hele buik hard en zakt niet af

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by meisje2000, Mar 27, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Vrijdag was ik aan het werk en was mijn gehele buik hard met heel veel spanning.
    Nu doe ik best zwaar werk,Ik werk in de kas en dat is lichamelijk best zwaar.
    Die dag moest ik veel voorover bukken en gebruikte ik veel buikspieren die ik al en tijdje niet meer heb gebruikt.
    Maar op een gegeven ogenblik werd het me toch te veel omdat mijn ribben ook zeer deden en het ontzettend doorstraalde naar mijn rug en heb ik de rest van de dag vrijgenomen.
    Nu heb ik al aangegeven dit niet meer te willen doen en nu doe ik zittend werk.
    Nu is mijn vraag kan dit kwaad of is dit gewoon een reactie van je lichaam dat aangeeft dat ik te veel van hem vraag.
    Ik ben 27 weken zwanger en voor de rest gezond.
    Alvast bedankt.

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

Sep 25, 2006
    6,432
    5
    38
    Hoi Meisje2000,

wat je zegt, klopt precies. Wanneer je meer activiteiten doet dan je lichaam op dat moment aankan, zal je lichaam reageren met een geprikkelde baarmoeder. Je krijgt een harde buik en je kunt stekende pijntjes waarnemen in je schaambeentje, je liezen en onder in je rug. Je bekken en je baarmoeder geven op dat moment aan dat je het even rustig aan moet doen. Soms is het na 10 minuten al veel beter en soms moet je inderdaad even een paar uurtjes voor jezelf nemen.
    Tussen de 27 en 32 weken heeft je baby ook een groeispurt waardoor je baarmoeder ook eerder geprikkeld kan zijn.
    Kan allemaal geen kwaad, maar je moet wel goed naar je lichaam luisteren.

Groetjes Brigitte

3. meisje2000

meisje2000 Actief lid

Mar 18, 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Oke hartelijk bedankt voor je antwoord.
    Ik had al zo'n vermoeden en heb dus ook besloten om het met het werk rustiger aan te doen.
    Ik werk nog wel hetzelfde aantal uren maar met veel lichter werk.
    Ik begon op een gegeven ogenblik toch te veel harde buiken te krijgen en dan bedoel ik dus zo'n 5 a 6 in een uur.
    Heb nu lichter en makkelijker werk en nu zijn de harde buiken bijna helemaal weg.
    Ik moet nog 6 weekjes en drie dagen werken en hoop het met dit werk vol te kunnen houden.

Share This Page