35 wkn hang nu rondom mijn start gewicht , dus +- min 2 , ben heel benieuwd wat dat mag worden naar de bevalling , heb er niks voor gedaan in begin veel moeite met eten gehad en lust nu nog steeds niet zo veel , maar verloskundige zegt de baby groeit goed geen probleem
34 weken en 7.1 kg aangekomen, vk vind het prima aangezien de kleine goed groeit, en ik eet normaal juist sneller honger maar de weegschaal staat al 4 weken op dit gewicht
Wel ik vraag me dus ook al steeds af hoe het komt dat niemand aankomt hier!!! Had ik al toen ik zwanger was van mn zoon en nu sta ik er opnieuw van te kijken. Ik denk dat ten eerste vrouwen die heel veel bijkomen weinig behoefte hebben om het hier neer te pennen. Daarnaast lijkt het me ook dat vrouwen die niets bijkomen of zelfs wat afvallen van nature toch al iets steviger moeten zijn? Ik kan me echt niet voorstellen dat ik met mijn 54 kg helemaal niets bijkom in een zwangerschap. Laat staan 10 kg afvallen... Ik vind dat dit topic echt zo'n vertekend beeld geeft. Maakte me er in mn vorige zwangerschap soms zelfs een beetje verdrietig in. Ik ben toen van 56 naar 67 gegaan (wel bevallen met 35w hihi). Deze keer beloof ik mezelf dit topic niet meer als een richtlijn te bekijken hehe. Weet niet waarom ik dit post maar whatever moest er even van
Niet iedereen is het zelfde mijn eerste zwangerschap woog ik 55 kilo en was 30 kilo aangekomen en bij mijn jongste was ik 67 kilo en 9 kilo aangekome. Nu start gewicht 57 kilo en 7 kilo bij en vergeet niet dat misschien mama"s die al een kindje (s) hebben meer in beweging zijn misschien daarom minder aan komen.
Ik snap je helemaal! Er wordt hier vaak trots gereageerd van: ik ben maar zoveel kilo aangekomen. Dan krijg je bijna het idee dat het niet normaal is om uberhaupt aan te komen. Zelf ook begonnen op 51 kg. Nu +9 kg bij 33 weken. vorige zwangerschap totaal (37+3) 7 kg aangekomen. Was er ook meteen vanaf. Maar hier niets voor gedaan,dus dat is geen verdienste! Je ziet ook zoveel mensen die 20kg zijn aangekomen(terwijl ze van zichzelf heel slank zijn) die na bevalling meteen weer op oude gewicht zitten. Maar je ziet ook vrouwen die 5kg aankomen(terwijl ze al te zwaar zijn) die die 5 kg nooit meer kwijtraken. Je kunt dus niet echt vergelijken en alleen kilo's zeggen dus niets. Hoop dat mensen zich niet meer bezwaard voelen als ze meer aankomen dan iemand anders, het zegt dus niets!. Elk lichaam reageert anders
Ben lekker (60kg) 5kg aangekomen inmiddels met (bijna) 27 weekjes. Ben er echt heel erg blij mee. Bij mijn dochter zat ik pas aan de 2kg ofzo en vind het erniet uitzien zo onwijs dun en zwanger.
ik ben morgen 26 weken zwanger en ben nu een dikke 8kg bijgekomen, ik ben er heel blij mee want ik had ondergewicht, ik weeg nu 55.5kg maar bij 60 mag het wel stoppen en ik hoop na de zwangerschap 54kg ofzo te wegen en niet meer diekl*te 47 want dat is echt te weinig
ik ben in totaal een halve kilo aangekomen en na de bevalling 14 kilo afgevallen, ik ben nog nooit zo slank geweest haha ben 1.73 en 72 kilo
Volgens mij klopt het wel dat als je een maatje meer hebt, je wat minder aankomt of zelfs afvalt. Hoe dat kan geen idee! Hier ook een big mama! Bij mijn dochter niks aangekomen en nu bij 30 wk 4,5kg aangekomen. Ik schrok ervan, want ik ben al zo zwaar, maar natuurlijk is het gezond om aan te komen in je zwangerschap. Ik zie aankomen alleen altijd als "nog dikker" maar ben nu gerustgesteld door de vk en ze vindt dat ik het heel netjes doe!
Bij mijn eerste totaal 20 kilo en die zijn er niet afgegaan Tweede 10 kilo. Nu begon ik met 72 met drie maanden 70 en nu 71 kilo met 39 weken.
he meid.... Mijn startgewicht was 53kilo en ben nu 8kilo aangekomen. Maar ik verbaas mij er ook over hoor. Bij mijn zoontje begon ik met het zelfde gewicht, maar kwam toen 23kilo aan. Ik snoepte toen iets meer. Maar ook deze laatste weken laat ik mij steeds gaan en toch is mijn gewicht nog stabiel. Ik weet niet waar het aan ligt. Misschien omdat ik meer beweeg met het hele hiishouden en een hyperactieve dreumesje erbij hihi. Maarja ook die 23kilo ging er gewoon af na de zwangerschap. Dus zoveel zorgen zou ik mij niet maken hoor. De ene komt veel aan, de ander iets minder... Uiteindelijk iseen gezond kindje op het einde van de rit het belangrijkste!
Vind het trouwens best lastig dat het soms lijkt alsof ik me moet verdedigen omdat ik niets aangekomen ben... Bij mijn man in de familie zijn we op het moment met drie dames zwanger en als enige ben ik niets aangekomen en mankeer ik ook heel weinig. Als ik daar blij mee ben (vooral met het feit dat ik me zo goed voel, dat ik niet aankom boeit me niet zo), krijg ik regelmatig te horen: "Oh, nou... Dat komt nog wel!" Alsof het me niet gegund wordt dat ik weinig last heb. Al was ik 40 kilo aangekomen... Als mijn kindje maar gezond is!