mag dit nog?(maxi cosi)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mindy26, 22 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Mijn zoontje is bijna een jaar. Hij is nu 80 cm. Zijn hoofdje komt er nog niet boven uit. Maar zijn schouders komen zeg maar wel boven de riem uit. Dus hij zit er een beetje bekrompen in. Hij kan ook echt zich naar voren bewegen ook al zit hij vast. Mag dit dan nog wel? Ik wou hem zo lang mogelijk er in houden. Ook gaan we over 2 maanden op vakantie en dit leek me toch nog veiliger. Maar is dat het nu nog wel?

2. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Hier hetzelfde. Ook bijna 80 cm, en hij hangt steeds naar voren. Soms ligt zijn hoofd dan scheef op zo'n rand zeg maar. Lijkt mij ook gevaarlijk maar wil hem ook zo lang mogelijk er in laten.

Voor op vakantie over 2 maanden weet ik niet of ik dan de maxi cosi zou gebruiken... Ligt er een beetje aan of het ver rijden is? Dan zou ik toch voor een achterwaartse autostoel gaan.

3. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Mijn dochter is 13 mnd en rond 76-77cm hoog
    We hebben pebble dat is dan iets ruime en kan in zit positie maar ze zit erin echt nog goed. Ze kan ook naar voren zitten zelf maar dat is zoiezo beperkt door riemen dus lijkt mij veilig. En als je familyfix gebruik zeker.

Ik denk min dochter nog zeker halfjaar in zou kunnen.
    We krijgen tweede kind en wil ik ook op laatst overschakelen naar axxis ivp geen ruimte of alles te bewaren thuis

4. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ja we gaan 6 uurtjes rijden.. daarom had ik hem er liever nog in gehad. We hebben namelijk voor hierna een gewone autostoel.
    En over 2 maanden weet ik natuurlijk niet of hij er nog in past.

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als hij naar voren kan bewegen, zit hij niet goed meer. Zijn schouders mogen ook niet klem komen te zitten. Dus ik denk dat het tijd is voor een opvolgstoel.

6. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.916
    3.937
    113
    Als hij naar voren kan bewegen lijkt het mij niet veilig meer. De gordels horen strak te zitten, anders kan hij bij een botsing ook naar voren vliegen.

7. Shendari

Shendari Fanatiek lid

28 jul 2012
    1.628
    29
    48
    Misschien staat de MC niet goed in de auto? Ik las dat de bodem echt plat op de bank moet staan en de voor en achter kant 'los' daarvan. Dus als een soort kuipje. Het kon soms wel eens gebeuren dat de MC te rechtop stond.

Dat is hier ook iets om op te controleren (wist ik niet)

8. kwebbel17

kwebbel17 Niet meer actief

Hou je ook rekening met een groeispurt?
    @ts: ik zou niet wachten tot over 2 maanden. Ga je dan op vakantie en ze past niet meer dan heb je een probleem! Kies gewoon een veilige vervolgstoel rn zorg dat je die in huis hebt.

Hier met 11 maanden over op een vervolgstoel. Ze paste nog wel maar ze huilde dat ze niet lekker zat (probeerde er uit te wurmen en had 1 arm er buiten). Dus ze ging over.

9. nathalie2012

nathalie2012 Fanatiek lid

5 okt 2012
    1.581
    0
    0
    Onze dochter zit al maanden in een nieuwe stoel. Volgens mij al een maand of 5! Ze was toen rond de 70 cm. Ik denk dus dat jouw zoontje wel toe is aan een nieuwe autostoel, helemaal omdat hij 6 uur in de auto zit. Zo'n maxi cosi gaat ook erg zweten is onze ervaring. Je hebt autostoelen met slaapstand als je hem wilt laten slapen/liggen.

10. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Je kan ook voor een achterwaarts gerichte opvolgstoel gaan daar is een topic over bij veiligheid. Dan zitten ze veiliger in (uit tests bewezen)

11. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Vijf maanden!?!? :$ Dan kan een baby toch nog amper rechtop zitten joh?

Onze oudste zat qua lengte en gewicht op de 2+ lijn en zelfs hij heeft tot 10,5 maand in de maxicosi gezeten. Ik had graag gezien dat hij er langer in had gezeten, maar zijn hoofd stak uit. Hier dus echt een groot kind, maar ik kan me niks voorstellen bij een baby van 5 mnd die niet meer in een mc zou passen.

@TS: Ik snap je overweging dat je hem zo lang mogelijk in de mc wil houden. Maar je wilt dit vanwege de veiligheid, neem ik aan. Dan zul je dus echt moeten kijken wat nu het veiligste is. Ik zou vast eens wat stoelen gaan passen en kijken hoe hij daar in zit. Ik ben geen expert, maar als je daarin de gordels wel strak kunt aantrekken lijkt dat me toch veiliger. Zeker als dat ook een achterwaartse stoel is.

12. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Haha haar kindje is toch geen 10 maanden, maar bijna 15 als ik het goed heb :D

TS ik zou inderdaad een andere stoel gaan proberen, dit klinkt niet veilig i.m.o.

13. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.793
    18.990
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Haha, oh gelukkig ik las het verkeerd. Ik dacht dat ze een baby van vijf maanden al in de volgende autostoel had gezet. Maar er staat een maand of vijf geleden... (juf gaat zich in een hoekje zitten schamen - sorry Nathalie)

14. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Dit staat trouwens op de website van Maxi-Cosi.

Wanneer is het tijd om het Maxi-Cosi baby-autostoeltje te vervangen door het opvolgende stoeltje?
    Antwoord
    Wij adviseren om je kindje zolang mogelijk in het baby-autostoeltje achterwaarts te blijven vervoeren omdat dit het veiligste is. Wanneer de bovenkant van het hoofdje over de rand van de kuip van het baby-autostoeltje uitkomt, dien je over te stappen naar het volgende autostoeltje. De lengte van de beentjes speelt daarbij geen enkele rol. Het is zeer onverstandig een kind te vroeg in een groter, voorwaarts gericht, autostoeltje te plaatsen. De nek en het hoofd van een baby zijn relatief zwaar. Maxi-Cosi adviseert om tot 4 jaar achterwaarts te vervoeren.

15. Mindy26

Mindy26 Bekend lid

11 feb 2014
    977
    413
    63
    Vrouw
    Ik denk ook dat ik nu wel over moet. Ik heb al een vervolgstoel van romer. Wel voorwaarts. Daar heeft de oudste ook in gezeten.. die kan volgens mij ook wat naar achteren.

16. raspberry

raspberry Niet meer actief

Maar MC is zich blijkbaar niet bewust van het feit dat die schoudertjes gewoon eerder klem kunnen komen te zitten dan dat het hoofdje boven de stoel uitgroeit... ;)
    Dat hadden wij met de oudste bij de priori. Daar paste ze qua lengte en gewicht ook nog in, maar zat met de schouders compleet klem. Toen de priori maar uit de auto getrokken ;)

Deel Deze Pagina