb sinds ruim een week). Dacht dat ik dat wel kon zeggen in dit topic, zonder dat vrouwen die vinden dat zwangeren onbeperkt kunnen eten over mij heen vallen, want dat vind ik dus schokkend.. (Vooral de opmerking: "waarom wordt je dan zwanger?!" is echt buitenproportioneel!) Ik eet trouwens inderdaad wel anders, eet nu wel netjes 2 stuks fruit, genoeg groente en drink melk, etc. Dus niet ongezond, eerder gezonder.. Maar daarnaast snack ik ook gewoon.. Heel veel aankomen is echt niet gezond, ik snap niet waar dat weg komt?? Dat voor 2 eten is echt een fabel! De gyn. zegt dat voor mij zo rond de 5 kilo aankomen genoeg is. Ga er verder niet op in, maar vind vooral de laatste reactie van Lamp gewoon belachelijk!