hoeveel woordjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kwebbel17, 18 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Dochter.maakte al kleine zinnetjes.. niet meer, heb genoeg, wil uit etc.
    Ze zei al errug veel.. :)

2. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hier 16,5 maanden maar hij gaat echt nog geen zinnen gebruiken en 50+ woorden zie ik ook niet gebeuren
    Zijn woordenlijst nu :
    *Mama maar niet echt gericht maar waarom ook? Als hij nog maar naar me kijkt reageer ik al of hij komt wel naar me toe
    *Tata = papa
    *Oema = oma en opa (zegt hij tegen beiden)
    *Bumba (zegt hij de hele dag als hij de ipad ziet, dan moet ik dat kind wijsmaken dat bumba slaapt haha)
    *Des : zegt hij de hele dag door als hij iets gedaan heeft. Deur toe is des, doet hij de deur open is het des, gooit hij een blokje weg is het des, maakt hij een torentje is het des :p
    *meh : zegt hij als hij iets lekker vind, vooral bij drinken
    *Hmmmmmm: zegt hij ook als hij iets lekker vind of ziet
    * a a a ta ta ta : zegt hij heel vaak maar geen idee wat dat betekend:)
    * ba : bal of bad
    Hij heeft 1 keer "uiten" gezegd toen we naar buiten gingen

Verder kan hij de liedjes rije rije rije in een wagentje en kzag 2 beren neuriën. Hij kent echt die hele liedjes in zijn eentje doen:)
    Nananananana na na na,....

Hij kan een hond nadoen : wawa
    Ezel : ia
    Kat : miaaaa

Lichaamsdelen aanwijzen kan hij ook : voetjes, teentjes, handjes, oortjes, de dikke buik en pieleke (tja jongens he! Dat laatste weten ze wel)
    Neusje is altijd fout! Dan wijst hij zijn oren aan en moet dan altijd lachen als ik zeg "neeeee daaaaaar is het neusje" :D

3. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113

Geweldig!

4. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    We moeten ze bij elkaar zetten! Als wij namelijk "waf waf" zeggen, zegt dochterlief "f f" hahahaha! :D

5. HannekeG

HannekeG Fanatiek lid

20 aug 2012
    1.702
    0
    0
    Haha, hier is ook 1 woord van opa en oma tegelijk. Lekker makkelijk. Hij heeft ook veel opa's en oma's (allebei onze ouders zijn gescheiden) dus dat is lekker makkelijk. Het is een soort van oba hier.

6. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook niet zoveel nog hoor...
    Mama al vrij snel maar hij zegt gerust ook papa of opa tegen me. Verder eend, kom, klaar, to (auto) us (bus), tok tok (kip) ssss (slang) ggggsssggss(net of ie slaapt), bah, nee, ja, ohow.., bal

Een keer 2 woord zinnetje gemaakt toen de trein ontspoort was en ik moest komen "kom ohoow"

Neus kan hij aanwijzen

7. SportySteenbok

SportySteenbok Bekend lid

14 mrt 2012
    915
    1
    16
    Utrecht (provincie)
    Ik blijf me verbazen over de verschillen.
    Dochterlief zegt dus zo goed als niets, maar ze wijst dus echt alle lichaamsdelen aan, zowel bij haarzelf als bij ons. Vooral navels zijn in trek, ze ligt er om in een deuk!
    En de bijpassende kledingstukken (broek aan je benen, trui over je hoofd, sokken en schoenen aan je voeten).

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Deden jullie kindjes eerst ook:
    Poopa ( ipv opa)
    & Mooma (ipv oma)

Heeft zeker wel een aantal weken geduurd voor ze echt opa en oma zei haha leek wel een combi van papa en opa
    en mama en oma

9. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Daar leek het idd wel op! Of oema :p

10. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    Haha ja Oema was t idd ook een tijdje
    Lijkt wel of ze het dan even moete 'vormen' tot t juiste woord met de juiste klank.

11. Caro31

Caro31 Fanatiek lid

11 nov 2007
    2.501
    2
    38
    Alle woorden en namen die ik noem, zegt hij na of probeert hij na te zeggen. Zonder te weten wat ze betekenen. Zo grappig!:D Verder zegt hij gericht de woorden: mama, papa, auto, sleutel (teutel), opa, oma, uit, op, die, buiten (uiten), stoel (toel), poes, mauw, baby, konijn(nijn), eten, bal. Opdrachtjes uitvoeren doet hij al voor zijn eerste jaar, zoals oortjes en handen aanwijzen, schoenen pakken, bal zoeken etc..

