Wanneer een goede Echo?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Laila88, 10 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Hey mensen,

Ik heb jullie hulp weer nodig. Ik zit echt in een onzettende klote situatie. Ik heb op 31 oktober een rechtzaak door dingen wat er vroeger is gebeurd. Dit wil ik nu niet tijdens mijn zwangerschap omdat het ontzettend veel pijn en verdriet meebrengt. Op 14 november heb ik een echo met 10 weken. De rechtzaak kan alleen uit worden gesteld tot na mijn zwangerschap als ik duidelijk kan aangeven dat ik eerder een kind ben verloren en nu veel last heb van buikpijn (stress) en licht roze bloedverlies. Ik heb mijn verloskundige gebeld en die vertelde me dat ze voor 31 oktober geen echo kunnen doen omdat ze dan nog niks kunnen zien. Ik ben dan zo'n 6/7 weken zwanger. De rechter vertelde me dat het alleen kan uitgesteld worden als hun zeker weten dat ik echt zwanger ben en eerder die dingen heb meegemaakt. Wanneer kun je nu duidelijk bekend maken dat je zwanger bent? En kan je echt niet met 6 weken een echo laten maken? Als het niet kan ben ik verplicht voor die rechtzaak en ben zo bang om mijn kind te verliezen. Dit kan ik niet nog een keer. Ik weet echt niet meer wat ik moet doen.
    Sorry voor het lange verhaal ik moest het echt even kwijt en ik hoop dat jullie nog wat advies weten of er toch een mogelijkheid is voor een echo of wat duidelijkheid. Het ziekenhuis werkt niet mee en ik heb ook nog geen huisarts want ben net verhuisd en een huisarts hier vinden is ontzettend moeilijk. Ik hoop dat jullie meer weten.. Ik woon in Arnhem

2. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Kun je niet een bloedtest laten doen in het ziekenhuis op HCG?
    De hoeveelheid HCG in je lijf lijkt me toch wel een duidelijk bewijs dat je zwanger bent?

Wel een gedoe zeg... sterkte!

3. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0
    wat vreemd eigenlijk want ik had rond de zesdde zevende week ook last van bruinbloedverlies ( dat bleek innestelingsbloed te zijn) maar toen heb ik bij de huisarts net zolang aangedrongen tot hij me eerder voor de termijn echo heen laat gaan

op de echo was toen duidelijk een vruchtje te zien met een kloppend hartje
    dus ik vind het een beetje raar dat je vk gezegd heeft dat ze nog nix kunnen zien dan

kun je niet net als ik naar de ha gaan en zeggen dat je je heel erg druk erom maakt en dat je eerder een termijnecho wilt ibj mij deed hij het toen wel!

succes!

4. daphne78

daphne78 VIP lid

10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Het lijkt mij erg verstandig om maar snel een huisarts te zoeken.
    Aangezien er altijd iets met je kan gebeuren is dit nooit een overbodige luxe.
    En met behulp van je zorgverzekeraar kan je heel snel aan een huisarts komen, zij hebben lijsten met adressen.
    Persoonlijk vond ik een huisarts een van de belangrijkste dingen die ik met de verhuizing geregeld heb, en heb ook wel moeten zeuren bij de huisarts om me aan te melden, maar ja... ik heb recht op een huisarts, en te ver weg is niet verstandig.

Groetjes Daphne

5. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Ben naar de huisarts geweest daar een test gedaan en tot mijn verbazing was die negatief. Nouja er was een heel erg licht streepje. De kans op een vroege miskraam is erg groot. Moet donderdag weer komen met ochtend urine voor nog een test. Duimen jullie voor me!

6. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Hoezo kun je dan een miskraam krijgen omdat het een licht streepje is?
    Ik heb ook getest en had ook een licht streepje maar volgens bloedprikken was ik wel zwagner..maar in een vroeg stadium..

7. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Omdat ik al wel een hele duidelijke positieve test heb gehad. En nu is de test opeens heel licht aleen zichtbaar in het licht het lijkt wel zo voorgedrukt tekentje. Hoelang moest jij wachten op de bloeduitslag?

8. karin06

karin06 Actief lid

5 dec 2005
    239
    0
    0
    Ik mocht meteen bloedprikken en binnen het uur wist ik het!
    Ik had vrijdag getest licht streepje en gisteren weer!
    Wat balen zeg voor je!
    Had je eerst een heel duidelijk streepje en nu niet? Kun je niet nog een test halen?

9. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Had eerst een heel duidelijk streepje en nu is het weg teminste het is er nog heel licht. Waar heb je bloed laten prikken?

10. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    Tenzij de tegenpartij niet aan het verzoek tegemoet wil komen kan je advocaat zelf nog uitstel vragen (je bent nog ruim op tijd), maar ja niet zo’n lange tijd zoals jij nu aangeeft dat je wilt wachten tot je bevallen bent ofzo?

Een echo maken heeft totaal geen zin omdat ze dan idd waarschijnlijk behalve een vruchtzakje niets kunnen zien, er zal geen uitstel worden verleend omdat je nu zwanger bent jammer genoeg, het is aan je advocaat om duidelijk te maken dat er andere redenen zijn waardoor de zitting niet kan beginnen maar om het te doen op de manier wat jij nu verteld zeker omdat er verder ook geen aanleiding toe is denk ik niet dat je er onderuit komt, wel kun je (ligt eraan in welke mate jij belangrijk bent) verstek laten gaan (niet naar de zitting gaan zeg maar)….

En wat je zeer zeker moet doen is zsm een huisarts zoeken meid die heb je hoe dan ook toch nodig en zolang je nog geen andere ha hebt, is je “ouwe”ha nog steeds de “jouwe”

Succes

11. Roba77

Roba77 Fanatiek lid

11 jul 2006
    1.079
    0
    0
    Misschien dat je inderdaad even bloed kunt laten prikken en dat ze het dus zo heel snel weten.
    Ik heb zelf een inwendige termijnecho met iets minder dan 6 weken gehad bij de vk om te kijken hoe ver ik was en toen heb hebben we zelfs het hartje zien kloppen :D

Sterkte met alles

12. Laila88

Laila88 Lid

20 jul 2006
    97
    0
    0
    Arnhem
    Tis al niet meer nodig. Heb een miskraam gehad en ben nu ongesteld.

13. Bibi78

Bibi78 Fanatiek lid

25 mei 2006
    1.516
    0
    0
    omgeving Rotterdam
    Ach meissie toch, heeeel veel sterkte!

14. sim

sim Niet meer actief

heel veel sterkte met de miskraam en ik hoop dat er gauw een einde komt aan alle stress...

15. Niet meer actief

sterkte meid, met alles

16. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    veel sterkte meid!

Deel Deze Pagina