@mamakitty ik heb nu ook iets anders erbij staan, bij ligging: Caput diep ! ( en nog wel met uitroepteken) heb jij dat ook? weet niet eens echt wat het inhoud ook zo dom niet eens gevraagd...concludeer zelf tja gewoon ze ligt heel diep!)
mijn vk heeft nooit de gewicht van mijn baby gezegd.. ik heb er eigenlijk ook nooit naar gevraagd omdat ik d8 dat ze het toch niet weten en gewoon van het gemiddelde uitgaan wat ik ook op internet lees?
Bij mij is het ook zo dat hoofdje en beentjes op de gemiddelde lijn zitten en buikje dus onder de onderste lijn. Buikomvang is de belangrijkste indicator voor het gewicht. Zolang er verder geen sterke verschillen ontstaan en het zo blijft is er volgens mij niks aan de hand hoor. Als je maar niet teveel buiten de bovenste of onderste groeilijn komt. In heb nu ook om de 3 weken een groeiecho. Overigens is het bij mij geconstateerd bij de 20-weken echo, en vanaf die tijd wordt het extra in de gaten gehouden.
is dat zo dat de buikomvang de belangrijkste indicator is? die is bij mij juist het grootst. dat is toch ook niet goed?
Dat is wat ze mij vertelden...ik weet het verder ook niet hoor. Maar bij mij concludeerden ze aan de hand van de buikomvang dat het kindje uiteindelijk 4,5 a 5 pond zou gaan wegen als het verder netjes met de groeilijn mee zou groeien.
Nou goed... onder de 5 pond is dysmatuur. Dat heb ik bij de eerste ook gehad en dat was toch een extra zorg. Ze moest extra voedingen, kon zichzelf niet warm houden e.d. Ook aan de bevalling schijnen meer risico's te zitten met zo'n kleintje. Ik hoop toch echt boven die 5 pond uit te gaan komen...
Ik heb een vriendin, en zij is nu ook zwanger van een 3e en haar andere 2 kinderen hebben nooit meer gewogen bij hun geboorte dan 3 kg. Sommige baren gewoon kleine kinderen. gemiddeld dacht ik zo dat ze rond de 3500 gram zouden moeten wegen. Maarja wie zegt dat een lichtere baby niet gezond is. of athans minder gezond. gewicht is natuurlijk ook belangrijk maar zolang jullie kindje maar gezond is...ja toch!
Mijn andere 2 kinderen wogen allebei ruim beneden de 2500 gram. De gyn zei ook dat ik schijnbaar gewoon geen grote kinderen broedt Aan zo'n kleintje zitten bij de bevalling en daarna wel wat meer risco's verbonden. Maar inderdaad, als ze maar gezond zijn.
en ik na de 1e maar denken dat het aan mijn ex man lag hihi Nou deze keer dus weer een grote..........ligt dus duidelijk aan mij... Maar wel vaag, ik ben zelf niet echt groot, ben 1.68m en ik woog normaal gesproken tussen 50 en 60kilo. (voor 1e zwangerschap 50 en deze 60) Dus hoe dat dan kan? Of komt het door alle vreterijen van chips, mayo, chocola etc etc dat ik wegvreet in mijn zwangerschappen?
hihi ben ik een expert hahaha Ja ze zeggen idd dat buikomvang een groot deel van gewicht verteld MAAR ik heb liever wat spekjes aan de beeb als groot hoofd, brede shouders e.d. (spek bevalt toch makkelijker ) ik ben benieuwd naar je 37 weken echo die verteld het meeste over het uiteindelijke gewicht van je beeb..
Vandaag de NST (non-stress-test) en herhalings Doppler/groeiecho gehad; met 33 weken en 4 dagen (vandaag) weegt ze 2517 gr.