Dochter 1 jaar, slaapt nog steeds niet door..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Naantje20, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Hoi meiden,

Mijn jongste is bijna 1 en slaapt nog steeds niet door:(
    Ze wordt zo goed als elke nacht nog wakker en drinkt dan nog een hele fles leeg, en heeft ook echt nog honger, en gaat daarna meestal weer verder slapen. Maar hoe kunnen we die nachtvoeding er nu af krijgen? Ze heeft geen speentje en sabbelt ook niet op der vingers, dus daar kan ik der ook niet weer mee in slaap krijgen. 1,5 maand geleden begon ze een beetje met door slapen, alleen toen heeft ze een flinke buikgriep gehad en is flink afgevallen toen, en nu komt ze dus weer elke nacht, maar goed na een maand moet ze toch wel weer helemaal aangesterkt zijn zou je denken. En papfles en zwaardere voeding enz allemaal al geprobeerd.
    Ze is ook niet een hele goede eter overdag, dus dat zal er ook wel mee te maken hebben, maar ik krijg er niet meer in bij der.

Jullie nog ideeën of tips?

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Hoi,

Wat eet ze overdag?
    Wat voor fles krijgt ze? Borstvoeding, kunstvoeding, koemelk?

3. Nova81

Nova81 VIP lid

18 nov 2009
    5.879
    1
    36
    Inderdaad, wat eet ze overdag allemaal?
    En als je die nachtfles steeds kleiner maakt en steeds meer verdund (120/3 of 90/2) en uiteindelijk alleen water?

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Het is niet zo goed hoor. Ik ken heel veel kinderen van 1 jaar die 's nachts nog wakker worden. Mijn tweede dochter ging pas na haar 2e verjaardag doorslapen.

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Mijn dochter is 3 en slaapt ook echt nog niet alle nachten door! Inmiddels hoeven we er niet meer uit voor flesjes maar nog wel voor een aai over dr bol en een kus. De voeding, daar zal ze vanzelf wel mee stoppen... Intussen zelf zoveel mogelijk slaap pakken!

6. 2jees

2jees Niet meer actief

Hier tot vorige week nog minstens twee flessen. Ineens deze week maar 1, nu hopen dat het zo blijft en nog meer gaat minderen! kleinere flesjes werkten hier niet, werd ze woest als het op was en ging juist niet meer slapen of eerst een tijd huilen.

sterkte!

7. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Je kunt niets doen om je kind door te laten slapen als ze overdag gewoon normaal eten. Hier ook een niet-doorslaper. Hij komt nu nog maar 1x per nacht, maar heeft dan ook echt honger (BV). Of hij nu veel of weinig gegeten heeft op een dag. Hij heeft het blijkbaar gewoon nodig. Slaapt daarna ook zonder moeite door.

Tot een maand of 2 geleden kwam hij meerdere malen per nacht. Dit heeft hij zelf verminderd, dus hebben wij niets aan gedaan, zeker niet laten huilen.

Soms morrelt hij een beetje en dan ga ik natuurlijk nog niet heen. Soms valt hij dan weer in slaap en soms gaat hij echt huilen en dan weet ik dat hij echt honger heeft. Hij heeft wel spenen, maar die helpen dan echt niet.

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze zoon kwam tot 15 maanden elke nacht 3 keer per nacht ( na 24.00 uur)

20.00 laatste fles 22.00 speen 24.00 speen 02.00 speen 05.00 eerste fles

Ooh wat had ik graag gewild dst hij JUIST nog graag een fles wou in de nacht want om de 2 uur uit je slaap gehaald worden is gewoon echt niet leuk en het verstoorde echt enorm werd er zelf echt misselijk en ziek van door de te weinig slaap steeds als ik bijna sliep werd hij weer wakker, niet gaan voor de speen hielp niet,

Met 15 maand gekozen voor een groot bed omdat hij ook nog eens niet kon slapen na de laatste fles tenzij mama minimaal een uur gezongen heeft voor hem IN de ledikant
    ook daarbij hebben we weleens geprobeerd elke keer aai over de bol speentje geven en van moeheid en huilend in slaap laten vallen maar nee hoor meneer bleef tot 02.00 bezig !!

Een groot bed dus want anders kon ik niet meer IN bed liggen bij hem want ik was 20 weken zwanger van de tweede, en toen zei hij " weg mama" en sliep hij om 20.30 helemaal zelf en sliep opeens tot 07.00 !!

Je weet niet wat erachter schuilt waarom een kind niet doorslaapt er valt ook weinig aan te sturen ben ik bang,

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik zou dat flesje gaan verdunnen. Mogelijk blijft het patroon nu in stand doordat ze door dat flesje in de nacht, overdag toch te weinig honger heeft en daardoor minder eet dan ze zou kunnen.

10. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

Gewoon die fles geven en hopen dat er snel een tijd aanbreekt dat ze zich 's nachts niet meer meldt.

11. soeza

soeza Niet meer actief

Ik heb wel ervaring met een nachtbraker, oudste was ruim 3 toen ze pas ging doorslapen. Alleen was ze wel al met 4 maanden van de nachtvoedingen af, dus daar kan ik je niet mee helpen...

Heeft ze echt honger? Ik bedoel, als ze in de nacht wakker wordt wilt ze per se een fles of is een aai over haar wang misschien genoeg?

12. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Denk niet dat je er veel aan kan doen nee. Net als wat anderen al opperden: Wat gebeurd er als je alleen een kusje komt geven en een aai over d'r bol?

