Hoeveel wil jij betalen voor een babyshower?

Discussie in 'De lounge' gestart door nutts, 17 nov 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Die zin is wel een beetje dramatisch he?!:oops::roflmao:
    Puur voor je eigen ego en insta een instawaardige babyshower regelen. Niets geven om het werkelijke plezier van de zwangere en wat zij het belangrijkste vindt....

    Met wat mini afbak broodjes, zakje gemengde sla, vis, vlees, kaas, zoet beleg kan je al een lekkere variatie aan broodjes maken.
    Wat fruit en/of groente voor smoothies/sapje.
    Iedereen bakt een taart, iets anders zoet of iets hartigs. Kan je zo goedkoop maken als je wil.
    Een lekkere mix aan thee soorten en klaar.
    Zal toch niet zo heel duur zijn pp?!
     
    Oilell, GossipGirlxoxo en Maslov vinden dit leuk.
  2. Maslov

    Maslov Fanatiek lid

    11 apr 2019
    1.200
    3.395
    113
    Ooh, moet dat per se in een lunchroom?

    De babyshowers waar ik ben geweest waren bij de zwangere thuis en iedereen nam een hapje of drankje mee.

    Wat een gedoe weer, in een lunchroom, allerlei betaalconstructies, emotionele chantage als iemand er geen geld voor over heeft. Ik zou ervoor passen. Zie ze wel op kraamvisite of gewoon, wanneer ik d'r zie. Veel plezier met de babyshower
     
    YaelStone vindt dit leuk.
  3. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Mij viel het toen echt tegen de kosten met zelf organiseren, omdat je toch wat variatie wilt inderdaad tussen zoetigheid en hartige broodjes. Een cakeje, scones, verse slagroom en jam, bonbonnetje, inderdaad smoothie, klein soepje, fruit en chocofondu. Had daarna echt zoiets voor zoveel moeite en amper minder kosten zal ik het niet snel zelf meer doen. Maar kan ook dat ik niet heel bewust op kosten boodschappen heb gedaan ;)
     
  4. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee hoor kan ook in een hotel of restaurant of op een andere locatie. Bij zwangere thuis kan ook alleen dat vind ik persoonlijk altijd echt de slechtste locatie die gekozen kan worden. Is het feestje klaar zit de zwangere met alle versiering en bende, vaat enz. Op een locatie kan ze zelf zeggen als ze er genoeg van heeft dames bedankt ik ben moe en stap weer op, bij haar thuis moet ze maar afwachten tot de laatste gast vertrekt om daarna dus de boel weer aan kant te maken. Vind dat echt sneu voor de zwangere!
     
    Mamalove2014 en Ysabella vinden dit leuk.
  5. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.934
    462
    83
    Vind dat de organisatie het ook op moet ruimen dan
     
    Neuzeke vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Vind ik ook, maar eerlijk is eerlijk, vind jij het fijn als anderen in jouw huis gaan opruimen? Helemaal als je hoogzwanger bent, misschien moe van zo een middag? Zit je er dan nog op te wachten dat anderen de boel doen terwijl jij het liefst onderuit zakt in je huispak op je bank?

    Edit, dus als je kiest voor thuis ipv op locatie, is mijn tip om het bij 1 van de organisatoren thuis te doen en niet bij de zwangere.
     
    Mamalove2014 vindt dit leuk.
  7. Ansj84

    Ansj84 Actief lid

    10 mei 2019
    470
    635
    93
    Vrouw
    De babyshowers waar ik geweest ben waren eigenlijk altijd iets van high tea op lokatie. En een klein kadootje naar keuze (bijv keer verzoek om allemaal een boekje mee te nemen, dat heb je voor 5 of 25€). Ik vind dit helemaal prima maar ik ga zelf ook graag ergens lunchen/eten en dan ben ik het ook kwijt.

    Omdat ik zelf niet zo van de high tea ben ben ik verrast met een etentje. Dat kost ook wel wat per persoon maar iedereen die er was vind het leuk om uit eten te gaan (en kunnen het ook missen).

