Ik vind dat het per kind verschillend is. De jongste kent veel meer woordje dat de oudste op die leeftijd De jongste weet dit al te zeggen mama papa oma opa eten boterham auto (en zegt daarna toet toet) appel beker kijk kijk bah De oudste (kon met 17 maanden dit) mama papa opa bah klok appel bah
Mijn dochter is nu 16 maanden en zegt alles na en na 3 keer nazeggen weet ze het woord ook. De woorden houd ik niet meer bij zijn meer dan 20 nieuwe woorden per dag dat ze leert. Ze praat ook al met 3 woordszinnen bijv. mama die vasthouden, poes doet mauw etc ...
Hier is het echt niet meer bij te houden... Net terug van een weekje vakantie en ze heeft weer zo'n grote sprong gemaakt mbt praten! Hele zinnen komen er nou uit, met nog niet alle woorden verstaanbaar maar zeker te begrijpen... Woorden die we wel vaker gebruiken, maar haar niet in het bijzonder geleerd hebben komen er nu in een keer uit! 'Gaat waf (haar knuffelhondje) ook mee?' 'Oh, papa toch!' Ook riep ze heel het restaurant bij elkaar met haar 'ola!' (vakantie Canarische Eilanden).... Zo leuk! Heb dus niet alle woordjes opgeschreven de afgelopen maanden, maar wel al die eerste woordjes....