Ik weet niet wat het is, met een BMI van 33 ben ik ook echt de slankste niet. Bij mijn vorige zwangerschap 8 kilo aangekomen, 5 dagen na de bevalling liep ik alweer in mijn eigen kleren. Nu kom ik gewoon haast niet aan, ik snap het ook niet. Als je ziet wat ik allemaal eet. Ben dol op chocolade en chips en andere 'ongezonde' tussendoortjes. En toch pas 2,35 kilo bij 36+4...
Ik ben 1.70, dus heb een normaal postuur. En voor de duidelijkheid: ik vind aankomen inderdaad niet 'prettig', maar er groeit een enorm wonder in me wat alles goed maakt ! Dus al wordt het wel +20 aan het eind, so be it. Dat verdwijnd wel weer een keer dan...
Je spreekt jezelf zo tegen. Tussen heel veel Aankomen en wat gewoon normaal is zit ook een wereld van verschil. En als je zelf zo goed zou weten wat gezond is hoezo weeg je dan bijna 90 kilo bij een lengte van 1.68? Sorry naar snap niet dat als je zwanger bent je wel kan lijnen, ten koste van je kind dus, en zonder baby in je buik jezelf zwaar de obesitas in eet. Zal wel heel hard overkomen, sorry daarvoor, Maar snap het gewoon echt niet. Als je zoveel moeite hebt met 300 gram terwijl je nota bene zwanger bent, waarom laat je het dan zo ontzettend uit de hand lopen zonder zwangerschap? Maar laat maar....
Carlien: bij jou is die 5kg dan inderdaad voldoende gezien je startgewicht. Wanneer ik maar 5kg aankom, is dat nog niet eens wat baby, placenta, vruchtwater en baarmoeder samen wegen op het eind en leg ik geen reserves aan ivm borstvoeding. Ik was echt vrij spekloos toen ik zwanger raakte, nu niet meer
Dat komt inderdaad hard over, wat een belachelijke rotopmerking van je!! Waar zegt ze dan dat ze aan het lijnen is? Ze zegt dat ze naast het snacken ook meer gezondere tussendoortjes pakt sinds ze zwanger is. Dus dat ze lijnt ten koste van het kind, dikke onzin wat je zegt!
Snap niet dat ik mensen met zo'n karakter wat uit probeer te leggen, nooit van je moeder geleerd op je woorden te letten (zeker als je niet de achtergrond van iemand weet), zodat je andere mensen niet kunt kwetsen.. Je hoeft geen sorry te zeggen, als je wilt dat iets hard over komt. Maar goed.. ben altijd slank geweest, na de zwangerschap een behoorlijke postpartumdepressie gekregen, veel aangekomen door de depressie en antidepressiva, leefde tijdens de depressie inderdaad alles behalve gezond.. Eerst weer opgeknapt, afgevallen, toen gestopt met roken, want ik wou niet roken tijdens de zwangerschap, weer aangekomen.. En nu sta ik alweer een tijdje stil. Ik let nu juist wel op mijn gezondheid.. En waar uit mijn tekst haal je dat ik aan het lijnen ben?? Ben juist gezond aan het eten, waar ik normaal ff snel wat eet, zorg ik nu dat ik mijn fruit binnen krijg etc.
Joh, het is toch gewoon zo? Maar ik ga de discussie verder niet aan. Laten we hopen dat het de aanzet is om verder ook na de zwangerschap te streven naar een gezond gewicht. In het belang van haar kind en haarzelf. Dit topic heeft zijn doel totaal voorbij gestreefd, helaas.
Indd dat hou ik mijzelf ook voor : het is voor een goed doel! Soms kan ik dat alleen makkelijker accepteren dan de andere keer
Nee, het is niet zo, maar ach, je zult vast moeite hebben je ongelijk toe te geven. En doek voorbij gestreefd, tja Helaas, maar dat kan haast niet anders met dat belachelijke commentaar.
