Hoeveel werkt jouw partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door DCRK, 9 nov 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.628
    5.656
    113
    Op papier 40, praktijk 45 tot 50 en dan ook nog regelmatig eigen tijd werken zoals bijscholing. Thuis en op kantoor werkt hij. Ik werk 26 en bij ons werkt het prima zo.

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Mijn man werkt 40+ uur, reist veel maar kan ook vaak thuis werken. Hij is er altijd met speciale momenten, sport en schoolgesprekken en kan dat ook zelf plannen.

Ik werk nu 16 uur, waarvan 1 dag in het weekend zodat er zoveel mogelijk iemand thuis is.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Mijn man werkt 4 uur. Hij werkt grotendeels thuis en moet een paar keer per jaar naar kantoor en het buitenland. Toen de kinderen kleiner waren, werkte hij 40 uur en altijd op kantoor, maar sinds Corona dus anders.

Zelf werk ik 28 uur, waarvan twee dagen per week buitenshuis. Sport van de kinderen doe ik, net als de meeste dokters- en tandartsafspraken ed.

We hebben allebei een hele fijne werkgever die ruimte heeft als het echt nodig is.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.158
    35.814
    113
    4 uur? Of moet daar 40 staan?

5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    40 inderdaad :roflmao:

suus1983 vindt dit leuk.
  6. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.811
    4.050
    113
    Fulltime. Eigen bedrijf dus ook buiten reguliere werktijden is het soms nodig om te werken of een snel overleg met zijn compagnon als we op vakantie zijn.

Ik werk 32 uur maar in het eerste half jaar vaak 36 tot 40 uur. Die extra uren kan ik later weer opnemen waardoor ik lekker veel vakanties, studiedagen enzo vrij kan zijn.

7. Paardenbloem

Paardenbloem Bekend lid

31 mei 2022
    761
    1.229
    93
    Vrouw
    Mijn man werkt 50-60 uur voor zijn eigen bedrijf en zit daarnaast bij de vrijwillige brandweer.
    Ik werk 8 uur per week buitenshuis.
    Ik overweeg daarmee te stoppen en een hobby vanuit huis uit te gaan breiden tot iets om inkomsten mee te genereren. Maar daarvoor moeten eerst nog wat andere dingen geregeld zijn qua ruimte/voorzieningen etc.

8. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.791
    9.309
    113
    Gelderland
    Hier is dat pas gekomen toen de kids ouder waren en hier heeft het dus absoluut geen invloed op ons gezinsleven of onze relatie. Het geeft ons financiële vrijheid, de jongens doen hun eigen ding en we kunnen genoeg tijd samen doorbrengen. Het enige wat ons beperkt in samentijd is dat ik in het weekend 1 dag werk en daar kan ik echt van balen. Mijn man vindt het juist wel lekker :p

9. februarimama

februarimama Fanatiek lid

23 okt 2014
    1.524
    851
    113
    Man man werkt best veel, vaak ook thuis nog belletjes en mailtjes dus het loopt best op. Ik denk minimaal 50 uur. Hij is ondernemer en hij heeft nog nooit in loondienst gewerkt. Ik vind dat dat vaak best lastig, ook omdat zijn werk heel onregelmatig is ad hoc is vaak.

Het is echt zijn passie dus dat kan ik wel waarderen en zijn werk maakt ook dat wij soms dingen meemaken of op plekken komen waar we normaal niet zouden komen. Wij spenderen vrije tijd echt met elkaar en ons gezin, dat vind ik wel belangrijk. Hij doet weinig buiten ons gezin om privé. Als mijn man ook heel veel vrije tijd buiten het gezin had gewild was het voor mij wel een deal breaker geweest, dat zie ik in mijn omgeving heel veel gebeuren met name bij de mannen.

Thuis draait hij dus gewoon mee, geen privileges m.b.t. tot uitslapen of dingen alleen doen. Hij is nu de hele herfstvakantie weg geweest voor werk waarbij hij dagen van 16 uur gedraaid heeft. Dan is hij bekaf maar als hij terug komt gaat het leven gewoon door en draait hij direct alles mee. Hij brengt de kids ook zeker 3 dagen per week naar school, doet elke zaterdag voetbal etcetera.

10. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Genoeg;)! We kunnen er prima van rondkomen. Ik werk zelf (nog) niet! Hij werkt meestal 24 uur op, 48 uur af en daarnaast nog een aantal uur voor zichzelf en dan doet hij nog een cursus.

