Hoeveel werk jij al dan niet?

Discussie in 'De lounge' gestart door julia80, 25 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

hoeveel uur per week werk je?

1. 0/tbm

60 stem(men)
    12,5%
  2. 1-12 uur/wk

22 stem(men)
    4,6%
  3. 13-24 uur/week

175 stem(men)
    36,5%
  4. 25-35 uur/ week

161 stem(men)
    33,6%
  5. 36 of meer uur/week

61 stem(men)
    12,7%
  1. TopperD

TopperD Bekend lid

9 jun 2015
    779
    156
    43
    Gem. 30 upw, onregelmatig binnen 24 uurs rooster woonlocatie LVB-SG.

2. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Maar ik als werkende moeder moet dan ook doen. Ik werk 40+ , studeer, haal elke dag mijn kinderen uit school. Zit ruim 15 uur per week bij sporten van de kinderen en doe het huishouden zelf. Ik kook iedere dag netjes. Al die dingen stoppen niet als werkende moeder. En nee ik zou voor geen goud willen ruilen verder, ik heb werken echt nodig al zou het wat minder mogen.

amdaa, Bacio, maartje84 en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  3. Ahava

Ahava Fanatiek lid

27 mei 2011
    1.138
    201
    63
    Echt...respect!
    Hoe doe je dit?
    Kun je met weinig slaap af?
    Heb je nog hobby’s of vrijwilligerswerk?

4. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nou soms is mijn huis vies ;) maar ik merk dat ik veel effectiever ben als ik veel doe dan wanneer ik bijv. vrij ben. Goed plannen en regelen en dan lukt het wel. Bewust doe ik weinig als mijn zoon zijn sport beoefend dat is mijn rustmomentje.

Koken is mijn hobby maar kook dus bijv vaak smorgens heel vroeg alvast eten of savonds heel laat. Slaap heb ik wel aardig wat van nodig lig vaak voor 23:00 uur toch echt wel te slapen.

5. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Was ook gewoon met een knipoog bedoeld. Snap ook wel dat werkende ouders dat ook nog moeten doen ;)

6. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja die tijd heb ik toch ook gehad? En dat doe ik dan ook uiteraard. Maar die tijd krijg jij ook en dan nog veel meer als jouw kinderen naar school gaan. Toen mijn kinderen nog zo klein waren had ik dat ook niet he.

En tuurlijk vermaken die zichzelf wel, Maar dat wil niet zeggen dat dat altijd maar moet en er zal ook huiswerk gemaakt moeten worden etc.

7. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Soms wel, en soms "mis" ik mn werk wel. Maar, daar staat tegenover dat ik het onwijs belangrijk vind dat ik thuis ben voor onze zoon. Dat gevoel hebben mn man en ik allebei, en daarom ben en blijf ik thuis.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ja daarom maak ik ook heel bewust het onderscheid tussen tbm zonder en met schoolgaande kinderen, want dat vind ik zelf dus echt een wereld van verschil.

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zonder schoolgaande kinderen kan je het inderdaad wel wat rustiger aan doen.

Maar misschien ben ik een aansteller haha ik vond de ochtenden (dus eigenlijk de halve dag) al hectisch toen mn oudste naar de psz ging en ik een baby had en toen ging hij nog geen eens echt naar school haha

Overigens valt dat in het niet met nu ;)

10. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tja ik ben dan niet officieel TBM maar ik werk niet veel... maar noem me lui.. ik doe echt niet alles hoor.. het is ook zijn huis en zijn klere zooi:D

Nescio, Aszz, Kleintjuh85 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Nee hoor, nergens voor nodig. Ik kan namelijk beide ervaringen goed vergelijken en ik vond het inderdaad een miljoen keer makkelijker om niet te hoeven werken dan naast al het gehuil ook nog eens wel te moeten werken. Maar chappeau dat je weer een bericht van mij hebt kunnen vinden om iets uit te pikken. Applaus.

12. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Mijn man vindt het heel pittig om onregelmatig te werken wanneer ik ook werk. Als ik in de nacht werk en manlief moet vroeg beginnen dan moet hij om 6.45 uur drie kinderen aangekleed bij de oppas gebracht hebben. Mijn man mist dus wat betreft wel de tijd dat ik thuis zat ;)

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.982
    15.610
    113
    Nabij Utrecht
    Ik werk 40 upw van 8 tot 16.30.
    2 dagen ervan werk ik thuis, de overige 3 werk ik op kantoor ;)

14. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Mijn man vond dat ook enorm pittig en dat was dan ook één van de redenen dat we er voor gekozen hebben dat ik ging stoppen met werken.

15. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik noem je dan niet lui :)
    Mijn werkt alleen naar mijn mening veel, en dan doe ik de rest. Tuurlijk soms past iets me niet, dan doet hij het. Maar het overgrote deel doe ik :D

16. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.810
    4.446
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Hoewel ik er zelf voor mijzelf niet aan moet denken om te stoppen met werken kan ik het van jouw man goed begrijpen. En ik moet zeggen... Afgelopen week was mijn man vrij. Heerlijk om de deur zo achter mij dicht te kunnen trekken.

Jammer alleen dat huishouden niet zo zijn talent is en ik dus naast mijn werk ook thuis nog kon puinruimen haha.

klaver85, Nescio, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik vind het ook niet altijd even leuk maar op deze manier hebben wij hier in het gezin gewoon zoveel meer rust, het is allemaal niet meer zo gestrest en we kunnen het financieel redden. We hebben het echt niet breed hoor en we moeten er echt wel dingen voor laten maar goed, het gaat nu prima zo. En om dan toch nog een beetje actief te zijn help ik veel op school en ben sinds dit schooljaar overblijf moeder aan huis ( eigen huis ) geworden, ben ik toch nog een beetje aan het '' werk '' ;)

Zoals ik al eerder zei, mannen blijven af en toe echte mannen :roflmao::roflmao: ;)

maartje84 vindt dit leuk.
  18. Betsy

Betsy Niet meer actief

Op mijn vrije dagen heb ik het minder druk dan op de dagen waarop ik werk. Ik kan later opstaan, eerder beginnen met koken en ik heb geen ander half uur reistijd enkele reis. Ik hoef niet naar het kdv, ik kan tussendoor wat opruimen en ik kan zelfs even lekker op de bank ploffen. Een stuk rustiger dan op de dagen dat ik werk.

Maar, op de dagen dat ik werk kan ik ook lekker hete koffie drinken, een volwassen gesprek voeren en rustig lunchen. Ik hoef geen luiers te verschonen en niet 8 uur lang naar Kim de Kip te luisteren.

Mentaal zou tbm voor mij veel zwaarder zijn. Maar mijn werkdagen zijn (voor mij persoonlijk) wel drukker.

Nescio, Lovely83, Biny en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Het gaat mij er niet om dat jij nu drukker bent dan mij.

Het ging mij erom, dat je als tbm niet de hele dag op je kont zit mooi te zitten.
    Ik ben er absoluut van overtuigd dat je het knetter druk hebt, zeker! Grote reden dat ik thuis ben, ik zou knetter gek worden.

20. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik doe ook wel het meeste hoor haha, maar echt niet alles :p

En op de zaterdag dag ik werk zet ik mijn man gewoon aan het werk thuis haha

Deel Deze Pagina