Mijn zoontje kan al een heleboel woorden zeggen. Hij verrast me elke dag weer met een nieuw woordje. Hij zegt nu: mama, papa, die, klaar, dag, houdoe, hallo, pap, bal, auto, koek, Bumba, boek, sokken, broek, neus, bah, koe, nee, ja (al zegt hij bijna altijd nee...), open (oop), boven (boof), stappuh, opa (tegen opa en oma), au, nou, tien, boem, boom, vogel (vogol), woef (tegen hond), mauw (tegen poes).... Ik zal vast iets vergeten zijn, maar dit was het wel een beetje. Tussendoor brabbelt hij er vrolijk op los. Hij is een echte kletskous!!! Verder kent hij de geluiden van een poes, hond, koe, eend, leeuw, paard, ezel, kip, varken Hij wijst aan zijn neus, haren, mond, ogen, oren, buik, wangen
Oudste 50 woordjes met 1,5 en met 2 jaar waren ze al niet meer te tellen en sprak ze 4 woorden zinnen.
wow... mijn Uk loopt nogal wat achter geloof ik! Hij brabbelt úren. Als je met hem op de bank gaat zitten en maar lang genoeg reageerd op alles wat er uit komt zit hij uiteindelijk onwijs geanimeerd vanalles te "vertellen". maar wat 'ie nou allemaal zegt; geeeeeen idee! maargoed; -mama - oddy (VL) -papa -oesh (poes) - OEMBAAAAAAAA (Bumba, uiteraard. En áltijd keihard en met lange uithaal ) -istat? (wat is dat, denken we(??) hij wijst er altijd bij, dus daar gaan we vanuit) -fles -ja -nee -nou -hap -Eelien (Faylin, kindje bij GO) - Iset (Vincent, ook bij GO) -wafwaf -eemtem (eendje of eendjes) -opie (opa ) -bah -ijtetie (Tijgetje knuffel) -mijn (is het konijn, vraag me niet waarom. Het beest het Tarzan.....) -jas/tas, hij kent beide maar haalt het door elkaar. Is altijd gokken welke hij nu bedoelt -koekie. hmm... als ik nu terug lees valt het wel mee geloof ik (edit, ik vergeet het woordje NEUS. Meneer heeft een neus-obsessie. Bij werkelijk iedereen even op de neus drukken en dan zeggen "neus TOET". levert wel hele leuke momentjes op )
Pas?? Dat is ook vrij snel hoor hier liep ze met 17 maanden en dat is 'gemiddeld' zeggen ze.. Hier zegt ze ook niet veel. Mama, papa, baba (is papa in het farsi), kijk is, daar, oh oh, hopla, ja, bumba, dag dag en een soort van dankjewel Moet wel zeggen dat mijn dochter 2talig opgevoed word en blijkbaar zijn ze dan wat later in spraak..
Nou, hier nog lang niet zoveel woordjes, of ik versta ze niet. Merk wel dat ik heel goed moet luisteren, dan zegt hij namelijk meer dan ik denk. Even denken; mama, papa, hé, Oo, pappa (=pakken), alkaar (= al klaar) dada (=dagdag), aaien, titi (=timo onze hond), bah, die, baba (volgens mij = banaan), haa (= hoera), tata (= dank je), kiekie (= kiekeboe), nijte (volgens mij = nijntje), ne (=nee). En omdat de helft van deze woorden niet echt definieerbaar is, en ik het ook niet zeker weet wat hij precies zegt, maar hij wel altijd hetzelfde woord gebruikt, weet ik niet zeker of je deze al mag tellen... Weet iemand dat?
Levi loopt op alles voor, behalve praten! Eten Bo (omze kat, poes vertikt hij) Eten Kijk Daar Die Deze Papa Mama (soms) Dat was het wel zo een beetje! Ben druk aan het oefenen, maar hij heeft er nog geen zin in! Hij combineerd wel de paar woordjes die hij weet! Soms begrijp ik hem niet en wijst hij en roept boos DIE ETEN!!! Haha
Oh, ik vergeet bal en ja! Stom genoeg schudt hij nee en zegt hij ja! Ja knikken en nee zeggen doet hij niet!
E. Zei met 1,5 zon 200 woorden.. ik heb ze allemaal bijgehouden en ben in aug. Gestopt.. werd een beetje te veel.. ook zei ze zinnetjes van 4 woorden. Nee, hoef niet meer. Waar is papa nou? Etc. Ze kletst de oren van je kop!
Hahaha, ik heb een man van weinig woorden. Nu 17 maanden en hij zegt alleen nog maar; -Die -Poes (woesj) -Mamam -Papap -Bah (en dan komt hij me iets brengen waarvan hij weet dat hij het niet mag).
Ik zit met smart te wachten! De andere kinderen begonnen al veel vroeger met woordjes, maar dit mannetje is wat luier.. Alles wordt toch wel aangedragen, dus waarom moeite doen... Hij is wel een beginnetje aan het maken, dus zal vast niet lang meer duren
Hier ook een tijdje mama, daar stopte hij mee, zei toen alleen nog maar papa, maar sinds een paar dagen zegt hij ook eindelijk weer mama
Die van mij zei niks met 1,5 Maand voor d'r 2e verjaardag pas en nu kletst ze de oren van je hoofd (2,5)
Ik vergeet er nog twee, bah en bal... Toch nog wat... Hij kletst trouwens wel heel veel, maar dan in onverstaanbaar chinees...
Mijn dochter kent tussen de 45 en 50 woordjes. Maar dan reken ik ook de woorden mee die ík wel versta en mensen die haar niet kennen denken dan waarschijnlijk dat ze Russisch of zo iets spreekt
Op de kop af met 1,5 jaar bedacht ze ging praten. Daarvoor was het wel een paar woordjes (papa, mama, bal, hebben), maar nu zegt ze alles na. De uitspraak laat nog wel te wensen over, maar goed dat zal ook nog wel goed komen. Bij de oudste ging het ongeveer hetzelfde. Bij hem was de uitspraak vanaf het begin wel beter. Nu is hij niet meer te stoppen, kletst de hele dag de oren van je kop.
Fijn om te lezen dat de verschillen best groot kunnen zijn! Die van mij zegt nog haast niks, of althans niet veel meer dan toen bij ca 12 maanden... Eens denken: het zijn vooral woordjes die wij wel verstaan, die "klinken" als en wij begrijpen, maar een ander waarschijnlijk niet Daggg!! aai kaa (klaar) Ba (banaan) die papa en mama en naam broertje ( althans iets wat er op lijkt) boe ( van de koe) Ggggg ( van het varken en de tijger ) beh (beer) poes (soms) bk (buik) dat was het wel zo;n beetje Merk wel dat ze heel veel woordbegrip al heeft, veel woorden kent ze wel, en opdrachten doet ze feilloos, maar praten ho maar...
Hier al heel veel ook ja haha. Ze begint nu ook te antwoorden met ja of nee. Als ze het niet begrijpt trekt ze d'r schoudertjes op haha. Papa Mama Naam van onze hond. Oma Opa Naam van 3 neefjes Tante Oom Vogel Miauw Hond Eten Gepoept Sokjes Dank u astu (Alsjeblieft) Daag houdoe Ciao Ola Hallo Baby Jas Fietsj Zitten Slapen Drinken Tuttie Visje Auto Pf veel om op te noemen nog haha. Ik wist dat ze veel zei maar nu ik het zo lees idd best wat ja. En is het nog niet alles haha. Als ze iets kapot heeft gemaakt (zoals haar behang boven de commode nu) zegt ze. Mama mama ohoh jija (haar naam op haar manier) kapotj maakt hahaha