hoi hoi ben nieuwsgierig naar wat jullie kindjes wogen en hoelang ze waren met 5'5 maand. mijn meisje moest gister naar CB en daar schrok ik toch wel want ze zat met beide onder het gemiddelde.. ze weegt nu 6640 gram en is 64,2 cm. terwijl ze toch al bijna zes maanden is. op de tabel zat ze toch echt onder het gemiddelde en haar gewicht zat zelfs een beetje in een dalende lijn. ok ze is vorige week ziek geweest dus daar kan van komen. maar iedereen zit altijd wat is ze groot en zwaar wat nu dus helemaal niet zo blijkt te zijn. dus vraag me af wat een beetje het gemiddelde is buiten het boekje om.. groetjes
fv of bv? mijn zoontje op voornamelijk bv woog toen iets meer als 5 kg en was 60cm lang..... Zijn lijntje boog toen ook af! ging erna gewoon weer omhoog..is normaal blijkbaar met bv rond die tijd...dan is bijvoeding echt nodig....
hum..sorry maand verkeerd gekeken hahaha...vergeet mijn bericht maar.... het was iets meer als 6 kg en 65 cm...nog niet super groot en zwaar hoor hihihi
nee ze krijgt flesvoeding sochtends en savond met rijstebloem en overdag tussendoor fruithapjes of groentehap. en ze is echt een vreetzakje... dus daar ligt het niet aan . maar ben het niet gewend. mijn jongens hebben altijd ver boven het gemiddelde gezeten de ouste zelfs boven de lange mensen lijn.die is nu ook twee meter... dus daarom kijk ik beetje wat gemiddelde is..
ze is wat kleiner..mijn zoontje volgt net iets boven de -2 zijn eigen lijntje...maar er word niet over gemopperd....als ze over maand nog afbuigt dan pas zorgen maken...gewicht kan door zoveel dingen worden beinvloed...ziekte, slecht gegeten, flink gepoept enz enz...
70 cm en 8430 gram, maar Elise heeft altijd op de +1 lijn gezeten (FV), mijn zoontje verkeerd op de +2 lijn qua gewicht en weegt nu 6600 gram en is 60 cm (BV)
Mijn oudste zoon met 5 mnd 11 kilo en 84 cm(geen typfout) op volledige bv. Middelste zoon met 5 mnd 11 kilo en 76 cm(ook geen typfout) bijna 21 mnd bv gekregen. Dochtertje met 5 mnd 9 kilo en 71 cm ook bv kindje. Mijn kids zijn ook erg hard gegroeit op mijn eigen slagroom. Dochtertje is nu ook erg lang en dun heeft ondergewicht terwijl ze bollie bollie was.
De jongste was met 6 maanden 5900 gram en 68 cm, maar die groeide niet goed, dat ik overging op fv begon ze te groeien en is 1,5 kilo aangekomen in 3 maanden tijd. De andere 3 weet ik zo niet, dan moet ik in de boekjes kijken.
Je ziet het scheelt niet veel. Ik heb daar nooit echt naar gekeken. Is je kindje vrolijk en allert en ontwikkeld ze zich goed dan zal ik mij geen zorgen maken
Caitlyn woog met 5 mnd 3 wk 5795 gram en was toen 63 cm. Dat was volgens onze kinderarts prima, (lengte iets ondergemiddeld, gewicht net onder -1), en deze groeiverhouding was volgens de KA juist de verhouding die ze het liefste zien.
Mijn oudste 6800 en 65 cm op bv geboren met 3400 gram en51 cm Mijn jongste 6300 en 62 cm op bv geboren met 3750 gram en 52 cm
Maar dat moet je dus juist niet doen, kijken naar dat gemiddelde. Als je dochter haar eigen groeilijntje volgt, vrolijk is en goed ontwikkelt, is ze blijkbaar prima gezond en is er niks mis met haar lengte en gewicht.
Ons dochtertje was met der geboorte 47 cm en 2955 gram. Met 6 maanden 6960 en 64.2 cm Ze is klein. Maar is voor haar gewicht goed op lengte.
Mijn mannetje was met 5 maanden en een week 8140 gram en ik gok zo'n 68 cm. Geboren met 3900 gram en 53 cm.
Hier toen 6800gr en 66cm op volledig BV. Het belangrijkste is dat ze haar eigen lijntje blijft volgen, of dat nou boven of onder gemiddeld is! Vergeet niet dat er bij een gemiddelde ook kinderen erboven of eronder moeten zitten he... Als ze goed eet, plast, poept en vrolijk is dan zou ik me echt geen zorgen maken.... Volgende keer is ze misschien weer wat meer gegroeid!
ik maak me ook geen zorgen vroeg het me gewoon af omdat mijn jongens allebei van die reuzen waren... ze is een superdruk en alert kindje.. mentaal ontwikkeld ze zich ook supersterk loopt flink voor ... omdat ik vewend ben dat mijn jongens altijd ver boven het gemiddelde zaten vroeg ik me gewoon af wat buiten de groeicurve om een beetje het gemiddelde is..