Dit zegt ze: -Papa -Mama -Daar -Die -Klaar -Kom -Hier -Wat is dat? -Bah (Als ze boert, scheet laat of in de luier heeft gepoept). -Aap -Jok = sok -Eep = zeep -Kip (Dat is alles met vleugels). -Kopje (Ja sommige woorden verkleint ze omdat wij dat ook doen denk ik?). -Bordje -Baby -Aai (als de de hond aait) -Tik tak = klok -Kikker -Boem (Als ze valt). -Brrrroem = auto -Op -Koe -Tiekie = elastiekje En ze doet verschillende diertjes na! Een koe, een hond, een varken.
Mijn zoontje zegt: Mama Papa Yaya (zo noemt hij zijn zus, A.yla) Opa Oma Aai Wafwaf (hond dus, haha) Mauw (en jawel...poes ) Trui Slapen Ja NEE!!!!! Koekje Bbbrrrrrr (auto ) Kijken Klaar Die Bah Zo leuk om allemaal te horen! Mijn dochter praat nog nagenoeg niet, dus ik ben erg opgelucht dat mijn zoontje zich wel "normaal" ontwikkelt.
Ah leuk allemaal zeg. Dochter kon met 1,5 ook al aardig wat woordjes, ik heb er toen op een avond geloof ik 50 opgeschreven, maar volgens mij kon ze er nog wel meer. Nu hou ik ze niet meer bij, het gaat zo vreselijk hard opeens! Ze plakt af en toe woordjes achter elkaar en praat ons de hele dag na. Ze deinst ook niet terug voor 'moeilijke' woorden. Vrachtwagen bijvoorbeeld, ze zou de tong er nog over breken, maar ze zal en moet het zeggen als er eentje voorbij komt
Hier een lekkere brabelaar van 1 jaar en 2 weken! Naast oh oh is er niets te herkenen...oh ja als ik haar trui/shirt/romper/vest aantrek dan zeg ik bij haar handjes in de mouwen altijd 1...2 en dan daar is ie als haar handje uit de mouw komt. Dus doet ze een soort van 1....2 klinkt meer als eeee....te Heel knap hoor al die kindjes hier die al veel kunnen praten, al vroeg konden lopen enz. Maar ook heel knap hoor al de kindjes die dat allemaal nog niet kunnen. Ze moeten het lekker op hun eigen tempo doen en uiteindelijk kunnen ze het allemaal(op eventuele aandoeningen enz. na). Zei ik heel wijs, terwijl ik best even een onzeker momentje heb als ik veel van die was lijsten aan woordjes zie.
Wees gerust met een jaar zei die van mij ook nog niets (pappa, mamma, die) en nu met anderhalf praat ze me de oren van het hoofd Ik denk ook zo'n 50 woordjes inmiddels... En idd dierengeluisdjes maken en woorden aan elkaar plakken; waar ben jij? Pappa buiten? Broodje eten?! Zoooooo leuk dat praten, geniet er enorm van!
Mijn dochter zegt ook al super veel, ook hele zinnen. Ze begon rond 13 maanden met aardig wat woorden. Ik vind het heerlijk dat ze zelf mij snapt, en zelf kan zeggen wat ze wil. We begrijpen elkaar, en dat scheelt een hoop frustratie.
Nee, oh nee, uit, open, eten, koken, bah, papa, oma, kijk, kijken, kijk is (eens), boem, oh oh Mama vertikt ze te zeggen en ze heeft nog haar eigen taaltje.