Hoi, Even een allereerste vraagje van mij. Het klinkt misschien raar, maar zou een kindje ergens vast kunnen liggen? Ik ben nu nl 28 wkn zwanger en alle keren dat we een echo hebben gekregen (nu 7 keer) lag de kleine in stuit. Ik weet dat het nog alle tijd heeft om te draaien, maar ik vind het zo vreemd dat hij steeds hetzelfde ligt! Ook als ik op bed lig, dan is mijn buik weleens schuin. Maar altijd aan dezelfde kant. Ik vind het zo vreemd dat onze ukkepuk zich niet lekker wil bewegen en ook eens anders gaat liggen.. Waarschijnlijk ben ik nu ook helemaal onterecht ongerust.. maarja.. die hormonen he.. want eigenlijk weet ik ook wel dat er nog niets te zeggen is over de uiteindelijke ligging.. kan je me wat geruststellen?
Hoi Susanne, Je kindje ligt niet helemaal vast, wel kunnen kinderen een voorkeur hebben voor een bepaalde houding. Dat wil niet zeggen, dat de kans kleiner is, dat jouw kindje niet zou draaien. Het is dus volkomen normaal dat ze een speciale voorkeurshouding hebben. En het is dus afwachten tot zeker 36 weken of hij/zij gaat draaien. Succes, groetjes, Japke
Ow gelukkig.. dan zal HIJ (hihi) wel een hele sterke voorkeur hebben... Bedankt voor je antwoord! Ik wacht gewoon af tot de 36 weken!