Hoeveel weken

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door prinsesje88, 7 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prinsesje88

    prinsesje88 Fanatiek lid

    21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

    Ik heb net een zwangerschapstest gedaan en deze was knal positief! :D

    Nu had ik een vraag over hoelang ik al zwanger ben. Ik ben 23 februari ongesteld geweest (gewoon 7 dagen) en afgelopen 14 maart ben ik weer ongesteld geweest. Ik vind dit heel erg kort op elkaar.

    Nu was mijn vraag of ik dus vanaf 23 feb. zwanger ben of van 14 maart? Ik heb mijn cyclus nooit bijgehouden en heb dus echt geen idee hoelang al. Wel voelde ik al heel erg vroeg "dingen" in mijn lichaam en was al snel overtuigd dat ik zwanger was, wat dus nu ook blijkt te zijn.

    Ik ben net verhuisd en moet mij nog inschrijven bij een huisarts. Dit ga ik vandaag nog regelen, zodat ik maandag mijn bloed kan laten testen.

    Enig idee wanneer ik kan weten hoelang ik al zwanger ben?

    Alvast bedankt, Groetjes
     
  2. Mirjam

    Mirjam Verloskundige

    2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

    gefeliciteerd!
    Van 14 maart zou wel heel kort zijn, maar als je cyclus altijd heel kort is kan het wel. Je schrijft zelf al dat je eigenlijk niet precies weet hoe lang je cyclus is. Als je 14 maart heel weinig bloed hebt verloren zou je al sinds 23 feb zwanger kunnen zijn. Maar zeker weet ik het ook niet, dan heb je eigenlijk meer cylci nodig om het te kunnen berekenen.
    Afwachten op de echo, die kan meer zeggen.
    Goede zwangerschap gewenst!
    Slik je al foliumzuur en vitamine D?

    Mirjam
     
  3. prinsesje88

    prinsesje88 Fanatiek lid

    21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel voor je snelle reactie Mirjam.

    Foliumzuur slik ik al wel vitamine D nog niet. Ga het gelijk halen! :D
     
  4. prinsesje88

    prinsesje88 Fanatiek lid

    21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toch nog een paar vragen!

    Pff.. ik ben een beetje onzeker...

    Ik wilde nog even toelichting geven over mijn vraag, misschien dat u dat duidelijker kan antwoorden.

    ik ben dus 23 feb. ongesteld geweest en 14 maart weer (denk ik). Het was wel korter dan normaal en veel minder heftig, maar toch iets van 4 dagen. Na mijn "ongesteldheid" voelde ik al vrij veel in mijn buik gebeuren rond 23 maart en sindsdien zijn de symptonen toe genomen. Ik wist ook gewoon gelijk dat ik zwanger was! Ik had al vrij vroeg getest voor de eerste keer. 25 maart omdat ik al dacht zwanger te zijn, maar deze gaf niets aan.

    Vorige week zondag 3 april was hij al duidelijk en vanochtend een echte knaltest!

    Ik stel deze vragen omdat ik veel verschillende verhalen lees. Denkt u dat het al vanaf 23 februari is of van 14 maart, na het lezen van deze informatie..?

    Alvast bedankt
     

Deel Deze Pagina