11. Fantykoekie

Fantykoekie Fanatiek lid

18 jul 2018
    2.957
    3.836
    113
    Vrouw
    Geen partner dus alleenstaande. Ik werk 28u. Wel in een fulltime contract

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.801
    4.181
    113
    Man 32, ik 24 (in febr, maart, april ook 32)
    We verdienen beide ruim dus er is geen reden meer te werken. Op deze manier kunnen we het huishouden hoed verdelen en beide evenveel betrokken zijn bij de kinderen

13. Jessi79

Jessi79 Fanatiek lid

4 jan 2012
    4.815
    2.674
    113
    #53 Jessi79, 10 nov 2024
    Laatst bewerkt: 10 nov 2024
    Mijn man werkt 40 uur. Ook in een internationale functie, met veel verantwoordelijkheden ook voor buitenlandse kantoren en medewerkers in zijn team. Hij is heel regelmatig een week in het buitenland voor zijn werk. Maar ondanks dat werkt hij zelden buiten kantoortijden thuis, echt hooguit 2x per jaar in noodgevallen. Hij heeft ook in al die jaren met veel buitenlandwerk nooit tijdens onze vakanties moeten werken, mailen, bellen etc. Zijn vader deed dat vroeger wel altijd helaas. Maar mijn man vind zijn werk geen excuus om zijn gezinsleven daar onder de laten leiden, en laat zien dat het ook anders kan dan hoe zijn vader het deed. Hij is altijd bij schoolgesprekken, zwemlessen en sportwedstrijden van de kinderen. Komende week is hij in Londen, maar hij komt vrijdagavond thuis om zaterdag weer vroeg op het voetbalveld te staan.

14. Leolove

Leolove Fanatiek lid

16 apr 2016
    4.143
    1.682
    113
    Man 32u, 2 dagen thuis, 2 dagen op kantoor. Veel flexibiliteit waardoor hij overal bij kan zijn.
    Ik werk 24u over 4 dagen, 3 dagen op kantoor, 1 thuis. Kan mijn uren ook heel flexibel maken en op mijn thuiswerk dag doe ik ook veel in huis. Heb geen 24u nodig voor mijn functie. Volgende maand start ik bij een nieuwe werkgever, dan hoop ik op mijn thuiswerkdag gewoon te werken, want dan is er meer uitdaging dan nu.

15. Amaranthas

Amaranthas Fanatiek lid

29 nov 2013
    3.534
    3.869
    113
    Man 40 uur. Heel soms een half uurtje thuis wat berichten beantwoorden of iets.
    Ik parttime en dat wisselt (eigen zaak) maar wij vinden beide tijd met ons gezin het belangrijkste. Ik ben dan ook het meeste thuis en ga ook het meeste met de kinderen mee (schoolactiviteiten, sport etc) maar man neemt gerust een dagje extra vrij om dat ook te doen.
    Wij nemen genoegen met financieel minder maar persoonlijke tijd met de kinderen is dan meer.

16. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.561
    1.863
    113
    Vrouw
    Mijn partner werkt 40 uur pw en dan elke 5a6 weken een storingsdienst van een week. Ik werk 20 uur op papier maar komt regelmatig voor dat ik er iets overheen ga. Momenteel niet want zit in de ziektewet.

Qua afspraken van de jongens komt op mij neer, dat plan ik meestal na mijn werk, al lukt dat niet altijd maar dan kan ik meestal met werk schuiven. Het huishouden komt ook op mij neer, al lukt dat nu niet door klachten zwangerschap. De jongens helpen en hebben hun eigen taakjes.

17. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Op papier werkt hij 32, in de praktijk is dat meer, vergaderingen savonds en vaak een call op zijn papadag. Maar als hij die papadag in zou leveren dan worden het nog steeds weer meer uren en avonden en daar heeft hij dus echt geen zin in. Dus al zijn onze kinderen al wat groter, hij houdt heilig vast aan zijn papadag.
    Ik werk ook 32 uur dus we hebben het goed verdeeld. Alleen mijn man werkt meer vanuit huis en is flexibeler dus hij doet het grootste deel van alle afspraken: logopedie, orthodontist, tandarts, huisarts, vaccinaties… In gewone weken loopt werk en prive wel wat doorelkaar, maar vakantie is wel echt vakantie, dan wordt er ook niet gemaild of gebeld.

18. Elsss

Elsss Fanatiek lid

26 jul 2013
    2.023
    3.257
    113
    Hier vrijwel hetzelfde! Ik werk 4 uur per week meer dan mijn man ( ik 28, hij 24 uur per week). Maar we zij beiden even verantwoordelijk voor huis, inkomen, kinderen en mantelzorg. Hij helpt dus inderdaad niet, maar doet gewoon zijn deel.

Amberxx en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  19. artie

artie Fanatiek lid

27 sep 2021
    3.559
    3.888
    113
    Vrouw
    Op papier 38u (is fulltime bij hun), maar daar zit het uur verplichte "pauze" per shift niet bij. Halve pauze omdat hij wel op leefgroep is en ook wel wat dingen doet dan, helaas onbetaald. Vroeger en lates, gelukkig geen nachten.
    En vaak overuren en invallen voor zieken. Ook geen regelmaat in de dagen. Soms 9 dagen werken, dan 3 vrij. Soms 2 dagen, 1 vrij, 3 werken, 1 vrij ofzo. En sowieso 1 weekend op 2 en veel feestdagen.
    Toen ik nog werkte was het hetzelfde regime, maar niet op elkaar afgestemd dus zagen elkaar dan soms maar alleen snachts in ons bed.

20. Vissenkom

Vissenkom Bekend lid

9 aug 2024
    619
    678
    93
    Vrouw
    Hier goed verdeeld; allebei 32 uur over vier dagen. Ik zou 't niet anders wensen, of toch zeker niet heel scheef verdeeld of met veel overuren etc. Ben erg content.

Deel Deze Pagina