Even gekeken of ik het kon vinden. Ik weet miet wat hij met 18 maanden deed, maar met 17 maanden zat hij op 86 woorden. Daar zaten wel dierengeluiden en wat zelf bedachte woordjes bij. (die hij dus wel consequent voor hetzelfde gebruikte.) Met 18 maanden weet ik niet precies hoeveel woorden hij zei. In die periode ben ik gestopt met tellen. Hij gebruikte al wel twee woord-zinnetjes. Ik vond het leren praten echt een geweldige periode. Zo leuk om te zien dat ze echt dagelijks nieuwe woorden leren. En vooral de eigen bedachte woorden en klanken vind ik geniaal. Onze zoon deed echt heel knap het geluid van een pruttelende senseo na als hij koffie bedoelde.
Hier: Mama Oma Opa Namen van mn ouders honden Aap Boom Auto Bal Hondje Poes Vogel Eendje Muis Vis Nijntje Kip Lopen Zitten Eten Banaan Appel Die Auw Hoera! Haaai Doeii Mij Dansen Pakken Pop Schoenen Neus Mond Oren/Oor Ogen/Oog Haartjes Wang Billen Voetje Handje Buik Mond Lekker Poepen Nee Ja denk dat dat t wel was
Dat doet onze jongste hier met de combi van woorden en gebaren. Waar is de poes, is handjes met de binnenkant naar boven en dan : huh??? wiewie? (Blijkbaar klinkt mauw-mauw of miew-miew voor haar zo ) Dat soort dingen dus. Ze lost het iig erg creatief op steeds, weet zich wel heel helder te maken dan toch