Herkent iemand dit?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door DRLB, 13 apr 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Hi dames,

Ik ben nu +/- 8 weken zwanger.
    We zijn er onwijs blij mee en heb al twee echo's gehad waarop te zien was dat de kleine goed groeit en het hartje mooi klopt :D
    Nu zitten mijn oren en neus al een week dicht en ben ik sinds zondag erg kortademig.
    Ik heb als kind astma gehad maar nooit meer last van gehad, nu ben ik zo kortademig en als ik door adem piep ik.
    Ook ben ik er duizelig van.

Heb vanmorgen de huisarts gebeld en mag vanmiddag langskomen.
    Nu vraag ik me af of iemand dit herkent en wat er voor oplossing is geboden en natuurlijk; is het schadelijk voor ons kindje?

Alvast bedankt
    Liefs

2. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    Dat duizelig zijn herken ik en ik ben bijna 7 weken. Komt omdat er ook bloed naar je kindje gaat. En als je al geen hoge bloeddruk hebt ga je dat merken. Zelf heb ik als kind ook astma gehad. Nu soort van inspanningsastma. En ik ben nu begin van m'n zwangerschap niet vooruit te branden . Het helpt me wel als ik kleine maaltijden vaker neem en m'n zout en suiker gehalte op peil houd ;). Een tip van iemand hier was drinkbouillon.

3. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Herkenbaar. Heb vroeger ook astma gehad en in t begin van de zwangerschap ook last van benauwdheid. Ben eigenlijk toen niet naar de dokter geweest. Nu ben ik sneller moe met lopen etc dus sta ik als nog te hijgen haha. Maar inderdaad je krijgt zoveel extra bloed. Je hartslag gaat omlaag etc.
    Denk dat 't niks ernstigs is maar goed dat je 't ff laat checken.
    Oja inderdaad iets zouts zoals bouillon of een dropje kan helpen.

4. Lysta

Lysta Bekend lid

4 sep 2015
    585
    64
    28
    Vrouw
    Bij mij is de astma verergerd door de zwangerschap. Dat kan af en toe gebeuren. Waar ik voorheen alleen moest hoesten was ik nu ook echt benauwd. Ik heb extra astmamedicatie gekregen.

5. Angel2005

Angel2005 Bekend lid

25 jun 2014
    655
    219
    43
    Utrecht
    Ik heb gelukkig geen astma maar ik herken het verhaal van je verstopte neus en kortademigheid wel. Ik had vanaf dag dat ik zwanger raakte een verstopte neus en kreeg echt geen teugje lucht meer binnen door mijn neus. pot en pot dicht :$. Dit heeft de hele zwangerschap geduurd en hoe verder je komt hoe vervelender het wordt....
    Hopelijk kan je huisarts je helpen...
    In ieder geval sterkte ermee het is heel vervelend!

6. DRLB

DRLB Bekend lid

11 dec 2015
    566
    23
    18
    Dankjulliewel dames😘

Ik ben bij de dokter geweest en hij heeft naar mijn longen geluisterd
    Longen waren goed maar mijn pols was 120
    Omdat ik een longembolie heb gehad 3 jaar geleden dus moet het wel in de gaten houden
    Krijg een pompje voor de nacht en hopen dat het dan verbetert

😘

Deel Deze Pagina