Hoofdje net onder P5 lijn na 20wkn echo

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by xxPetra, Jul 18, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Hoi,hoi,

We hebben vandaag de 20 weken echo gehad voor ons tweede kindje. De echoscopist vertelde dat alles in orde was en ook op het gemiddelde lag maar dat het hoofdje wat aan de kleine kant was. Het lag net onder de P5 lijn.

Nu is het protocol in het ziekenhuis dat je dan wordt doorgestuurd naar Rotterdam. Ze gaan de 20 weken echo daar opnieuw maken.
    Ze vermeldde er wel bij dat de hersenen normale grootte hadden en dat ze dacht dat het gewoon aanleg was maar omdat de grens bij de P5 lijn is getrokken moest ze ons doorsturen.
    Daarachter aan zei ze ook nog dat het kindje nu dwars ligt en dat het best zo kan zijn dat het volgende week wel een normale meting heeft. (lekker duidelijk....)

Onze zoon had tijdens de metingen ook altijd een klein hoofdje en het 1e jaar zeurde het consultatieburo er ook steeds over. Ik maakte me dus niet zoveel zorgen, omdat het waarschijnlijk dit ook weer is maar als je dan wordt doorverwezen naar het Erasmus MC klinkt het allemaal ineens zo zwaar..

Zijn er meer meiden die hier ervaring mee hebben?

2. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Niemand ervaring?

3. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier mijn jongste dochter die een klein hoofdje had en uiteindelijk ook haar hele groei achter liep. Maar haar hoofdje zat toen ook erg laag, namelijk nog onder de p3 lijn.

Heb hiervoor toen elke week groeiecho's gehad, maar uiteindelijk legden ze zich er bij neer dat het gewoon genetisch bepaald is. Ik heb ook een klein hoofd en mijn partner ook. Aangezien mijn oudste 3 uit een vorige relatie zijn, maakte ik dit voor het eerst mee. Mijn andere kids hadden ook kleine hoofdjes maar de jongste was toch wel het toppunt. Ze had met de geboorte een omtrek van 30 cm.

Nu ben ik weer zwanger, en ben benieuwd hoe het met deze kleine is, heb 31 juli de 20 weken echo.

Maar maak je er niet al te druk over, zoals je zelf al aangeeft zijn de hersenen goed en is het gewoon genetisch bepaald.

4. Sandana

Sandana VIP lid

Jan 9, 2012
    5,682
    5
    38
    Female
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ons kind was in zijn geheel aan de kleine kant, is gewoon gezond. Maar hier zitten sowieso geen grote baby's in de familie.

Als je andere kindje het ook had, kan het gewoon erfelijk zijn. Geen zorgen maken en genieten van nog een kijkmoment in Rotterdam :)

Ze houden ook altijd rekening met foutmarges... vandaar dat ze zei dat het de volgende keer weer anders kan zijn.

5. xxPetra

xxPetra Niet meer actief

Bedankt voor jullie reacties meiden!
    Bij de 1e hebben we er nooit iets over gehoord dag het slecht zou zijn dus het viel erg rauw op ons dak.
    Wel fijn om te lezen hoe het bij jullie was!

Share This Page