    Ik vond het zelf erg leuk om er nog even uit te gaan ipv thuis te zitten maar dat is erg persoonlijk denk ik. Als ik het niet op lokatie zou plannen zou ik het niet bij de zwangere thuis doen maar bij iemand anders zodat de zwangere even de deur uit is. Zelf zie ik het als gelegenheid om nog even rustig bij te kletsen met vriendinnen nu het nog kan en hoeven al die kadootjes en spelletjes helemaal niet. Nog even juist niet in de mama modus maar nog even tijd voor jezelf.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Ik word al zenuwachtig als mijn moeder hier opeens begint op te ruimen op het moment dat ik niet eens zwanger ben. :roflmao:
     
    suus1983, Mamalove2014, joepy en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Volgens mij is dat ook een beetje de gedachten achter een babyshower.
    van mij mogen de spelletjes ook achterwegen blijven.
     
  10. WinterBird

    WinterBird Fanatiek lid

    28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Volgens mij gaat het er vooral om dat er geld aan zoiets wordt uitgegeven en bedrijven daar weer beter van worden ;)

    Ik ken zelf geen enkele babyshower waarbij mensen niet boos of teleurgesteld werden... Vind het dan ook grote onzin aangezien we in Nederland de traditie hebben om op kraambezoek te komen.

    Als je een vriendin echt wil helpen is het veel leuker om tijdens de kraamweken te helpen met eten bereiden, honden uitlaten, op broers of zussen te passen oid.
     
    Maslov en Whoopy vinden dit leuk.
  11. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Ik vind babyshowers sowieso dikke onzin ( super commercieel!) en zou er dus zeker niet teveel aan uit willen geven.
    Het is maar voor de gein.
    30 euro+ nog een cadeau vind ik dus echt teveel.
     
    Juul76 vindt dit leuk.
  12. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    13.023
    25.490
    113
    Ik ben 1x op een babyshower geweest en dat was niet zo boeiend. Volgens mij kostte het 5 euro (voor hapjes en drankjes die de organisatoren regelde) en daarnaast mocht je een cadeautje doen. We deden wat spelletjes, hapje/drankje, cadeautje, gipsbuik, tot ziens.

    Ik ben altijd in voor een feestje , maar babyshowers en gender revealfeestjes vind ik echt de grootste onzin ooit :|
     
    suus1983 en Maslov vinden dit leuk.
  13. Novi

    Novi Niet meer actief

    Dat ligt eraan wat mijn band is met de zwangere en wat het kost. Maar ik ga niet een cadeau geven voor en na de geboorte. Vind ik overdreven. Dan zou ik op de babyshower een slab of sokjes van een euro geven en een cadeau na de geboorte.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  14. Ansel

    Ansel Actief lid

    11 aug 2019
    495
    640
    93
    Vrouw
    :rolleyes:
    En zijn dat dan spullen waarvan ze (zeker) weten dat je ze (nog) nodig had/leuk vindt?

    Hier is het bij de meeste van mijn vriendinnen gelukkig niet echt de traditie om babyshowers te doen. Mijn beste vriendinnen zie ik regelmatig, we praten dus sowieso geregeld bij (zowel over baby- als niet-baby gerelateerde zaken :)). Wat betreft expliciete ‘babytijd’ telt de kraamvisite. Hierbij heb je dan het voordeel dat er een geboortelijst ligt waardoor je een cadeautje kan kopen waar de ouders in kwestie zeker blij mee zijn.

    De paar keer dat ik wel bij een babyshower aanwezig was, liep dit toch ook niet altijd van een leie dakje. Zo herinner ik me een babyshower waarbij iedereen een vast bedrag moest bijleggen waar de organisatoren dan 1 groot cadeau mee gingen kopen. Nu was dat een cadeau waar de zwangere in kwestie echt niet op zat te wachten (iets wat ik al op voorhand kon voorspellen, maar had als niet-organisator niet veel in de pap te brokken :D). Het was wel best een bedragje dat gevraagd werd, waardoor ik sommige andere aanwezigen hoorde zeggen dat ze dan wel een kleiner kraamcadeau gingen kopen.

    Voor de zwangere dubbele pech dus: een groot, in se niet echt gewenst cadeau (dat ai, ook belachelijk veel plaats innam in haar huis) én minder cadeaus van haar geboortelijst die ze wél nodig had :rolleyes:

    Nu heeft de dame in kwestie dat goed proberen te verbergen hoor, maar ken haar wel redelijk goed dus had het toch door aan haar wat geforceerde reactie.

