Hier is het sinds deze week (15 maanden) dat ze me probeert na te praten. Zo wees ik een auto aan benoemde het en ze zei me na. Maar echt begrijpen? Ze wijst het namelijk niet aan als ik vraag waar de auto of bijv iets anders is. Verder heb ik de volgende woordjes kunnen ontcijferen Toetie (toetje) Toel (stoel) Meer heb ik nog niet ontdekt uit al dat gebrabbel. Papa en mama zegt ze eigenlijk niet, ze heeft me nog nooit zo genoemd. Ze wijst intussen wel naar papa als ik vraag waar papa is, maar als er wordt gevraagd waar is mama gebeurd er niks
Hier een van 18 maanden en kletst de oren van mn kop.... maar verstaanbaar? haha! A.s. maandag moeten we naar het cb en het maakt me ook onzeker hoor. Hier zegt hij: papa, mama, die, kije (kijke) dit, hoera op zijn manier, 1 x hondje, oeoe (woefwoef) Maar opdrachtjes uitvoeren doet hij beter. Nouja... we zullen wel zien. Hij zal vast een keer gaan praten.
Mijn zoon zei met 17 maanden nog HELEMAAL niks, zelfs nog geeneens klanken die in de buurt kwamen van mama of papa. Sinds de 21 maanden sprong ( en die was behoorlijk heftig hier) kletst hij de oren van je hoofd. Elke dag leerde hij weer nieuwe woorden en nu als je iets nieuws zegt, zegt hij het na zodner er ook maar 1x over na hoeven denken... xx
Voor de grap eens met je kindje bellen als je van huis bent, ik wist in ieder geval niet wat ik hoorde. veel gebrabbel, maar ook nazeggen.
Hier nog zeer weinig woordjes. Hij gebruikt namelijk overal DIE voor, dus ja verder heb je dan niks nodig . En mama gelukkig.
hier nu gecorrigeerd 14 maanden: Mama, papa, die, deze, daar, aaien, boe, paard. Dat is wat we er uit kunnen halen. Verder zegt hij telkens als hij iets wil pakken: jaa-dis... wat dat ook zijn moge Misschien zijn naam wel. Tot vorige week klonk het als jäätis, het Estlands voor "ijsje". Hij kletst de oren van mijn kop in ieder geval.
hier 9 maanden en er wordt papa, mama, bah, dada (zwaaien) en mapa (handig hihih) gezegd. ben benieuwd als hij wat ouder is wat hij echt gaat zeggen hij snapt wel al wat dingetjes...als we zeggen waar is fiefie (hond) zoekt hij haar. als ik zeg kom maar probeert hij te komen
Esmée zegt al flink wat, kan het niet meer bij houden. Paar weken geleden zei ze haar eerste zinnetje; mama, waar ben jij? Dat probeert ze nu steeds vaker. Opa drinken op? Hallo mama lekker slapen? Hihi ook gaat ze nu Dingen zeggen met mijn ervoor; mijn mama, mijn tut etc word nu zo leuk!
Dat is wel leuk ja. Hebben wij niet gedaan, ik zou eigenlijk ook niet meer weten wanneer hij voor het eerst mama of papa zei.
Mijn oudste zoontje is nu bijna 17 maanden, maar zijn woordenschat is nog erg beperkt. Hoewel hij de oren van je kop kletst in zijn eigen taaltje, dat dan weer wel. Verstaanbare woorden zijn: papa, mama en eten. Nouja, de rest komt vanzelf wel een keer
19 maanden: papa mama opa oma hondje vogel visje paardje koe/boe beeeh (geit) miauw (poes) waf (hondje) dora bumba kijken auto appel bal eten 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10. hij kan visje visje in het water zingen tot de helft van het liedje poep toetje ooooh mooi Geloof dat dit het wel ongeveer was...
mijn zoontje is een maandje jonger en zegt mama... that's it... maar hij verstaat wel alles. Mijn dochter begon ook pas met praten rond 18 maanden en die wordt zondag 3. Die praat nu echt geweldig. Ze is met praten echt ver voor (volgens de psz zit ze op kleuternivo hiermee). Dus het zegt helemaal niks. Sommige kindjes wachten er mee tot ze het goed kunnen.
Mijn zoontje zegt nu: Papa Mama Oma Bah (bal) Boe (koe) Ja Teen Trinke (drinken) Bloe (bloem) Jeuh (nee) Geluiden van schaap, paard, eend, kikker, draak.
Oh ja, en hij kan Bumba zeggen (wat een indoctrinatie trouwens, een keer kijken en het is Bumba voor en bumba na...).
Ha die was ik vergeten.....bumba dat zegt ze ook. Ga t maar eens opschrijven. Maar zo te lezen is he heel verschillend, ik maak me er ook niet al te druk om. Komt vanzelf wel.
Eigen naam Papa Mama Oma Opa ****(naam kat) Paard Aap Vogel Op Dag dag Dikkie dik Nijntje Aaien Banaan Ja Nee Die Dat is Kijk eens (kijk is zegt ze eigenlijk) Deze Pop Volgens mij is dit het wel.
Bijna 15 maanden en zegt: mama, papa dit, dat, die ja, nee, bah dag jas, huis pop bal paard bad aap vis poep slaap (blaap) fiets (fiesch) broek (bloep) boek (boep) glijbaan (blijblaan) auto (audo) bij een hondje zegt ze waf haar eigen naam is Lara maar zij zegt lala en dan zeg ik po....teletubbies he hallo ohoh. ze begrijpt heel veel woordjes alleen zegt ze ze nog niet, bij neus wijst ze haar neus aan. bij haar, haar haar etc etc.