Baby 5 weken in 1 week tijd 500 gram aangekomen.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Froetsel, 28 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo
    Gisteren afspraak gehad bij cb meneertje is 5 weken te vroeg geboren . Was 1 maart uitgerekend.
    Geboortegewicht was 3110 dus best al een flink kereltje.
    Ik gaf hem 6x150 borstvoeding afgelopen woensdag bijgevoed imdat ik niet meer genoeg moedermelk had..
    Donderdag gaan wegen bleek hij in 1 week tijd 500 gram te zijn aangekomen hij is nu 4,635 en heb de avond er voor pas begonnen met kunstvoeding erbij.
    Mocht hem niet meer de kunstvoeding geven en zeker geen 150 en moest hem zelf laten komen voor voedingen ipv wekken. Nacht liet ik hem
    Zelf komen maar overdag maakte ik hem wakker

Het knaagt ontzettend aan mij. Hij zit nu die zelf komt aan 5 voedingen dus moedermelk is nu genoeg wel van 150
    Ml.
    Maar ik maak me zo zorgen dat ik hem teveel geef want ondanks de moedermelk kwam hij al 500 gram aan.

Waarom k mij zorgen om maak z'n zus zat altijd al boven t gemiddelde maar ze zat met 4 weken nog maar op 4,328 terwijl haar geboortegewicht 3775 was !
    En ze is nog steeds een flinkerd en wordt gewaarschuwd voor
    Overgewicht terwijl ze niet zoveel krijgt.

En dit wil dus niet met hem meemaken
    Iemand tips??? Wat doe k verkeerd

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Zoals ik lees doe je helemaal niks verkeerd, lekker zo doorgaan zoals je nu doet

Het stabiliseert zich vanzelf wel :)

3. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    je doet helemaal niks verkeerd! laat je zoontje aangeven wanneer hij wilt drinken en wees trots op een jongetje wat zo makkelijk groeit. Als hij straks gaat staan en lopen gaan de vetjes er zo vanaf!

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Onze dochter kwam in de eerste maand ruim 2 kilo aan, dat is ook ongeveer 500 gram per week. Dat stabiliseerde zich later weer en ze is nu geen zware, eerder een slanke. Mijn oudste dochter is nu net 4 jaar en weegt 24 kilo, er word gezeurd over obesitas en dat terwijl ze een ramp is met eten en als ze 2 boterhammen en een paar happen avondeten eet op een dag is dat al enorm veel. Bij sommige kinderen is het gewoon echt hun bouw dat ze snel groeien.

5. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja laat hem sinds gisteren zelf komen en hij zit nu op 5 voedingen van 150 wel moedermelk.

Betreft kilo's vliegen eraf dacht k met m'n dochter ook en Nh is ze nog steeds flink. Hoop dat als ze kan lopen zd wat slanker wordt

6. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.570
    113
    bv babys groeien in het begin sneller en stagneren een beetje na een maand of vier. Mijn oudste was echt een dikkertje de eerste 2 maanden en na vier maanden ging het veel minder hard.
    Zo veel mogelijk op verzoek voeden en het komt allemaal goed.

7. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn dochter had precies hetzelfde, 950 gram in twee weken, en die bleef ook maar aankomen. Ze is vanaf ongeveer 3 maanden tot 9 maanden echt een dikkerdje geweest, tot ze ging kruipen. Toen was het er zo af. Nu is ze anderhalf en lang en slank :)

Zou me geen zorgen maken als ik jou was hoor, komt wel weer goed.

8. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Geen zorgen maken en lekker laten eten! Zolang ze gezonde dingen krijgen kan dat echt geen kwaad.
    Als ik naar mezelf kijk vroeger, ook altijd gezeur dat ik te zwaar was.
    Toen ik 13 werd vloog het er allemaal in 6 maanden af. Het is nooit meer terug gekomen.
    Komt gewoon goed, niks van aantrekken. Behalve natuurlijk als je ze hele dagen chips en patat geeft :p

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Je doet niks fout, maar je kunt dus idd rustig op zijn verzoek gaan voeden, ipv hem wakker te gaan maken, en de KV is idd beslist niet nodig dan :) Die 150 drinkt hij helemaal op? Want dat is best een grote hoeveelheid voor zo'n jong babytje nog.
    Op BV groeien kids de eerste 4 maanden vaak harder dan KV-kindjes en dat draait daarna vaak om: dan gaan BV-kids minder hard groeien en trekt het vaak weer bij. En zoniet, dan gaat dat babyvet er meestal wel af als ze gaan lopen enzo :)

10. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Ik begrijp dat aan de borst voeden niet lukt en je kolft? Ik vind 6x 150 ml namelijk wel veel voor een kindje van een week voor de uitgerekende datum. Niet het aantal keer voeding, wel de hoeveelheid per keer.
    Ik begrijp dat het met borstvoeding allemaal anders ligt dan kunstvoeding, maar het principe is dan toch dat je vaak aanlegt voor kleine hoeveelheden toch? (correct me if I'm wrong, nooit borstvoeding mogen geven) Zou je geen flessen aan kunnen bieden van 90 of 120 mL? Sommige kindjes zijn namelijk van het soort die drinken alles wat ze pakken kunnen zolang je het aanbied.

