Wij moeten nog heel veel doen en kopen. Onze commode staat nog in de grondverf staan, het bedje moet nog geverfd, de muren moeten we nog behangen, en evt. nog verfen en dan de laatste spullen nog kopen, aankleedkussen en hoezen dekens lakens etc
Wij hadden met ong 36 weken het kamertje pas klaar, maar wel ruimschoots ervoor al dingen gekocht zoals kinderwagen, maxi-cosi, kleertjes en nóem maar op. Ben daar wel pas mee begonnen na de 20 weken echo, toen wij 'zeker' wisten dat alles goed was. met 16 weken had ik al wel spulletjes gekocht omdat wij toen met een pret echo de geslachtsbepaling ook gedaan hebben. Dit keer hoef ik lang niet zoveel te kopen, maar zodra wij weten of onze dochter een zusje of broertje krijgt zal ik wel actie ondernemen. Bij een zusje hoef ik alleen ladingen van zolder uit te zoeken en nog weer even te wassen, maar bij een broertje moet ik héél veel nieuw kopen dus dat is even afwachten. Veel spannender voor ons is de nieuwe kamer die wij nog voor onze dochter helemaal moeten inrichten, wat pas vanaf eind november/december kan. Als zij over is, dan is de babykamer weer vrij
Och jeetje! Geen stress er over? Onze kamertje is zo goed als klaar qua muren en vloer. Qua spulletjes moet bijna alles nog gehaald worden afgezien van de grote spullen als ; meubels, wandelwagen, box. Die worden over 2 week geleverd
Hier moet er ook nog veel gebeuren hoor! De babykamer moet nog uitgeruimd worden, dan komen de meubelen over bijna drie weken, en ik moet nog achter luiers aan (we willen wasbare, maar er is veel keuze, dus over twee weken hebben we een consult om ons te informeren). Het kraampakket is er nog niet, en er moeten ook nog wat dingen komen die op de lijst van de kraamzorg staan, zoals een nieuwe emmer, maandverband en een rol aluminiumfolie. Ik heb veel spullen die ik heb al gewassen, maar dat ga ik nog een keer doen met een zorgvuldiger gekozen wasmiddel, en de box ligt nog in stukjes onder het logeerbed (op de babykamer dus). Ik begin me ook zenuwachtig te maken, maar het gaat nu eenmaal niet sneller. De reden dat het kamertje nog niet op orde is, is dat er nog isolatiemateriaal staat voor de zolder. Mijn man werkt zich een slag in de rondte om dat tegen het dak te krijgen, maar hij kan niet toveren. Ik heb nu een stille hoop dat het binnen een week of twee rond is.
Wij gaan verhuizen als ik ongeveer 30 weken ben, de grote dingen zullen we ook dan pas aanschaffen, ik heb al wel uitgezocht wat ik wil en ik kan niet wachten, toch twijfel ik of ik overal aan denk etc..