Opnieuw zwanger na HELLP

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Bloezem, 28 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Hoi Dames,

Zoals de titel al zegt ben ik opnieuw zwanger na het HELLP syndroom gehad te hebben bij een eerdere zwangerschap in 2005
    Ik heb een prachtige zoon gekregen bijde eerdere zwangerschap die op 35 weken nadat ik drie weken in het ziekenhuis gelegen heb vanwege complicaties gehaald moest worden.
    Gelukkig begon het laat bij mij, rond de 29 weken, waardoor mijn zoon nog zo lang heeft kunnen blijven zitten.

Nu ben ik opnieuw zwanger, 29 weken inmiddels. En ik begin dezelfde symptomen te vertonen als bij mijn eerdere zwangerschap, waarschijnlijk maak ik mezelf gewoon gek maar de eerste symptomen waren vocht vasthouden. Ik kan mijn schoenen niet meer aan, heb een paar van twee maten groter moeten kopen om buiten te kunnen blijven lopen. Ook mijn ringen heb ik met moeite af moeten doen omdat ze te strak gingen zitten.
    Ik heb veel hoofdpijnen en zie lichtflitsen. Tevens word ik wekelijks en soms vaker gekweld door krampen onder mijn borst en tussen mijn schouderbladen.

Ik heb tweewekelijkse check ups in het ziekenhuis, bloed en urine onderzoek omdat ze het goed in de gaten willen houden. Ze hebben gezien dat mijn bloeddruk alweer begint te stijgen maar nog niet verontrustend genoeg (gelukkig) maar ik heb wel het gevoel dat ze me een beetje laten watertrappelen op deze manier.
    Ze kunnen niet veel doen maar ik voel me vreselijk rot en onzeker..
    Heeft iemand ervaring met de situatie en misschien wat geruststellende woorden voor me? Ik heb zo geen zin om weer het ziekenhuis in te gaan en de baby op te moeten laten wekken..
    Als ik hem maar tot 36 weken kan dragen dan ben ik al blij!

Ik wacht reacties af
    Liefs Bloezem

2. Floortje27

Floortje27 Fanatiek lid

26 dec 2012
    1.029
    0
    0
    NULL
    NULL
    Och wat een zorgen zeg! Ik kan me voorstellen dat je het gevoel hebt dat je een beetje aan je lot wordt overgelaten. Tips vanuit ervaring kan ik je niet geven wel dat je je gevoel moet volgen. Als er momenten zijn dat je het echt niet vertrouwt en behoefte hebt aan een extra check up zou ik gewoon bellen met je gyn. Bij de eerstvolgende controle ook je zorgen uitspreken en samen eens kijken of je een plannetje kunt maken zodat je er iets geruster op bent?
    Veel sterkte en hopelijk blijft je beebje nog lekker een tijdje gezond in je buik!

3. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Hoi Floortje, Bedankt voor je reactie!
    Ik heb vandaag besloten eens een lijst bij te houden van wat ik allemaal ondervind met mijn lichaam. Aangezien ik mijn schoenen niet meer aankan door het vocht is mijn moeder (verpleegkundige) langs gekomen met haar bloeddrukkit en zijn we erachter dat deze weer omhoog gegaan is :(
    Maandag as moet ik weer naar het ziekenhuis dus kan ik hen de lijst overhandigen en misschien moet ik dan aan de bloeddrukverlagende medicatie in de hoop dat die het kunnen onderdrukken?
    Je hebt wel gelijk, ze zijn er ook om ons gerust te stellen natuurlijk :)

Deel Deze Pagina