Nav topic van 1 salaris rondkomen ben ik wel benieuwd hoe t bij iedereen is geregeld. Hoeveel werk jij en je partner, ben je hier tevreden mee en hoe hebben jullie de opvang geregeld? Ik werk nu nog 24u, in januari wordt dat 28u. Mijn vriend werkt 32u. Iris gaat nu 1 dag en in januari 1,5 dag naar t KDV, oma komt 1 dag bij ons thuis oppassen. Ik ben dan dus 1,5 dag thuis doordeweeks en mijn vriend 1. In het weekend zijn we allemaal thuis. We vinden t belangrijk dat Iris en papa een 'papa-dag' hebben en zijn tevreden over de hoeveelheid opvang de huidige vorm. Vindt t wel jammer dat ik in januari een halve dag meer ga werken (ouderschapsvelof is dan afgelopen). Aan de andere kant is het een bewuste keuze van ons omdat we t extra geld (ong. 150,- netto) goed kunnen gebruiken!!
Nu werkt mijn man nog 40 uur en ik nog even niet. In januari ga ik weer aan het werk en ga ik 24 uur werken en mijn man 32. De kleintjes gaan dan 2 dagen in de week naar het kdv.
Ik zit in een luxe positie en dat weet ik heel goed, ik heb een eigen winkel met personeel daar werk ik 1 dag in de week ( en dan regelmatig inkopen en adm) dan gaat mijn kleine mannetje naar kdv. En man mijn werkt heel veel ook in het weekend,ook eigen zaak.... Ik krijg op het moment geen salaris uit de zaak...dus wij komen rond van 1 inkomen....
Hoi Ik werk 24 uur en mn man 40 uur. Dit is met het inkomen goed te doen. Vind voor mij 24 uur werken ook echt goed te doen Zoon lief gaat 2 dagen naar een gastouder (kdv nog geen plaats) en 1 dag naar opa en oma
Mijn man werkt fulltime en ik 16 uur. Elke vrijdag gaat mn kleine man naar het kdv en op donderdag gaat hij 1x in de 2 weken naar mn tante en 1x in de 2 weken heeft mn man een papadag
Waarom is deze naar kinderopvang verplaatst? Gaat naar mijn idee over het totaal plaatje; hoe je werkt en hoe je de opvang hebt geregeld....Ben niet benieuwd naar de opvang persé, maar hoe mensen hun gezin nu geregeld hebben..
Ik werk fulltime 36 uur en mijn vriend werkt 28 uur.(maar hij is chauffeur dus maakt wel lange dagen wat extra salaris oplevert). Op maandag heeft mijn vriend een pappa-dag,op dinsdag gaat Dylano naar het kdv,op woensdag ben ik om de week thuis en de andere week past oma op,op donderdag heb ik mijn vaste vrije dag,op vrijdag gaat Dylano naar het kdv,en we werken om het weekend,zodat er altijd een ouder thuis is.Ik vind het prima geregeld zo!Het bevalt ons zo goed,en als er iets is zijn opa en oma altijd bereidt evt.bij te spreingen.Super dus!
Hoi Ik werk nu 4 dagen in de week, mijn man 5 dagen in de week. Mijn dochter is : Maandag thuis samen met opa en oma Dinsdag naar het KDV Woensdag thuis met papa (werkt thuis op woensdag) Donderdag naar het KDV Vrijdag samen met mama Voor mijn gevoel werk ik te veel (4 dagen) en wij willen volgend jaar gaan proberen voor een tweede. Dan ga ik 3 dagen werken en mijn man gewoon fulltime. Voelt beter aan. Mijn dochter vind het trouwens leuk om naar het KDV te gaan. Spelen met andere kindjes. Zou echt een straf zijn om haar van het KDV te halen!
Ik werk 32 uur en mijn vriend ook. We hebben beide een dag met ons kindje. Ons zoontje gaat drie dagen naar kdv. Mijn moeder heeft bij mijn zus veel opgepast maar wil dit nu niet meer. Mijn schoonouders willen ook geen dag oppassen dus dan naar kdv. Mensen die dat geluk wel hebben, super. Scheelt weer enorm in de kosten voor kdv.
Ik ga vanaf januari 2,5 dag werken. Mijn man werkt fulltime. Mijn moeder past 2,5 dag op de kids. Op ma en di ben ik thuis en op wo, do en vr is mijn moeder in huis
Bij ons gaat het er vanaf 14 dec zo uitzien: Maandag: Bij papa Dinsdag: Bij opa en oma Woensdag: kdv en 's middags bij papa Donderdag: Mama thuis Vrijdag: kdv en 's middags bij papa En zaterdag en zondag wordt het vechten wie met Sem mag knuffelen Ik werk 4 dagen en heb alle schoolvakanties vrij (werk in het onderwijs) Vriendlief werkt in de avonduren en is in principe overdag thuis, afhankelijk van zijn diensten moet hij overdag slapen daarom wel gekozen voor het kdv zodat hij wel aan zijn slaap toekomt. Voordeel is wel dat Sem niet tot 18.00 naar het kdv hoeft maar gewoon opgehaald kan worden als papa wakker is.
