Dat zijn nu 4 dagen ( gaat ook 1 dag naar opa en oma), maar dan inderdaad 3. 2 lijkt me lekkerder maar ik denk niet dat we financieel zoveel willen inleveren. We zijn nu gewend aan een bepaalde levensstandaard en straks met 2 kinderen is het leven ook weer duurder en dan ook nog minder werken... Mn man haalt trouwens ook weleens op, maar dat is als ik later klaar ben met werken, dus dan is het sowieso al laat als je eens zit!! Ik spoeel trouwens wel met de gedachte om een stuk fulltime ouderschapsverlof op te nemen en daar achteraan nog een paar weken 2 dagen met 1 dag ouderschapsverlof. Al lijkt het me erg zwaar om daarna weer 3 dagen te werken
Misschien is dat inderdaad een optie? maar ouderschapsverlof is toch onbetaald? als dat zo is, kun je kijken of je het financieel wat vind. Het is wel zo als je minder werkt je weer iets minder belasting betaald, dus misschien valt het wel mee. Inderdaad met 2 kids wordt het wel wat duurder, maar niet zo duur als bij de eerste. Ik neem aan dat je nog heel veel van de eerst hebt? Ik merkte het vooral aan de boodschappen en gas, water en licht. Succes
wij hebben ook twee kids en ik werk de ene week 3 dagen en de andere week 4 . Mijn man werkt ook altijd 4 (lange) dagen. Het ochtendritueel is altijd voor mij, want manlief is dan al weg. Ophalen en eten koken doe ik ook bijna altijd want ik ben gewoon meestal eerder thuis dan hij. Tja het is misschien best zwaar maar ik vind m'n werk erg leuk en ook financieel is het lekker. Wij hebben 100 uur opvang per kind p/mnd en betalen voor hun samen zo'n 950 euro. We krijgen ong 700 euro terug dus het heeft voor mij echt wel zin om te gaan werken. Ik heb wel een hulp voor het poetsen (3 u p/wk) en zorg gewoon dat ik op de dagen dat ik werk eten maak wat snel klaar is of heb het van te voren al voorbereid. Het is wat plannen maar zeker te doen hoor. En als er bij ons nog een derde komt blijf ikhet ook zo doen.
Ik werkte, voordat ik vorige maand in de Zw terecht kwam, ook 32 uur. Maar zelfs met 1 kind vond ik het echt teveel! Daarbij reisde ik per werkdag 3 uur per dag. Ik werd er niet vrolijk van. Nu de 2de eraan komt, zit ik echt te piekeren over wat ik wil gaan doen straks. Sowieso wil ik 20 uur per week gaan werken...dat lijkt me het meest ideaal!! Want ik wil het moederschap toch voorop stellen. Alleen moet het dan wel een HBO functie zijn. EN in de buurt!! En dat wordt hier wat lastiger, helaas. Dacht er zelfs aan om gastouder te worden, maar dat verdient volgens mij niet goed. Voordeel is wel dat je meerdere kinderen in huis kan opvangen en meer dagen kunt werken omdat je toch thuis zit én met je eigen kids.
Ik moet nog uitproberen hoe het in de praktijk uit gaat pakken, maar ik wil 4 dagen blijven werken. Mijn man is ook 1 dag thuis (haalt dat de rest van de week 's avonds en in de weekenden in) dus de meisjes gaan dan 3 dagen naar het kdv. Ik vind mijn werk leuk, het ging heel goed de laatste tijd en ik heb vooruitzicht op groei in mijn werk, allemaal dingen die ik ook heel belangrijk vind naast het mama-zijn. En gelukkig heb ik een man die dat toejuicht en die de taken netjes met me deelt (OK, soms mopperend en wel ). Het zal aanpoten worden, vooral 's ochtends en 's avonds, met 1 kleintje kun je nog eens zeggen: doe jij de ochtend, dan blijf ik nog ff liggen. Maar met twee of meer moet je gewoon allebei aan de bak...
Gastouder lijkt me een erg pittige baan! Maar wel praktisch om aan huis te werken met je eigen kinderen in de buurt. Inmiddels ben ik erover uit dat ik 3 dagen wil gaan werken ipv de 4 die ik nu doe. Ik heb trouwens een HBO opleiding maar werk in de zorg en daar is partime werken meestal geen probleem! Ik ga een gedeelte fulltime ouderschapsverlof aan mn zwangerschapsverlof plakken en daarna een gedeelte met paar dagen ouderschapsverlof zodat ik 2 dagen werk. Dit wil ik ook weer niet te lang gaan doen, maar even totdat de jongste wat weerbaarder is (misschien een half jaar ofzo?)
Mijn man blijft nu ook 1 dag thuis zodat onze zoon 3 dagen naar het KDv gaat. Ik vindt het qua opvang goed zo. 3 dagen vind ik wel de grens. Tis net de grens dat je toch het grootste deel van de week zelf voor je kind zorgt Echter waar ik nu zo tegenaan loop is dat je al je nevenactiviteiten op die ene vrije dag van de week plant: huishouden, langsgaan bij mensen, qualitytime met je kind, maar ook als er langs de huisarts gegaan moet worden, consultatiebureau, tandartsenbezoekjes... vaak doe ik dan weer boodschappen na werktijd zodat ik dat niet op mn vrije dag hoef... maar wat een geren en gevlieg! Hoe doe jij dat dan?? Met 2 kids lijkt me dat helemaal onmogelijk.
