Even van me afschrijven en tips gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kelly1609, 24 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    Hallo allemaal,

Ik wil even mijn verhaal kwijt, ik ben op zoek naar tips of misschien mensen die het herkennen en me gerust kunnen stellen.

27 juli jl. zijn we ons kapot geschrokken. Ons 5 maanden oude zoontje lag in de box te spelen en lekker te brabbelen. Ineens hoor ik een gek geluidje en ik kijk richting de box. Ik zie dat er een beetje spuug uit zijn mondje loopt dus ik loop rustig naar hem toe. Als ik bij de box kom zie ik dat mijn zoontje niet meer ademt en zijn ogen kijken strak voor zich uit. Ik krijg geen reactie van hem. Ik trek hem uit de box en hij voelt aan als een lappenpop. In paniek roep ik mijn man en die komt naar binnen gerend maar op dat moment komt mijn zoontje bij en spuugt hij heel veel. Daarna begint hij te lachen en te kletsen alsof er niks gebeurt was.

Natuurlijk de HAP gebeld en we mochten langskomen maar binnen 10 minuten stonden we weer buiten, zijn hartje en longen waren prima in orde en de arts verzekerde ons dat hij niet in zijn spuug kan stikken omdat het vloeibaar is :(:( Nou goed wij gaan naar huis maar echt gerust ben ik er niet op. Zoontje heeft vervolgens 4 weken in het campingbedje bij ons op de kamer geslapen omdat ik hem s nachts niet alleen durfde te laten ook al was het niet in bed gebeurt.

Vorige week zaterdag ligt zoontje weer in de box te spelen en hoor ik weer het rare geluid wat ik die keer eerder ook hoorde. Ik liep snel naar hem toe en zag dat hij spuug in zijn keeltje had zitten. Ik pak hem op en hij spuugt alles uit. Deze keer was ik er eerder bij en hij ademde dus nog. Toch de HAP gebeld voor tips om dit te voorkomen maar dat hadden ze niet. Omdat hij verder gezond is hoefde we niet te komen. Wel had ze overlegd met een huisarts en die gaf aan dat misschien zijn maagklepje niet helemaal goed sluit maar dat dit vanzelf over zou gaan.

Natuurlijk zijn wij weer flink geschrokken. In zijn bedje hebben we nu een nanny care. Voor mijn eigen gemoedstoestand om hem in de gaten te houden. Gelukkig slaapt hij s nachts wel met zijn hoofdje op zij.

Ik vertrouw het niet, ben doodsbang dat ik of diegene die op hem past als ik straks weer werk een keer te laat komen. Ik zou het mezelf dan nooit vergeten. Maar wat kan ik doen? Woensdag moet ik naar het cb en daar ga ik het ook bespreken. Ik wil eigenlijk een doorverwijzing naar de kinderarts. Het mannetje spuugt nauwelijks en als hij dan eens spuugt stikt hij er bijna in. Dit lijkt me niet zoals het hoort.

Herkent iemand van jullie dit?

Liefs Kelly

2. dees1985

dees1985 Fanatiek lid

16 mei 2009
    2.112
    0
    0
    almere
    De schrik van je leven pffff snap ik heel goed.

Misschien krijg ik nu negatieve reacties maar ons zoontje slaapt op zijn buik als je dat niet eng vind zou je dat kunnen proberen.
    Hier hebben wij ook een nannycare

3. AlwaysHappy

AlwaysHappy Niet meer actief

Ik snap je heel erg..ons meisje heeft dit 2x gehad tot amblucane aan toe..
    Helaas kwam mijn docher er steeds niet zelf uit het lukte haar toen nog niet om het eruit te gooien.

Hier sliep ze met 4 a 5 weken toen op haar buik en sinds dien is het niet meer gebeurd ..spugen deed ze onwijs veel maar dat bleek kms.te zijn

Maar wat er die twee.keer gebeurde weten ze niet...te weinig kracht zeiden ze

4. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.162
    3.041
    113
    Nederland
    Jeetje wat schrikken zeg!
    Ik heb geen tips helaas, hoop iig dat het niet meer zal gbeuren.

5. Sundew

Sundew Actief lid

7 sep 2012
    232
    5
    18
    NULL
    NULL
    Jeetje zeg.. dat is schrikken! Hier ivm verborgen reflux ook op de buik. Kan wel afgeraden worden, maar ik hoorde m'n zoontje stikken in de voeding. Volgens ka zouden ze niet stikken en draaien ze hoofdje wel.. maar je ziet het.. helaas niet altijd dus. Sinds hij op z'n buik slaapt, slapen we allemaal weer lekker. Hier ook nannycare, aerosleep, camera en bij ons op de kamer.. en laat hem nooit in de box als ik ff wasje erin gooi of naar toilet moet, dan gaat hij in stoeltje

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik denk eerlijk gezegd niet dat een kinderarts hier iets aan kan doen, en dat een verwijzing dus ook vrij zinloos is. Het is maar twee keer gebeurd in een half jaar tijd, dus nou niet echt iets wat regelmatig gebeurt.
    Ik snap dat je je kapot geschrokken bent hoor, maar dit is nu eenmaal een heel normaal risico van rugligging. Ws is het gewoon verstandig om bed en box op te hogen dan.

7. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Ik ben het met rozemarijke eens.
    Bij ons is het 2 keer gebeurt op 1 avond, niet zo heftig als van jou maar wel er in hangen en blijven stikken. En toen was ze al 11 mnd!

8. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ik heb dit exacte beeld gezien bij een medisch programma. De baby had toen vitamine B tekort en het is op te lossen met een 'simpel' tabletje. Misschien morgen toch ff na laten kijken?

9. missm

missm Bekend lid

12 mrt 2012
    931
    123
    43
    misschien een tip kijk eens op you tube hoe je de heimlich toepast bij baby's.Ik zou wel even overleggen met cb, huisarts of kinderarts of dat kan helpen. maar het is nooit verkeerd denk ik om te weten hoe dat moet.

10. kersje

kersje Fanatiek lid

4 jul 2011
    1.594
    1
    36
    Noord-Holland
    misschien kun je de voeding ook wat indikken zodat het niet zo makkelijk omhoog komt.

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.825
    19.152
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Allereerst kan ik aan iedere (toekomstige) ouder een cursus EHbo Aan Kinderen (EHAK) aanraden! Het voelt voor jezelf al een stuk prettiger / rustiger als je in ieder geval weet wat je in zo'n situatie het beste kunt doen.

@ts: Het lijkt me een hele nare ervaring om dit mee te maken. Ik kan me voorstellen dat je jouw kindje liever niet uit het oog verliest. Ik snap jouw zorg m.b.t. werk en oppas ook wel. Gaat je kindje straks naar een gastouder of kdv? Die hebben in ieder geval allemaal een EHAK-diploma, misschien stelt dat al een beetje gerust. Ik denk dat je ook wel afspraken kunt maken over (extra) in de gaten houden.

Bespreek het inderdaad even bij een de arts van het consultatiebureu en laat je doorverwijzen. Ik weet niet of cb dat doet, maar ga anders eens langs bij je eigen huisarts. Mijn ervaring met HAP is dat ze vaak toch wat laks zijn en dat een eigen huisarts wat doortastender optreedt.

Deel Deze Pagina