andere baan?stoppen met werk? andere oppas??

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door Jijdaar, 14 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het onderwerp zegt het al..
    WAT MOET IK DOEN???:(

Ik werk als vpk in een zh, met wisselende diensten..
    Oppas vinden was al best een gedoe voor onze 2 kids, want je moet maar net een GO hebben die de ene week 3 dagen wil werken en andere week vrij is..niets, bijna niets valt te plannen..

Nu met onze 2 baby's op komt kan zij iig niet meer oppassen want dan heeft ze in totaal teveel kids onder een bepaalde leeftijd..

Zit me suf te bedenken wat het beste is.. Moet ik dan maar stoppen met werken, we denken dat dit financieel niet haalbaar is..

Mn man gaat alle dagen om half 7 de deur uit, en gezien mijn wisselende dagen lukt een kinderdagverblijf niet..
    Ze noemen we dat ze flexibel zijn, maar niet zo flexibel..

Dus maar een regelmatige baan zoeken? of toch hopen dat een andere go gevonden kan worden..

moeilijk moeilijk...

Hoe hebben jullie oppas geregeld? hoop dat er ook verhalen zijn met 4 jonge kids, waarvan er nu nog niemand naar school gaat, maar als de kleintjes er zijn is de oudste wel naar school.
    en hoop ook op ervaringen met onregelmatigheid icm veel jonge kids dus;)

2. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    gastouder aan huis, au pair oid?

3. Poemelke

Poemelke Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.341
    0
    0
    wow meid, dat is heavy hoor! straks vier kindjes, ok eentje al naar school, maar nog 3 thuis, en dan ook wisselende diensten! hoeveel uur pw werk je?of wil je werken? is er eigenlijk als verpleegkundige regelmatig werk te vinden? Thuiszorg misschien?
    Maar ja dan moet je wel oppas hebben natuurlijk! je zou nu al eens kunnen rondvragen naar ander gastouders die nog plek hebben voor 3 kindjes?
    Is het geen idee om anders vanuit thuis te werken? waarom begin je zelf geen gastouderopvang? dan vang jij nog 1 of 2 kindjes op. Ik heb hier veel topics over gezien, best veel dames met ervaring hierin, dan breng je in elk geval wel wat geld binnen, maar bent thuis bij je kindjes, en betaalt zelf geen opvang..

Ik heb geen ervaring hoor, heb er pas 1!
    Maar ik denk even mee!;)

4. 86Laura

86Laura Bekend lid

3 jun 2012
    772
    1
    0
    Ik ken iemand die zelf als vpk in het zh werkte, maar dat niet meer kon combineren met de kids en opvang (zelfde dus als jij!) Die is toen uiteindelijk op de poli gaan werken in het zh, dus geen wisselende diensten meer en de tijd om de kids naar de opvang te brengen... misschien dat zoiets ook een oplossing kan zijn? Wel lastig hoor! Succes!

5. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je wel!
    Werk nu 18uur. Wat soms praktisch lijkt; late dienst, vind ik juist niet.het is valvaak2uur s nachts voor ik slaap, en dan volgende dag weer vroeg en blij voor kids,,,pff, zie ik met 4 niet zitten..

Ja poli en thuiszorg zou wel kunnen jammer dat me dit te saai lijkt..maar zit wel na te denken in die richting.ff minder uitdaging maar wel beter te plannen zo!..
    Go zelf zijn is nix voor mij! Haha als ik thuis ben met kidsgaan we vaak de deur uit en met zoveel kids, want heb zelf dan sowiesi 3ukkies, gaat dat ni lukken..
    Nee kinderopvang of juf, allemaal totaal nix voor mij.

Zat ook nog aan dokterass bij ha te denken..
    Maar t neigt naar andere baan dus...of andere go..

6. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    jijdaar

ik ben daardoor bewust thuislijfmama geworden
    ik werkte in een verpleeghuis waar ik dus ook flexibel moest wezen
    oppas was verschrikkelijk om te regelen voor 2 kids al
    ik zou alles op een rijtje zetten qua inkomsten en uitgaves

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Ik hoor je nu vooral over je eigen baan, maar is er voor je man niet iets te regelen? Dat hij iets later van huis gaat oid? Zou hij eventueel ook met ouderschapsverlof kunnen opvangen.

8. Jijdaar

Jijdaar Actief lid

2 jun 2012
    231
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lovelymom, ja moet ik denk ik ook overwegen..

Rosao, ja klopt.hij kan wel wat regelen maar gezien ik zo onregelmatig werk heeft t ni veel zin om bv iedere woe vrij te nemen..
    En voor hem om te zeggen ene keer hele dag vrij dan paar uur, en dat wisselend van ma tm vr, is voor zn baas te flexibel..als ik vaste dagen zou werken zou t wel uitmaken!

9. Babette8

Babette8 Bekend lid

29 nov 2011
    727
    0
    0
    Jou man ouderschapsverlof nemen?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik zou kijken of ik een gastouder aan huis kon vinden. Zolang jij een (redelijk) vast inkomen per maand aan haar kunt bieden, is er vast iemand die het oké vindt dat het de ene week 3 dagen zijn en de andere week niks. Je rooster wordt toch altijd een poosje van tevoren gemaakt? Dus dan kan zij er ook van tevoren rekening mee houden.

Is dan wel handig als het iemand is die geen andere verplichtingen heeft, want dan heeft zij die flexibiliteit ook niet.

En anders desnoods een paar jaar wat minder uitdagend werk. Ze blijven niet eeuwig klein, en daarna is het wellicht makkelijker te organiseren met onregelmatige werktijden.

11. douglas84

douglas84 Fanatiek lid

17 jun 2008
    1.677
    0
    0
    Drenthe
    ik zou contact opnemen met verschillende GO bureaus. onze gastouder heeft 2 kindjes waarvan ouders in zorg werken en dus ook de ene week er wel zijn en andere week niet. De GO die ik altijd heb als de onze op vakantie is heeft dat ook, dus er zijn genoeg GO die het wel doen.

12. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Werken in een privekliniek?

13. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Kennis van mij idd hetzelfde verhaal. Succes!

Deel Deze Pagina