Ik weet in ieder geval dat het ziekenhuis bij mijn premature dochter erg streng was in de max voeding. Ze hielden zich tot op de ml strikt aan de 150 ml/kg richtlijn (7 x 90 of anders 6 x 120 zou passender zijn). Ik moest de volgende voeding altijd zoveel mogelijk rekken, dat vond ik zelf niet zo strict noodzakelijk, maar het is wel een feit dat kinderen die een (te) snelle groei doormaken in het eerste jaar op volwassen leeftijd nog steeds een grotere kans houden op diabetes, overgewicht, hart- en vaatziekten.

Ik zou me er in het algemeen dus niet al te veel druk over maken met borstvoeding, maar als je het toch zelf afgekolft geeft bij nog zo'n jong kindje misschien kleinere hoeveelheden aanbieden en dan wel op verzoek, wat denk je daar zelf over?

11. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Idd lekker laten gaan, je doet het goed hoor.
    Straks komt er een periode dat ie minder hard groeit.
    Borstvoeding is lichter dan kv.

12. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Het enige waar ik even op zou letten is of je kindje zich prettig voelt. Want veel voeding kan wel refluxklachten veroorzaken, zoals erg veel slikken, hikken, boeren en kramp. Maar zolang hij de melk goed kan verwerken Zou het goed moeten gaan.

13. Flynnie11

Flynnie11 Bekend lid

8 aug 2013
    939
    81
    28
    Vrouw
    Ik had de eerste weken precies hetzelfde met mijn zoontje. Ze keken me bij het cb aan of ik hem stiekem donuts of snoep aan voeren was.. Nooit minder gegeven, hij kreeg gewoon wat hij zelf wou. Nu eet hij nog steeds als een bootwerker maar is behoorlijk slank (-1 lijn) en lang. Zegt dus niets

14. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames ik ben hem op verzoek gaan voeden en hij komt nu voor 4 voedingen nu krijgt hij wel de juiste hoeveelheid denk ik.
    4x150 .
    Trouwens dat 150 x lichaamsgewicht is dst het minimale of maximale

15. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    120 x LG is minimaal, 150 x LG wenselijk en 180 x LG is maximaal. Maar dit geld voor kunstvoeding.

Kun je je kindje aan de borst krijgen?
    Dan ben je (eigen ervaring) minder bezig met de cc's. Vond ik echt heel fijn.

16. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb t geprobeerd m'n zoontje krijgt er geen hele voeding uit hij doet 3 kwartier over 5 gram/ml dat is te weinig vandaag de afgekolfd melk

Nu krijst hij niet eens 5 minuten terwijl hij om
    20.15 z'n voeding van 150 ml heeft gehad heeft ie nou dan nog honger ?

17. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    moeilijk.. M'n schoonzusje heeft overigens ook een kleintje van 5 weken. Een fllink mannetje overigens van 5.1 kilogram al ;) . Maar die krijgt ook 5 x165 . Dit is wel kunstvoeding.

Over eten nu: Even aankijken of sabbelen (aan speen of pink ofzo) niet helpt. Het kunnen mogelijk ook gewoon krampjes zijn?

18. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Als ik de richtlijn van kunstvoeding volg
    Minimaal :120x4,6 : 4 is 138 ml
    Wenselijk : 150x4,6 : 4 is 172,5 ml
    Maximaal ; 180x4,6 :4 is 207 ml

Geef ik hem dan nu te weinig terwijl hij gisteren hier goed oo deed

19. Froetsel

Froetsel Fanatiek lid

11 sep 2012
    1.154
    0
    36
    NULL
    NULL
    Hij sabbelt wel op z'n speen is dan tevreden maar die speen houdt ie njet lang in z'n mond door de zuigkracht maar dat is altijd al zo geweest.
    Ben alleen nu bang dat ik hem te weinig geef hij krijgt 600 ml per 24 uur terwijl die voorheen 900 ml kreeg

20. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    met bv kun je nooit teveel geven, als hij niet blij en tevreden is en slaapt...dan zou ik zeggen honger en dus meer geven.
    misschien had hij gister niet zo'n trek, maar vandaag wel. ik eet ook net elke dag evenveel :)

Deel Deze Pagina