Hoeveel weken?

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Dientje, Feb 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hallo

Ik ben nu 31 weke zwanger,sinds ik naar de VK ben gegaan klopt het aantal weken niet vanaf het begin staat er dat ik 2 weken verder ben.
    Vorige week bijv stond er bij termijn 30 weken en daarachter bij weken 32 weken en mn baarmoeder is 32 cm :rolleyes:

Ik snap het niet echt meer van hoeveel weken moet ik nu uitgaan?

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Dientje,

je moet eerst uitgaan van de eerste dag van je laatste menstruatie. Als ze bij de termijnecho in het begin de uitgerekende datum hebben aangepast, moet je je daaraan houden.
    Want tot 12 weken groeien baby's gelijk en daarna groeeien ze op hun eigen manier. Je kunt dus later in de zwangerschap niet meer gaan rommelen met de termijn. Vraag de uitgerekende datum anders voor de zekerheid nog even aan je eigen vk.

Groetjes Brigitte

3. Dientje

Dientje Fanatiek lid

Jan 12, 2006
    4,674
    0
    0
    Noord-Holland
    Hai

bedankt voor je antwoord.

De uitgerekende datum weet ik wel want het was gepland en ik weet dat ik 23 juli voor het laatst ongesteld ben geworden.
    Maar omdat vanaf het begin van mn zwangerschap mn baarmoeder 2 weken voor loopt begon ik een beetje te twijfelen.
    Maar het zal wel goed zitten denk ik.

Dank je!

Groetjes nandine

Share This Page