Hartje horen?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door nicole1982, 12 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    hoi meiden
    Heb gisteren toch zo gelachen. Vlak voor het slapen gaan ligt mijn vriend tegen ons 'wurm' (liefkozend genoemd door hem) te kletsen. Legt ie zijn hoofd tegen mijn buik en is even stil. Dan zegt hij: IK HOOR HET HARTJE! Het gaat heel snel, maar het klinkt echt als een hartje!
    ;) ;) Ik moest lachen, want volgens mij kun je het hartje nog helemaal niet horen (ben 6 weken zwanger). Dat zijn mijn darmen! Waarop hij zei: Ach dat kan niet..je darmen tikken niet hoor!
    Maar ja.......mannen....... :D ;) als ze ergens van overtuigd zijn! Volgens hem hoorde hij het echt! Wat is het toch een schatje! :p
    Maar vanaf wanneer kan je dat pas (met het blote oor) horen!?

groetjes
    Nicole

2. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    volgens mij nooit ;)
    daar gebruiken ze niet voor niks dolplers voor! :D

3. Ninetje

Ninetje Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.868
    0
    0
    Met het blote oor volgens mijn niet maar je hebt wel van die zwangerschapstoeters en als ik me niet vergis kun je die met een week of 26 gebruiken.

Als jou manneke denkt dat het het hartje is, lekker in die waan laten, de lieverd!

4. nicole1982

nicole1982 Actief lid

10 aug 2006
    184
    0
    0
    Haha :D
    bedankt voor de snelle reacties.......vind het zo grappig......hij was er zo overtuigd van!.....de lieverd.

Maar dan snap ik (zelf) niet: hoe weet de verloskundige bij het eerste bezoek dan of het hartje klopt enzo.....want ik moet de 29e voor eerst heen, maar krijg dan volgens mij alleen een intake gesprek......maar als het hartje nou niet klopt (ja....ben nog een beetje bangig) dan heeft zo'n intake ook weinig nut....
    Komt dan pas erna die echo (2 weken erna ofzo?)

Ik ben echt een groentje...........het is allemaal een grote wazig vraagteken :(: :)

groetjes
    Nicole

5. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    yep dat gebeurd pas bij de echo!

6. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Het hartje kunnen ze bij de verloskundige volgens mij rond de 11e week horen met zo`n ding. Maar soms ook dan nog niet. Dus waarschijnlijk zie je pas met de echo (vaak voor de 11 weken of ook rond die tijd) of het hartje klopt.
    Zelf kun je het thuis wel horen, maar pas veel later met een wcrolletje of een omgekeerd glas. En aan het einde ook echt met het blote oor.
    Ik ben nu 36 weken en mijn man heeft het al met een wcrolletje gehoord (je kan het vercshil horen je eigen hart klopt minder snel) en mijn moeder zelfs zonder, maar dan wel maar heel zacht. En je moet wel op de goede plek luisteren, maar mijn ukkie ligt meestal hetzelfde dus dan is het wel te vinden. De verloskundige heeft me met zo`n doptone wel eens het verschil laten horen, is heel leuk. En laten horen dat het ook uitmaakt hoe ukkie ligt.
    MAar met 6 weken heeft hij idd waarschijnlijk je darmen of gewoon jouw hartslag gehoord.

Deel Deze Pagina