hoi meiden, Onze zoon ligt weer eens in het ziekenhuis en gaat nu waarschijnlijk met sondevoeding naar huis. Hebben jullie hier ervaring mee? Liefs, Josie
oooh josie wat naar, wat is er gebeurd? ik heb er geen ervaring mee. heb natuurlijk wel vaak zelf de sonde voeding gegeven in het ziekenhuis. sterkte meid, wanneer mag hij mee naar huis
wat is er gebeurd? wat vervelend zeg! Sorry, maar kan je hierover geen info geven of ervaring delen, want hier alleen sonde-voeding in het ziekenhuis gehad, maar hoop dat het snel weer beter gaat!
Ach wat vervelend! Hier ook geen ervaring met sondevoeding zelf geven, maar ik wil je heel veel sterkte wensen en hoop dat het snel weer beter gaat!
Hoi meiden, Bedankt voor jullie berichtjes. Ons mannetje ligt alweer een tijdje in het ziekenhuis. Hij heeft echt virus na virus en komt er niet goed overheen. Hij eet al een ruime maand steeds slechter en was twee weken geleden bijna een kilo afgevallen en uitgedroogd. Nu red hij het gewoon niet om voldoende te eten en drinken op een dag. Hij blijft toch ook regelmatig overgeven. Hij heeft nu een minimale intake van 800 cc op een dag en alles wat hij niet zelf redt krijgt hij bijgevoedt via de sonde. Straks dus ook thuis. We moeten dan ook gaan leren om een sonde in te brengen, ben er echt heel zenuwachtig over. Lijkt me doodeng! Maar goed, misschien valt het mee. Liefs, josie
Wat balen Josie, sterkte meid! Ik geloof dat het niet zo zeer moeilijk is om te doen, maar dat je kindje dan wel eventjes een kokhals-reflex heeft als het door de keel/slokdarm gaat. En ik zou goed overleggen over wat je het beste kunt doen als je kindje de sonde er uit trekt. En of ie de hele dag in moet of alleen maar eventjes; dat soort dingen.