Mijn man en ik werken beide 32 uur. Alleen heb ik voor 3 jaar lang ouderschapsverlof opgenomen zodat ik 24 uur werk. Maandag en woensdag ben ik thuis. Dinsdag en donderdag gaat de oudste naar school en blijft over, de jongste gaat naar de creche en vrijdag is mijn man thuis. Als ik over 2 jaar door mijn verlof heen ben, ga ik definitief 3 dagen werken. Ik zit dan aan de top van mijn salaris dus dat komt goed uit. Bij ons wordt het ouderschapsverlof nog deels vergoed dus ik ben er niet zoveel op achteruit gegaan.
Ik werk 24uur (3 dagen) en mijn vriend 38uur (5 dagen). Robyn gaat 1 dag naar opa en oma en 1 dag naar het KDV. De rest van de dagen is ze thuis bij een van ons.
Bij ons is het als volgt: maandag: kdv dinsdag: kdv woensdag: mama dag donderdag: mama dag Vrijdag: op en oma dag zaterdag: papa dag zondag: papa en mama dag Als ik op zaterdag vrij ben werk ik de woe-ochtend , Mason gaat dan naar mijn zus.
Bij ons is het zo: Maandag: kdv Dinsdag: thuis bij papa óf naar oma Woensdag: kdv Donderdag: thuis bij mama Vrijdag: thuis bij mama Zaterdag: thuis bij mama Zondag: thuis bij mama M'n man werkt in de zorg zo onregelmatig dat ik hem maar (bijna) niet meegenomen heb in deze planning. Alleen de dinsdag tekent 'ie regelmatig vrij in, als dat niet lukt gaat ze naar oma. Voor onze dochter leek het ons het beste wanneer zij vaste dagen opgevangen zou worden, vandaar bovenstaand schema. Het kan dus zijn dat papa weleens thuis is als m'n dochter naar het kdv is maar vaak moet hij dan ook slapen en soms heeft 'ie gewoon mazzel (maar vaak is 'ie dan ook nog druk met vrijwilligerswerk). Voor haar regelmaat leek ons dit het beste en ze doet 't erg goed!
Ik werk zo'n 10 uurtjes in de week (af en toe in het weekend). Niet zo veel dus en m'n man 40. Onze dochter gaat 2 halve dagen naar het kdv -omdat het minimale 2 halve dagen was. Eigenlijk hadden we maar 1 halve dag nodig. 1 dag in de week zijn m'n ouders er in principe altijd. Op die dag werk ik ook een paar uurtjes. Als m'n ouders niet kunnen, blijft m'n man thuiswerken bij onze dochter.
Mijn man werkt 40 uur en ik werk 24 uur in onregelmatige diensten. Thijs gaat 1 dag per week naar gastouder en 1 dag naar oma. Ik werk om en om het weekend en dan is mijn man thuis.
mijn man werkt 36 uur in 4x9 en is de vrijdag thuis met de kids Ik ben woensdag en donderdag thuis en werk 24 uur. Maandag en dinsdag gaan ze naar een gastouder. ca. 1 x in de 4-5 weken heeft mijn man vierentwintiguursdienst gedurende een week en die week passen de opa's en oma's afwisselend op de kids. Dus beide opa en oma's passen ca 1x per twee maanden op....
ik ga 3 dagen werken de za-zo en ma of vrij dat kan wisselen. Ik werk 24 uur en mijn vriend werkt 40 uur van ma-vrij. In het weekend is papa thuis bij de kleine en de ma-vrij past mijn moeder op.
ik werk 28 uur in onregelmatige diensten incl 2 weekenden in de maand. mijn man werkt 20 uur verdeeld over 4 ochtenden. omdat we beiden niet zo heel veel werken en onze werktijden elkaar afwisselen hebben we maar 4 ochtenden in de maand een gastouder nodig. en gelukkig zien we elkaar ook nog lekker veel..ik werk officieel 32 uur maar snipper ruim een jaar lang al mijn vakantiedagen van afgelopen jaren die ik had opgehoopt. ik vind het prima te doen.... als de kinderen naar de basisschool gaan dan ga ik kijken of ik regelmatig kan werken... want als ik dan 2 keer een avonddienst achter elkaar heb dan zie ik ze 2 dagen niet... dus dat lijkt me helemaal niks.. gr Jose