zoontje van 14 maand wil geen vers fruit eten wat nu ?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door nancy1981, 27 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nancy1981

nancy1981 Fanatiek lid

22 mrt 2007
    1.823
    0
    0
    helmond
    Ons zoontje van 14 maand eet nog steeds geen vers fruit.
    Ik probeer al maanden om hem vers fruit te laten eten maar het gaat er bij hem niet in.
    Hy vind het vies om aan te raken en om te eten wat we ook doen.
    Ook als ik het gewoon neerleg op een bordje en het voor hem zet wil hy het niet wat we ook doen en proberen het wil niet lukken.
    Ook als ik een banaan voor hem houd zodat hy erin kan bijten gaat de waaier niet op.
    Alleen een geprakte banaan eet hy soms op maar dit gaat ook niet van harte.
    Een appel is helemaal een ramp hy gaat ervan kokhalzen en vind het ontzettend vies en heeft dit vanaf het begin af aan vies gevonden,ben toch blijven proberen om hem appel te laten eten en heb het hem steeds gegeven maar tot aan met de dag van vandaag eet hy het nog steeds niet, hy wil nog steeds geen appel of ander vers fruit eten.
    Wij blijven dus potjes fruit kopen en ik hoor van alle kanten dat dit belachelijk is om een kindje van deze leeftijd nog potjes fruit te geven en idd dit heb ik ook vaker gedacht want waarom niet gewoon een stuk fruit in zijn handjes en lekker eten :rolleyes:
    Maar nee hoor ons zoontje trapt er echt niet in.
    En als ik dan zeg ik wil dat ons zoontje zijn vitamientjes binnen krijgt dus als hy geen vers fruit eet dan moeten we wel potjes kopen krijgen we nog meer commentaar en zeggen ze van je hoeft toch niet iedere dag een stuk fruit te geven.
    Dan geef je toch maar 1 of 2 keer per week een stuk fruit en die andere dagen een vitamine pilletje.
    Hebben ze hier gelijk in of wat doen jullie ?
    En heeft nog iemand dit meegemaakt ? en wat deden of doen jullie hieraan want ik weet het echt ff niet meer hy heeft tog zijn vitamientjes nodig

2. moes

moes Fanatiek lid

20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    je kan toch ook het verse fruit pureren?
    en dan langzaamaan wat grover maken,
    dan went je kindje vanzelf aan de stukjes

3. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Hoi Nancy,

Je hebt dit topic ook bij voeding geplaatst. Dubbele topics zijn niet toegestaan, daarom doe ik deze dicht.

Elvira
    moderator

Deel Deze Pagina