Hoi, Ik werk 18 uur in 2 dagen. De ene dag is mijn partner thuis en de andere dag gaan ze naar mijn zus. Mijn zus heeft ook 2 kindjes en haar kindjes zijn ook 1 dag in de week bij mij, zodat zij kan werken. Hierdoor besparen we enorm veel kosten en de kinderen vinden het super om zoveel met elkaar te spelen.
Ook al die taken zijn bij ons eerlijk verdeeld tussen mijn man en mij zelf. Hij doet bijvoorbeeld de boodschappen, ik ben verantwoordelijk voor de was. Voor het huishouden hebben we een hulp eens per week. Mijn man heeft een eigen bedrijf en kan ook redelijk makkelijk vrij nemen (of thuis werken) als het nodig is voor CB-bezoek of huisarts ofzo, maar ook op mijn werk doen ze niet moeilijk als ik dat aan het begin of eind van een werkdag plan, zolang het maar niet iedere week voorkomt. En verder is Mini1 eigenlijk nooit ziek en hebben we daarvoor nooit omhoog gezeten ofzo. Maar dan nog, als het wel voorkomt kan ik daar verlof voor opnemen. Dus eigenlijk zijn de omstandigheden dus ook hartstikke ideaal hoor, ik ben zelf ook niet zo moeilijk dat ik vind dat ik van alles "moet" zeg maar (bijv. huishouden) maar los daarvan heb ik wel een hele goeie vent! (en tot nu toe redelijk makkelijke kinderen ook) O, en we hebben beiden bijna geen reistijd, ik 20 minuutjes op de fiets en hij 10 minuutjes. Ik ben dus eigenlijk gewoon een ouderwetse bofkont...
wij hebben nu 2 kids. gaan allebei naar een gastouder. Wij werken allebei onregelmatig dus weinig opvang nodig. Vaak alleen de maandag middag. Maar dan werken we wel vaak om mekaar heen, dan ik vroeg heb, en hij laat, vervolgens hij weer vroeg en ik laat... dus dan zien we mekaar 2 of 3 dagen haast niet. wat ook niet ideaal is.
Echt een gepuzzel soms he? Miepie: jij hebt t echt goed uitgekiend! Mijn man heeft veel afspraken 's avonds dus ik wil hem niet belasten met allerlei "klusjes" in het weekend doet hij wel veel hoor. Ik werk af en toe ook een late dienst op mn werk dus veel avonden echt vrij hebben we niet/ moet ook eerlijk bekennen dat ik 's avonds het liefst niks meer doe na het werk., Dus dan toch maar alles op je vrije dag he... Weekenden zitten wel vaak vol met leuke dingen. Tis echt plannen. Lijkt me best pittig straks met 2 kids, vandaar mn keuze om een dag minder te werken en gisteren vertelde mn man dat hij ook nog 1 dag ouderschapsverlof wil gaan doen. Denk dat het daarmee wel wat relaxter wordt!
Gheghe, thanx! Ja, alles voorspoedig gegaan met de bevalling, de tweede gaat echt makkelijker hoor! (wat persen betreft sowieso, 6 minuutjes zonder scheur of knip). Geniet nog van je zwangerschap!
Owww goed om te horen! Wat fijn dat alles goed gaat met jullie. Je geeft me hoop dat de tweede makkelijker gaat. hopelijk krijg ik bij de 2de géén knip (vreselijk!). Geniet van je meiden!
Ik werk 4 dagen, de oudste gaat nu naar school (en bso en een opvangoma/achterbuurvrouw), de jongste 4 dagen naar kinderdagverblijf (van de dochter van de opvangoma). Ik wil zelf niet minder werken, en financieel zou dat ook echt heeel lastig worden. Man denkt er nog wel over om 1 dag minder te gaan werken. Volgend jaar gaat ook de jongste naar school, moet nog kijken hoe ik het dan ga doen.
Mijn man en ik werken beiden 4 dagen. (Althans, mijn man heeft een eigen bedrijf, dus er gebeurt ook nog wel eens wat in de avonduren of in het weekend.) Ik heb 20-30 minuten reistijd, voor mijn man wisselt het. We hebben een keer per week schoonmaakhulp en mijn man kookt vrijwel elke dag terwijl ik de kleine van het kdv (2 d/w) of opa en oma (1d/w) haal. Zo willen we het straks ook blijven doen als nr. 2 er is. Wel neem ik aansluitend aan mijn zwangerschapsverlof ca. 2,5 maand ouderschapsverlof op. Als over een paar jaar de basisschoolfase begint zien we wel weer hoe het dan zal gaan. Daar probeer ik nu nog maar niet teveel over te piekeren. Wie weet wat er dan allemaal weer verandert is in banen en opvangmogelijkheden.