Geboren met 36+2 2885 gram 47cm Lichtste gewicht iets van 2570 geloof ik. Nu met 2 maanden 4410 gram 55cm
Ze was gewoon niet zo aardig, had het idee dat ze helemaal niet wist dat N. iets te vroeg geboren is en vervolgens opgenomen is geweest met het rs virus. Ik kreeg een kruisverhoor over het voeden en als ik dan wilde vertellen werd ik afgekapt met de mededeling dat borstvoeding ook veel beter was geweest en ik nu maar meer cc's moet aanbieden. Ik stond echt zo buiten. Wist niet wat me overkwam haha . Nou moet ik toegeven dat ik snel onzeker ben wat N. betreft. Maar wilde gewoon even kijken hoeveel jullie kindjes ongeveer aankwamen in het begin.
Nou lekker empatisch zeg! Laat je niet gek maken! Mijn oudste woog met de geboorte 1875 gram en met 2 maanden 3800 gram. Mijn jongste met de geboorte 3300 gram en met 2 maanden 5260 gram.
Ik zou de volgende keer even aangeven dat je hier niet zo van gediend bent en dat dit niet is wat een adviserende instantie zou moeten doen. Aangeven dat je graag hebt dat er naar je geluisterd wordt en dat bij onduidelijkheden je graag ziet dat ze verduidelijkende vragen stelt, ipv je met haar interpretatie om de oren te slaan... Ik zou me er niet onzeker door laten maken. Jij kent je kind het beste, je ziet heus wel of ze OK gaat of niet
Een vergelijking waar je misschien iets meer aan hebt (maar dan nog vergelijken is lastig), mijn nichtje is een week later bevallen met 34 weken en kindje woog 1,7 kg. Nu is dat 3,4kg. Dus het lijkt mij ook wel weinig wat jouw kindje is aangekomen. Maar weinig hoeft niet slecht te zijn, dat hoort bij sommige kindjes. Zoals eerder gezegd, vul het eens in op de curve, zie je dat ze minder aankomt dan haar lijntje 'zegt' of als ze onder de 5% valt, dan zou ik in ieder geval even kijken of er wat anders aan de hand is. Grote kans dat er niets is, maar in dat geval toch even checken.
Ik weet zo niet vanbuiten hoeveel ze woog, maar ze zat bij de gewichtscurve er altijd een lijntje boven en bij de groeicurve dan weer een lijntje onder... Bij mij zeiden ze op k&g "ze zal haar eigen lijntje volgen" en dat stelde me wel gerust Ondertussen 15m en wel overal gemiddeld! Jammer dat ze op die manier soms moeders zo onzeker maken. Maar als jij weet dat je kindje voldoende eet en ook vooruitgang maakt, zou ik me geen zorgen maken! Hij zal zijn eigen lijntje volgen Sommige kinderen zijn nu eenmaal van nature ook al slanker! Je niet onzeker laten maken en gewoon zo verder doen
Onze dochter is geboren met 37 weken en (net 1uurtje) 3 dagen. Ze is geboren met een gewicht van 2920 gram en woog met 8 weken 4150 gram.
Mijn dochter is geboren met 38.5 week en woog 2800 gram. Op dag 3 2510 gram en na 7.5 week 3860 gram. Ze deed het rustig aan die eerste weken maar was met 9 maanden 9 kilo, dus heeft het aardig ingehaald
Hier met de geboorte 3.765gr, laagste gewicht 3.500gr en met 2 maanden woog ze 4.960gr. Maar je kan het allemaal niet vergelijken. Elk kindje is anders. Mijn man zijn petekindje is ook nooit goed bijgekomen. Is 3 weken te vroeg geboren, gewicht was 2.520gr. Ze is van 4 jan. 2013, net iets meer dan een jaar dus en ze weegt nog steeds maar 7.700gr. Maar voor de rest doet ze het prima, alles perfect! Buiten dat ze smaller is dan de andere kleintjes is er niets anders aan haar te merken. Komt allemaal goed hoor !
Mijn zoontje woog bij zijn geboorte 3.315 gram, is teruggezakt naar 2.970 gram en woog met twee maanden 4.350 gram. Bij hem was de kinderarts ook niet tevreden omdat zijn lijntje steeds verder wegzakte. Als jouw dochter wel gewoon haar eigen lijntje volgt zou ik me niet al te druk maken.
Fijn zo'n advies ahum. Bij ons ventje ging het in het begin ook niet goed, mede omdat hij zure reflux had. Toen dit onder controle was en hij een papfles en later ook vaste voeding kreeg is zijn gewicht enorm bijgetrokken. Het kan dus echt helemaal goedkomen. Zolang ze alert oogt, vrolijk en gezond is zal er waarschijnlijk echt niet veel aan de hand zijn. Probeer goed te luisteren wat je gevoel je ingeeft. Wij hebben hier besloten dat het cb leuk is voor kindjes die aan de norm voldoen maar minder geschikt voor kindjes die van de standaard afwijken en waren destijds ook blij dat we in het ziekenhuis een kinderarts hadden die wel luisterde en goed advies gaf.
Lieverd, jij weet wanneer jouw meisje het goed doet en dat is niet in een lijntje te vangen. Mijn dochter is een ander verhaal, want die is ernstig ziek geweest, maar haar geboortegewicht was 2310 en ze is nu 7 maanden en 6030 dus niet zo groot, maar ze eet, drinkt,plast,poept,reageert en ontwikkeld goed. Ik heb aangegeven dat ik doe wat in mijn bereik ligt, maar dat ik lijntjes en gemiddelden niet het belangrijkst vind. Hier is cb mee akkoord en ze zijn erg tevreden over haar. Gezien haar voorgeschiedenis snap ik dat ze alerter zijn, maar een lijntje zegt niks over je kind. Jouw keuze voor voeding is jouw keuze!! En hoewel ikzelf met veel plezier een half haar bv heb gegeven, vind ik dat kv of bv niet uitmaakt, zolang je er maar voor kiest om te voeden, dus dat gezeik van cb slaat helemaal nergens op. Kan me hier best over opwinden, omdat je ook onzeker gemaakt wordt. Nergens voor nodig. Ik durf te zeggen dat jij een goede moeder bent.
Heb na meerdere tips hier even alle metingen in de groeigids app gezet en ze volgt een mooie, niet bestaande, stijgende lijn Verder is ze hartstikke allert en vrolijk, dus zou ik me geen zorgen hoeven maken. Jurassic. Bedankt voor je lieve berichtje, doet me goed! Vervelend dat je dochtertje zo ziek is (geweest?) Is ze inmiddels wel gezond?