zwanger en diarree

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Iris, 8 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hoihoi...

men heeft het steeds over harde ontlasting als je zwanger bent , maar ik heb eigenlijk al 2 weken dunne ontlasting.komt dat doordat ik veel meer fruit eet vooral sochtends of heeft het een andere reden en moet ik er mee naar de huisarts.ik heb verder weinig last van dingen behalve dat ik op tijd moet eten en drinken anders voel ik me licht in mijn hoofd en af en toe een wat trekkend gevoel in mijn buik.
    hoor graag jullie reactie...

groetjes iris

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Zolang je genoeg eet en drinkt is er voorlopig nog niks aan de hand lijkt mij... Wel even in de gaten houden natuurlijk!
    Het kan inderdaad komen door de hoeveelheid fruit dat je eet.
    Als je het zelf niet vertouwd, zou ik gewoon even naar de HA gaan ;)

3. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Ik ben ook al van het begin van de zwangerschap elke dag aan de diaree, en volgens de verloskundige kan het geen kwaad. Zolang je geen buikpijn hebt en je verder goed voelt zal het geen probleem zijn. Ik eet nu ook veel meer fruit dan voor de zwangerschap, en ik denk dat het daar wel aan zal liggen.

xxxx

4. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    ik hier ook, ik heb er elke ochtend last van, verder de hele dag niet maar s'morgens moet ik rennen ha ha.. dus blijkbaar heeft niet iedereen last van verstoppingen... raar he dat ieder lichaam anders reageerd... maar ja... 't is voor het wondertje in onze buiken!!!

Liefs

5. noralien

noralien Fanatiek lid

7 jun 2005
    2.734
    1
    0
    Wormerveer
    Je zwangerschap heeft invloed op de werking van je darmen. Vaak heeft dit obstipatie tot gevolg, maar je kunt er ook diarree van krijgen.
    Dit komt wel vaker voor. Zolang je zorgt dat je niet ondervoed raakt en voldoende drinkt, is dit geen probleem.
    Bij mij wisselt obstipatie met diarree af :(

6. Veraenroy

Veraenroy Fanatiek lid

2 apr 2006
    3.019
    0
    0
    Voor het kindje doen we alles. maar ik moet wel zeggen, liever 's ochtends diaree en dan de rest van de dag klaar, als een verstopping en buikpuin hebben omdat je niet na de wc kan gaan.

xxx

7. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik heb last van chronische diarree en slik gewoon een hele lage dosis Norit.

8. Powergirlie

Powergirlie Actief lid

26 jan 2006
    104
    0
    0
    In het begin was het bij mij ook easy om naar de wc te gaan sinds 3 weken is dit veranderd.
    Ik zou zeggen geniet zolang je er makkelijk vanaf komt. Dit kan verdop in je zwangerschap zomaar veranderen,

9. Iris

Iris Fanatiek lid

7 apr 2006
    2.371
    0
    0
    Receptioniste bij een modebedrijf
    Oostzaan
    hello...

kan obstipatie ook te maken hebben met het feit dat je niet durft te persen (bang dat je de vrucht los perst,onderbewust) ik heb in het begin nl 1x obstipatie gehad en dacht , dat ik niet durfde te drukken ,zeg maar.snap je? of niet...

gr irie

10. Lisje

Lisje Bekend lid

17 mei 2006
    523
    0
    16
    Gelderland
    @ Irisje: miss dat je onbewust niet durft.. ik moet zeggen dat ik vooral de eerste paar weken van mijn zwangerschap veel niet durfte... maar het vruchtje laat echt niet los... als het onverhoopt mis zou gaan betekend dat dat het vruchtje niet helemaal goed was, dus meis, probeer het gewoon rustig... komt echt wel goed... bij mij geen probleem omdat ik s'morgens moet rennen, maar voel me darmen ook hoor..... liefs Lisje

11. NikkiF

NikkiF Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.554
    0
    0
    Je darmen worden eigenlijk aan de kant geduwd nu je zwanger bent en ze zetten in het begin ook een beetje op. Daardoor kan het zijn dat er meer vocht in je darmen zit en je dus diaree hebt. Als je al gevoelig darmen had, kun je de hele zwangerschap last houden van je darmen. Vervelend, maar niets aan te doen. Inderdaad ... veel blijven drinken !

Groetjes,
    Nikki F

Deel Deze Pagina