Hoeveel wil jij betalen voor een babyshower?

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 17 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wat absurd zeg! Ik dacht dat een babyshower een gezellige middag/avond was waarbij iedereen wat eten/drinken meeneemt en een (klein) cadeautje....
    Het gaat toch om het gebaar??
     
  2. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik heb er op deze manier eigenlijk ook geen zin meer in. Ga liever zelf nog wat leuks met der doen
     
  3. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Die van mij was volgens mij super duur, mega verwend :)

    Daarna een keer voor een vriendin georganiseerd met schoonzussen zonder veel middelen en toen hebben we het op hun inkomen gebaseerd. Was net zo gezellig :)

    Al hoewel mijn zilveren armband met kindernamen wel echt super moooooi was ;)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  4. Paris91

    Paris91 Fanatiek lid

    22 jul 2017
    1.345
    1.249
    113
    Vrouw
    Ik vind €30 ook veel geld voor een babyshower, helemaal als er dan niet eens gezamenlijk cadeau bij zit.
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.110
    113
    Vrouw
    Groot gelijk :)

    Ik ben zo ook wel eens afgehaakt bij een vrijgezellenfeestje, werd zo vreselijk duur en was geen ruimte voor overleg. Vooral dat laatste vond ik nog vervelender dan de prijs....
     
  6. esklessebes

    esklessebes VIP lid

    23 mrt 2014
    6.479
    3.336
    113
    Bij mijn babyshower ben ik ook erg verwend maar daarbij nam iedereen iets lekkers te eten mee en was gewoon bij mn zus in de tuin. Supergezellig en dan kan iedereen geven wat hij wil. Al namen ze niks mee zou ik het nog waarderen dat ze kwamen.
    Maar echt betalen vind ik niet okee je kan nooit in iedereen zn portomonee kijken.
     
  7. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Ik heb het zelf nog nooit meegemaakt (spijtig genoeg).
    Qua afstand vind ik een half uur prima.
    Qua kosten vind ik 30 euro wel echt heel duur voor zoiets. Zou makkelijk met de helft toekunnen is mijn idee. Spulletjes om aan te kleden van de Action en eten kun je ook zo duur maken als je zelf wilt. Voor de rest veel spelletjes die niks hoeven te kosten. Ik snap de noodzaak van die 30 euro niet zo.
    Maar begrijp dat jullie gaan lunchen. Dat is wel wat duurder natuurlijk.
    Is een high tea financieel gezien niet een veel beter alternatief?
     
  8. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.597
    13.150
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    En tevens voor die vriendinnen want begrijp dat ze heel belangrijk zijn voor de zwangere. Die zullen dat dus ook vast niet willen missen.

    Vervelend zeg dat de organisatoren geen water bij de wijn willen doen :(
    Alsof groots uitpakken belangrijker is dan de gasten die nu niet kunnen komen... :confused:
     
  9. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Ik doe niet aan babyshowers. Vind het een verkapt binnenharken-van cadeautjes-bijeenkomst. Zou het prima kunnen missen wat kosten betreft, maar dat doet er niet toe. Na de geboorte geef je over het algemeen ook al een cadeau. Als een babyshower nu puur voor de gezelligheid was, met een hapje en een drankje oké. Maar de foto's die ik op sociaal media voorbij zie komen van de vergaarde cadeaus :rolleyes: Waanzin.
    En dan wat ik hier lees aan verplichte kosten voor deelname. En iemand die schrijft twee cadeaus mee te hebben moeten nemen. o_O Het bevestigt het beeld dat ik al had. Op kraamvisite een presentje mee vind ik leuk en meer dan genoeg :thumup:
     
    Sherbet, username, Celika en 7 anderen vinden dit leuk.
  10. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ik ben blij dat de meeste van jullie dit ook echt niet vinden kunnen. Ik ben nu met die personen die niet kunnen hierdoor aan het kijken of we zelf wat kunnen organiseren
     
    Pien86, Syane, kleinegup en 9 anderen vinden dit leuk.
  11. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Persoonlijk vind ik dat er altijd rekening gehouden moet worden met andermans financiën. Dus als iemand dat niet kan missen dan wordt er door andere wat bij gelapt of de prijs gaat naar beneden.

