Gezond je verkoudheid doorkomen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Fleur1, 9 sep 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Ik ben al 3 dagen hartsikke verkouden.
    Hoe zijn jullie je verkoudheid / griep doorgekomen door zo gezondmogelijk het te overleven.
    Ik voel helemaal geen verbetering dus hopelijk zijn er tips waar ik en andere wat aan hebben.
    Want je de paracetamol met caffeine moet ik helaas laten staan.

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ik ben ook verkouden, maar voel me verder gelukkig redelijk. Kun je geen paracetamol halen waar geen caffeine in zit?

3. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Dat mag je helemaalniet slikken tijdens je zwangerschap alleen maar gewonen.

4. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Eeehhm, dat zeg ik toch? Of je geen gewone paracetamol kunt halen, dus waar GEEN caffeine in zit.

5. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Dat bedoelt daphne dan toch ook, die ZONDER cafeine...ik ben ook heel erg verkouden nal 2 weken en heb er het meeste snachts last van, dan nies ik me ook een ongeluk echt super vermoeiend, plus dat de kids ok hoestend en snotterend bij me komen liggen midden in de nacht...pfff
    Ik zou niet weten hoe je er snel vanaf komt, we zijn nu een beetje gevoelig ervoor nu he. Goed rusten en goed eten ik damp nu boven een grote kop thee haha.

6. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Sorry verkeerd begrepen
    sorry sorry sorry

7. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Hehe, geeft niks hoor. En inderdaad, stomen wil ook wel fijn zijn. Of een lekkere warme douche.

8. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik las trouwens ook dat veel zwangeren een verstopte neus hebben en zelfs dat als je dat eenmaal hebt je dat vaak ook houdt... :confused:

9. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    hmmm hopelijk hebben ze die thorie verkeerd haha.

10. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ja hoop t ook la shet volgensmij in 1 van mijn 12 zwangerschapsboeken lol hihi

11. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Ook hier een snotterende zwangere... ben aangestoken door mijn vriendje lief. Die 's nachts heel aardig in mijn gezicht licht te hoesten :cry:

Voel ik me eindelijk wat beter, zit alles dicht. grrrrrrrrrr!
    Heb vandaag 1 paracetamolletje op en hoofdpijn is eventjes weg gelukkig. En moet bekennen dat ik max een weekje aan de otrivin ga om te kunnen slapen (alleen 's nachts, overdag kom ik wel door met dichte neus). EN ik ga heel hard hopen dat dit een verkoudheid is die snel overgaat, en die niet net zoals bij velen heeeel lang blijft sukkelen (ook bijkomstigheidje van de zwangerschap)

Sterkte
    Daphne

12. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    ik heb ook otrivn gebruikt hoor, ik werd gewoon gek ervan en oververmoeid van al dat snotteren snachts

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Otrivin mag ook gewoon, maar maximaal een weekje, zie ook hier.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    nisileen van VSM mag je je gehele zwangerschap gebruiken zit geen max van tijd aan vast

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Veel drinken, veel rusten, gezond eten evt extra zwangerschapsvitamientjes, stomen (met gewoon heet water) voor als je hoofd dicht zit of bij hoesten, meer kun je er eig. niet aan doen.
    Gewoon lekker uitzieken.
    Beterschap.

16. Harley

Harley Fanatiek lid

16 feb 2006
    2.152
    0
    0
    assistent filiaalmanager parfumerie
    Hardinxveld-Giessendam
    Ik ben ook geveld en ik red me met otrivin en veel vitamine c. Ik neem geen paracetamol omdat ik van de gyn al apirine moet slikken. Het kan wel samen maar ik vind het wel genoeg met die aspirine.

Deel Deze Pagina