Als ze dingen goed begrijpen maar nog niet zoveel zeggen, zou ik me echt niet druk maken. Komt vanzelf.

12. Bubbel

Bubbel Niet meer actief

Beide meiden veel. Inclusief lichaamsdelen (aanwijzen), kleuren (benoemen) en dierengeluiden. Alhoewel de oudste op die leeftijd duidelijker praatte dan de jongste. Onze meiden zijn allebei verbaal heel sterk.
    Nadeel is wel dat mama maar twee oren heeft en dat is met twee kwebbeltantes vaak niet genoeg (maar wel heel gezellig).

13. WinterBird

WinterBird Fanatiek lid

28 nov 2012
    1.416
    877
    113
    NULL
    NULL
    Hier helemaal geen. Er komen alleen dierengeluidjes uit :D

14. solara

solara Actief lid

21 sep 2012
    213
    0
    0
    Ik werk in de houtsector
    Paramaribo/Suriname
    #54 solara, 20 mei 2014
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
    Mijn dochter zegt: papa, mama, nellie (is haar grote zus), castro pasha en sadam ( honden) ja, nee, sap, poepen, plassen, pijn, zit, poes, hond, baden, pamp van pamper, pap, eten, maat (tomaat) koe, knor (varken), waf, miauw, wata (water) oma en opa, wauw, oeps, kom, slapen, dag dag, tout van stout

Ik denk dat dat het wel zo een beetje was

15. Kat1981

Kat1981 Fanatiek lid

7 dec 2009
    1.915
    1.667
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Hmmmm, als ik het zo lees, zegt Harley nog maar weinig hoor. Aan de ene kant ben ik bang dat het misschien wel eens van de oortjes af kan komen, zit bij ons heel erg in de familie bij zowel mij als bij haar vader, maar ze voert daarentegen wel opdrachtjes uit. (Waar is jouw jas? Wijs die eens aan. Waar is jouw neusje? En jouw wang? Raap jij de post eventjes op? Breng maar/geef maar aan mamma)

Ze zegt nu:
    Mamma
    Pappa
    Aaien (Heel vaak als ze een hondje ziet)
    Mmmma (oma)
    Ted (bed)
    Immmbam (bim bam, het klokje bij oma)

Ze kan dierengeluidjes nadoen.
    Een slang doet tsssssssssss
    Het lachje van Ernie gaat GGGGHhhhghhh

16. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Bij de oudste weet ik het niet meer precies, maar de jongste net iets meer dan 60 woordjes (heb ze met precies 18 maanden opgeschreven ;)).

17. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hij doet iets nieuws. Als ik het knipperlicht aanzet in de auto doet hij kl kl kl met zijn tong (geen idee hoe je dat schrijft) :p
    En als ik de trap afloop doet hij vaak bam bam bam :D

18. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier ook een snelle Jelle. :p Mijn dochter was laat met lopen en grove motoriek maarrrr ... haar specialiteit is babbelen. Ik ben ook gestopt met tellen. Het zullen er bij 18 maanden vermoed ik zo'n 100+ zijn geweest (oei dat klinkt opschepperig, kan er niks aan doen) en ze maakte denk ik ook al wat simpele 2 woord zinnen. Het cb was verbaasd toen ze ging tellen. Elk voordeel heb z'n nadeel (Om Johan Cruijf's woorden maar eens te gebruiken). Ze is inmiddels bijna 2 en praat de hele dag door en dat is best vermoeiend soms.

19. ladyw

ladyw Fanatiek lid

4 nov 2011
    1.233
    2
    0
    Bergen op zoom
    hier kon ons mannetje met 13 maanden al 17 woorden zeggen. dus geen idee hoeveel het met 18 maanden was. nu 20 maanden en nu is het: mama helpen, komen kijken. en dan kijken we bij de babyeendjes in het park, is het: babyeendjes zwemmen. en ook zingt hij: alle eendjes zwemmen water ( het woordje in vergeet hij hihi).

20. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Haha dat liedjes zingen klinkt herkenbaar. Hier kent ze:
    Slaap kindje slaap. Alle eendjes, Olifantje in het bos en 'met je vingertjes, met je vuistjes... Zo grappig als ze dat gaan zingen en toch de woorden niet helemaal kennen. :D

Deel Deze Pagina