Ik ben zelf nog niet aangekomen, maar ben ook nog maar 5+5. Ik wens je in ieder geval veel sterkte Carlien. Als jij je beter gaat voelen qua innerlijk, dan volgt het uiterlijk Juist super goed dat je nu aan je vitamines en mineralen denkt voor de baby, sterk van je! Ik ben ook geen slechte dingen meer aan het eten en eet nu als tussendoortjes groente en fruit. Elke dag een lunchtrommel met fruit en groente mee en natuurlijk brood. Lunchtrommel is voor tussendoor ^^ Lamp kan denk ik niet zo goed tegen mensen met overgewicht ja het is ongezond lamp en prima dat jij niet snapt dat mensen een verkeerde leefstijl aanhouden als het geestelijk gezien minder met ze gaat. Maar ga vervolgens niet proberen je gelijk te halen XD. Jij snapt het niet en bent niet iemand die het doet, prima. Carry on.
Vandaag 27w. Gisteren gewogen en ik ben in de afgelopen 4 weken 400gr aangekomen. Over de totale 27w ben ik nu 3kg aangekomen.
23 weken en 3 kilo aangekomen. Hoop dat het deze keer weer bij 6 kilo totaal blijft, maar ben bang dat ik er wel overheen ga. En ja, ik weet dat de gezondheid van je baby belangrijker is dan het aantal kilo wat je wel of niet aankomt. Maar alles wat er niet aan komt hoeft er ook niet af..
Heel veel aankomen is gewoon niet gezond? Je hebt er soms gewoon niks over te zeggen. ik eet ook gewoon gezond maar zit toch op +13 nu met 35 weken. En dat is ook prima. Voor normaal bmi is 12-16 kg in totaal gemiddeld. dus ik snap niet dat je je zo druk maakt om +0,3 kg met 28 weken terwijl je van te voren weet dat als je zwanger bent je aan gaat komen. Wat is nou 300 gram?
Volgens mij is dat redelijk normaal. Ze zeggen dat je tot 20 weken 3 kilo aankomt, tussen 20 en 30 weken 6 kilo en de laatste 10 weken weer 3 kilo. En zo komen ze op het ideale aantal van 12 kilo. Vind ik persoonlijk wat aan de krappe kant, maar denk dat het gemiddelden zijn.
Ik heb de laatste pagina's gelezen en vind dat iedereen het erg netjes doet qua aankomen, Well done! Ik ben inmiddels 22 weken zwanger van mijn eerste kindje, en ik heb afgelopen weekend tot mijn grote schrik de 10 kg mijlpaal bereikt. Had echt totaal niet verwacht dat t zo snel zou gaan. Ik ben van mezelf altijd aan de dunne kant, en sport normaal 3 x pw. Ik ben 1.77 en zat al sinds mijn 18e op een stabiel gewicht van 60 kg. Echt dus wel even slikken om ineens 70 kg op de weegschaal te zien staan Haha. Toch probeer ik me er niet al te druk om te maken. Ik reken er nu op dat t richting t einde wel richting de 15-18 kilo zal gaan. Helaas, t is niet anders T rare is, je ziet t niet aan me af.. Ik begrijp zelf ook niet echt waar t nou precies is aangekomen, hihi, maar t zit er toch echt. Spreek wel veel vrouwen die ook een bmi van rond de 18-20 hadden voor de zwangerschap en zij waren allen ook tussen de 15 en 20 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Ze waren t ook allemaal binnen 3 maanden erna weer kwijt zeiden ze. Daar hoop ik nu ook op Haha! Nog meer mensen relatief veel aangekomen?
ik 30 weken en +14 kilo...maar ik moet zeggen jouw berichtje geeft hoop....na 3 maanden het er weer af haha! Nee ik hoef niet binnen 3 weken in mn eigen broeken te lopen maar binnen een paar maanden zou het leuk zijn Bij mij is het wel te zien aan benen en billen maar die had ik al dus zijn gewoon iets meer geworden nu Gelukkig houd ik alleen nog maar vocht vast in mn benen...hoop dat het daar blijft. 3 vriendinnen gehad die zoveel gingen vasthouden dat hun gezicht zo op ging zwellen dat ik bijna schrok toen iknze zag na een tijdje...En ALS ik dat wel krijg dan pas na 35weken aub (dan heb ik nog een leuke kerstfoto hahaha)