    Tevens vind ik 30 euro veel. Daarnaast moet je ook nog een kadootje kopen en met de geboorte weer. T lijkt wel Kerstmis dan

    10 a 15 euro zou ik de max vinden.
     
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.890
    13.058
    113
    Vrouw
    Als er mensen zijn die het niet kunnen betalen, dan lijkt het mij logisch dat ze voor een goedkoper alternatief gaan?! En anders inderdaad zelf wat organiseren.

    Zelf ben ik wel eens €50 kwijt geweest voor een high tea inclusief kado voor de zwangere. Maar ik ben ook wel eens op een babyshower geweest waar iedereen wat lekkers meenam, iemand nog versiering had liggen en de aanstaande moeder lag het liefst de hele dag in bad, dus als kado nam iedereen iets mee voor in bad. Dus voor €5-7,50 was je klaar. En eigenlijk was die babyshower misschien nog wel gezelliger dan die babyshowers in chique hotels of dure restaurants.
     
  13. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Ik snap werkelijk niet waarom zoiets zoveel geld moet kosten, het is een laatste gezellige moment om met zn allen de baby in gedachten te hebben en moeder te verwennen vóór de bevalling. Het is geen vrijgezellenfeest..
    Ik heb zelf een babyshower georganiseerd voor een vriendin waar we van iedereen een klein kadootje vroegen, 5 euro waarde ofzo. En of ze zelf iets lekkers wilden maken, high tea style. Vervolgens heb ik spelletjes bedacht en wat decoratie gekocht, en wat ik daarvoor betaald heb heb ik aan het einde verdeeld over de groep, iedereen betaalde dus nog geen 2 euro.

    Ik vind 10 euro exclusief kado echt wel max. Maar daarmee zeg ik niet dat als ik uitgenodigd word en méér moet betalen ik niet zou gaan, ik zou het alleen teveel vinden
     
  14. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Dit zou ik ook gedaan hebben. Wel jammer dat het zo moet.
    Zelf zou ik die 30 euro en een half uur reistijd prima kunnen opbrengen. Maar als er signalen komen dat dit voor een deel van de gasten niet kan, moet je het gewoon niet doen. Als er dan vervolgens door de zelfbenoemde 'organisatoren' zo lullig gereageerd wordt, zou ik ook afhaken. Met zulke mensen zou ik het toch niet mee gezellig kunnen hebben, dus dan heeft de zwangere ook niks aan me.
     
  15. Neuzeke

    Neuzeke VIP lid

    3 sep 2019
    11.114
    15.623
    113
    Vrouw
    Reistijd zou mij niet echt uitmaken.
    De prijs, tja ik vind dat altijd een raar concept.
    Je word uitgenodigd en je moet alles zelf betalen, je hebt niets te zeggen en je moet nog eens een cadeau meebrengen.

    Ipv gewoon te zeggen iedereen 10 euro en er word nog 5 euro per persoon uitgelegd voor een cadeau.
     
  16. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Wat jammer vooral dat er boos gereageerd wordt op afmeldingen. Je kunt jezelf ook achter de oren krabben en het concept aanpassen.
     
    Maslov vindt dit leuk.
  17. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Nee tegenwoordig is het net zo overdreven als een vrijgezellenfeest. Alles moet over the top. Ik vind t idioot. Voor 30 euro zou ik alleen gaan bij mijn beste vriendinnen.
     
  18. Lies1611

    Lies1611 VIP lid

    3 jun 2013
    7.038
    3.121
    113
    Ik ben laatst dus niet naar een babyshower gegaan mede omdat het 30 euro was excl. vrijstelling zwangere, cadeau en voor mij oppas omdat mn kinderen niet mee mochten..
     
  19. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.937
    462
    83
    Ja hier mogen de kinderen ook niet mee
     
  20. Zulema

    Zulema Fanatiek lid

    8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ik vind 30€ zonder cadeau, dus alleen eten, best veel.
    Meestal regelen wij het zo, iedereen zorgt voor iets (hapjes, taart, drinken, decoratie) en halen samen een groot cadeau.
    Of degene die het regelen betalen de taart enzo en er word alleen geld ingelegd voor een cadeau, maar eigenlijk is het bij ons gebruikelijk dat je altijd iets te eten meeneemt.
     

Deel Deze Pagina