Zou sowieso het flesje in de nacht flink verdunnen en langzaam aan minder gaan geven.

13. Naantje20

Naantje20 Actief lid

13 jul 2008
    241
    0
    0
    Haha ja valt eigenlijk ook weinig aan te sturen he. Maar het gaat me gewoon opbreken merk ik nu. Maar goed ze zal vast niet tot der 16e om flesjes blijven vragen😉.

Maar we beginnen S'ochtends altijd met een broodje, en de ene keer eet ze hem zo weg en de andere x is het na 2 happen klaar. Als ze weinig eet geef ik nog een klein flesje erbij, zodat ze toch wat binnenkrijgt.

Dan tussendoor fruit/rijstwafel/koekje met drinken. Die rijstwafel en koek gaan er altijd in het fruit is hetzelfde verhaal als het brood.

Tussen de middag broodje, die eet ze wel goed. En dan flesje en naar bed

Dan weer fruit/rijstwafel/koekje

Dan avondeten, is ook heel wisselvallig. Yoghurt eet ze wel goed

Fles en dan slapen

Ze eet sowieso geen potje of geprakt eten, en eet ook niet echt van een lepel, ze wil het allemaal zelf doen. Het is een pittige tante met een flinke eigen wil! Ze groeit verder wel goed. Dus daar maak ik me niet zo druk om.

Cb zegt laten huilen, maar daar ga ik echt niet aan beginnen! Vind ik niet nodig, verdunnen kan ik wel is gaan proberen idd. Aai over de bol wordt ze alleen maar kwaad van en dan komt er helemaal niks meer van slapen terecht.

14. IngridE

IngridE Fanatiek lid

31 okt 2011
    1.214
    0
    36
    Brabant
    Hier precies hetzelfde met onze zoon van 14 maanden en ruim 12 kilo. Eet als een bouwvakker overdag, maar wilde nooit een speen dus wij geven snachts een flesje van 80/90 cc koemelk. Met 1 jaar sliep ie 2 weken door en de afgelopen weken zaten we op 2 flesje. Steeds andere tijden soms nog geen uur na elkaar.

Hier gezegend met een man die de nachten doet (ik de ochtenden), want ik trek die nachten slecht. Ik slaap gemiddeld 2 slaapjes per week mee (werkte 4 dagen per week) en er zijn genoeg weekenden geweest dat ik overdag 3 uur lag te slapen terwijl ml voor zl zorgde omdat ik t niet meer trok. Lokaal gaat ml eruit mijn nacht is ook gebroken.

Wens je veel succes, en je bent niet alleen.

15. Nyn

Nyn Fanatiek lid

14 jan 2013
    1.008
    0
    0
    NULL
    Arnhem
    Dat ze 's nachts nog voor een fles komt is tot daar aan toe, maar ik zou wel heel snel die 2-3 flessen overdag eruit gaan slopen, zodat ze haar honger en dorst gaat stillen met "gewoon" eten en drinken. En vooral lekker zelf laten kliederen.

16. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Ik vind eigenlijk dat ze niet zoveel eet overdag. Mijn dochter at natuurlijk wel heel veel, maar toch.

Dus ik denk dat je in een vicieuze cirkel zit van te weinig overdag eten, honger in de nacht, en dan overdag nog gevuld zijn van die fles.

17. Feilo09

Feilo09 Fanatiek lid

31 aug 2009
    1.565
    0
    0
    Logistiek planner
    Hoorn
    Onze jongste dochter komt ook nog voor een nachtvoeding en die gaat helemaal op. Overdag eet ze meer dan prima. Hier hopen we ook dat ze de nachtvoeding op een gegeven moment zelf zal laten zitten.
    Ze heeft ook vreselijke verlatingsangst. Ze wordt om half 2 wakker en krijst alles bij elkaar. Neerleggen en een aai over haar vol werkt niet, ze wordt furieus. Onze oudste dochter wordt er ook wakker van. Wat ervoor zorgt dat we haar dan maar tussen ons in nemen want dan slaapt ze meteen verder. Ook niet goed, dat weet ik. Maar de maanden van gebroken nachten hebben ons echt opgebroken :(

We zitten in de survivalstand en hopen snel op betere nachten.

Succes!

18. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ja lastig, want ze eet inderdaad best wisselvallig.
    Op zich is dat niet erg, want ieder kind eet natuurlijk verschillend, de een heeft meer nodig dan de ander.
    Weet je zeker dat ze 's nachts ook echt honger heeft, of is het een patroon waaraan ze inmiddels gewend is?
    Met dat patroon bedoel ik, dat ze dus wakker wordt 's nachts en eigenlijk gewoon weet dat ze dan meteen een flesje krijgt.

19. annasskies

annasskies Actief lid

23 feb 2013
    370
    0
    0
    docent geschiedenis
    Ik ben 's nachts water gaan geven en na een paar nachtjes werd ze daar niet meer wakker voor en is gaan doorslapen...

20. Fneyas

Fneyas Lid

24 sep 2013
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedenk je dat nachtvoedingen heel goed zijn voor de gezondheid en heel normaal zijn op deze leeftijd. Ookal doen ze je geloven van niet, het is wel echt zo.
    Mijn dochter is 11 maanden en komt nog 3-5 x per nacht. (borstvoeding)
    Voor ze 18 zijn slapen ze wel door. ;)

Deel Deze Pagina