hoi iedereen ben benieuwd naar het gewicht van jullie kindje op 28 weken. Die van mij weegt 1230 terwijl er hier op de site 900 staat! de gyn zei er niets van maar ben toch nieuwsgierig omdat het precies wel een groot verschil is!
Bij mij met 28 weken+2 dgn net aan een kilootje, (2 pond) maar er is mij wel gezegd dat ik een klein kindje heb. Moet waarschijnlijk ook voor de groeiecho terug komen. Ik denk ook dat het vooral giswerk is en dat ze een beetje standaard gewicht geven bij de grootte van je kindje. Je hoort hier zoveel dames die bevallen zijn van een groter of een kleiner kindje dan was ingeschat.
Met 28 weken woog mijn zoon ongeveer 1500 gram, bij de geboorte uiteindelijk 8 pond (geboren met 41 wk en 6 dg zwangerschap).
Onze uk woog 1377 gram met 28+2 en ze lag toen een week voor qua groei. Als ze zo doorgroeit weegt ze tussen de 7,5 en 8 pond bij de geboorte.
hier met 27 weken en 4 dagen pretecho en de kleine woog toen 1442 gram. Dus een flinke loopt dan ook bijna 2 weken voor op groei.
Ons kindje woog gisteren op 27 weken en 6 dagen 1110 gram, lijkt me best al veel aangezien ik zelf niet groot ben.