    Zelf heb ik haar overigens wel het kraamcadeau gegeven dat ik anders ook gegeven had (ongeacht het feit dat er al een babyshowercadeau geweest was). Maar als je het al wat moeilijker hebt financieel dan kan ik me voorstellen dat dat wel zuur kan zijn...

    Voor mij hoeft het dus niet per se, die babyshowers, vooral niet voor mezelf (als ik zwanger ben) :) Net zoals ik niet het type ben om te trouwen, zijn babyshowers ‘speciaal voor mij’ precies ook niet iets waar ik op zit te wachten... Dan liever bij een ander, waarbij ik dan wel oprecht blij ben en meegeniet voor de persoon/personen in kwestie.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  15. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.806
    7.135
    113
    Vrouw
    Ik heb afgelopen September 2 babyshowers in 1,5 week tijd gehad waarvoor ik moest betalen. Eentje was €30,- voor een high tea (dus in een restaurant) en voor de cadeaus. De andere was €20 voor de cadeaus en de versieringen en iedereen had zelf iets van een hapje gemaakt. Deze babyshower was bij iemand thuis.

    Zelf heb ik 2 babyshowers georganiseerd waarvoor ik geen geld heb gevraagd. Wel had iedereen een hapje gemaakt en iedereen maakte zelf een hapje. Deze waren wel beide bij iemand thuis.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Ja dat waren wel echt kado's waar ik heel blij mee was en die ik anders zelf ook gekocht had. Ik wist ook dat ik een babyshower zou krijgen maar niet hoe, waar en wanneer. En mijn moeder, zus en beste vriendin wisten wat ik al had en nog wilde kopen. Op een bepaald moment had ik de opdracht gekregen niets meer te kopen tot na mijn babyshower omdat er anders de kans was dat ik dingen dubbel zou hebben. Die maxicosi had ik nooit verwacht dus die had ik wel gekocht en toen mijn moeder dat hoorde vertelde ze dat ik die zsm terug moest brengen. Ik geloof dat mijn man ook een groot bedrag heeft bijgelegt voor de kado's en de taart die ze voor me hebben laten maken want bij de high tea die ik kreeg zat geen echte baby shower taart dus die hebben ze nog appart gekocht.
     
    Ansel vindt dit leuk.
  17. Biebsje

    Biebsje Actief lid

    27 aug 2015
    252
    86
    28
    Ik ben zo ook wel eens afgehaakt bij een vrijgezellenfeestje, werd zo vreselijk duur en was geen ruimte voor overleg. Vooral dat laatste vond ik nog vervelender dan de prijs....[/QUOTE]

    Daarom ook afgehaakt bij een babyshower; ging er niet meer om wat leuk was voor de zwangere en haalbaar voor de rest maar alleen om wat degene die het organiseerde wilde....
     
  18. Pien86

    Pien86 Bekend lid

    3 sep 2018
    710
    686
    93
    Vrouw
    #98 Pien86, 18 nov 2019
    Laatst bewerkt: 18 nov 2019
    Ja groot gelijk en neem dan meteen die andere leuke dames mee (die nu afvielen). Wedden dat jullie zwangere vriendin dat super speciaal vindt? Edit: lees nu dat je dat al aan t doen bent, superleuk :D

    Eens met de rest, het gaat om het gebaar!
     
  19. Salentein

    Salentein Niet meer actief

    Ik heb er zelf 1 georganiseerd bij mijn beste vriendin thuis. Iedereen nam wat mee, ik heb een fotoboek gemaakt en een luiertaart etc. 8 eu op, alles daar opgeruimd.

    Daarna nog 4 babyshowers gehad inclusief die van mijzelf altijd bij iemand thuis, altijd met wat hapjes gezelligheid en wat cadeautjes en altijd tussen 10-20 euro.

    Bij de tweede en derde van mijn beste vriendin en bij mijn tweede hebben we samen met nog een vriendin een high tea gedaan. Wel buiten de deur en ook duurder maar dat was meer als gezellig uitje samen en er even bij stil staan.
     
  20. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.812
    32.715
    113
     
    Novi en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina