Hoeveel worden Tweelingen over algemeen vroeger geboren?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Aralyn, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

lol, zie ze al met die hoedjes lopen :) enja s'morgens horen we door de babyfoon een heel conversatie tussen die twee van mama, papa, dada en brrrrrrr daidaidai. gewoon keischattig om af te horen. hier sloeg tia in't begin ook naar haar zus en nina liet het ook begaan maar sinds vorige week is dat gedaan toen nina haar 8 tandjes in zus haar voet heeft geplaatst :D nuja ik kom er ook niet altijd tussen hoor als ze ruzie maken alleen als het wat te gortig wordt

2. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ja ruzie is ook niet verkeerd. hoort erbij.
    Jouw kinderen zijn overigens ook gekleurd, wat voor mix is het?
    Mijn zijn half nederlands, half arubaans en een snufje indonesisch.

3. randi

randi Niet meer actief

hier hebben ze spaans bloed, ikzelf ben half spaanse dus zij hebben 1/4 in hun :)

4. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    zijn ze nog best donker, leuk hoor. mooie koppies

maar weer on topic.

5. Aralyn

Aralyn Lid

16 feb 2009
    27
    0
    0
    Klinkt to leuk als jullie het over je kids hebben. Krijg er echt al helemaal zin in :D Die van mij zijn volgens mij hard aan het groeien nu. Zouden ze in de buik ook al lol hebben met elkaar? Als je onder de douche staat te zingen bv "nou zal blij zijn als dat gejengel afgelopen is, die zullen we nog wel wat laten horen als we eenmaal geboren zijn :evil: "

6. randi

randi Niet meer actief

bij een twee eiige ligt het wel anders maar zoals bij mij als ze 1 vruchtzak delen kon je zelfs op de echo's zien hoe ze naar elkaar aan het stampen en duwen waren. mijn gyn zei dat dit een manier van binding is, dus de samenhorigheid begon al tijdens de zw :)

7. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat deden onze jongens ook! We hebben ze letterlijk op de echo met elkaar zien boxen. Echt heel bijzonder!

@Aralyn; Hoe lang ben je nu zwanger? Heb je al een echo gehad? Weet je al of het een 1- of 2-eiige tweeling is?

8. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw... :rolleyes: Had natuurlijk ook gewoon even je onderschrift kunnen lezen... :(

9. Uk80

Uk80 Fanatiek lid

Oh meiden, wat een gezellige verhalen over jullie kids! Heerlijk! More, more, more....! :)

10. Aralyn

Aralyn Lid

16 feb 2009
    27
    0
    0
    Ha Jipper

:D maak je niet druk, je hebt veel aan je hoofd ;)
    Heb net dinsdag 3-mnd echo gehad en er viel echt last van ons af. Is toch mijlpaal he die 3 mnd. Was zo leuk om ze allebei te zien bewegen en trappelen. Ze leken nu ookal wat minder op E.T. :confused:
    Het is een 2-eiige, 1 zit beetje midden in mijn buik, andere bovenin rechts. Eerst zaten ze nog best ver uit elkaar, maar waren zo hard gegroeid (nu al 6,5 cm) dat ze elkaar bijna leken te raken. Des te gezelliger voor ze toch?
    Heb je nog speciale plannen met de twins dit weekend of is het ff uitrusten van alles?

Fijn weekend i.i.g., voor jullie allemaal natuurlijk. Heb genoten van jullie verhalen :p

@Uk80: Ha Uk, zie dat je een zoontje hebt. Hoe is het met hem?

Groetjes,
    Aralyn

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Ohw, wat geweldig hè?! Ik keek ook altijd zo uit naar de echo's. Fijn dat je met een tweelingzwangerschap naar de gyneacoloog moet en zodoende ieder consult een echo krijgt. Toch? Vond ik in ieder geval wel.
    Fijn dat ze zo goed groeien. Voel je jezelf ook goed? Niet heel erg moe of misselijk? Ze zullen het vast heel gezellig hebben daarbinnen... ;)
    Wil je straks bij de 20 weken echo weten wat het zijn? Wij wisten het al van te voren. Toen bleek dat het er 2 waren wilde ik het geslacht helemaal graag weten.

Dit weekend gaan we (voor het eerst :( ) met de boys naar m'n schoonouders. Daar zijn dan ook de overgrootouders, dus dat is wel leuk. En zondag nog naar een verjaardag. Dus het wordt best een druk weekend...
    En jij? Ook nog plannen?

O ja, nóg een leuk verhaal horen? Niet persé een 'twinstory' meer een 'boys-story'. Luuk presteert het namelijk de laatste dagen IEDERE KEER (!) op het moment dat ik zijn vieze luiere weghaal (of nog mooier; net een schone onder zijn billen schuif) om alles onder te plassen, inclusief het aankleedkussen en zijn romper en/of truitje. Als het even meezit zit ik er zelfs onder... :rolleyes: Leuk hoor die 'slurfjes'... ;)

12. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    hahah jipper. daar heb je toch trucjes voor ;)

wij hebben een 2-eeige en die waren ook flink aan het stoeien op de echo. met 16 weken pre echo laten maken. en de 1 zat de ander flink te trapppen. uiteindel draaide de ander maar om. die was het trappen zat. en wat leuk is. ik weet nu wie wie was. bijzonder toch.

13. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Sja, maar ik kan niet én een vieze luier wegtrekken én spartelende benen vasthouden én een piemeltje in de gaten houden :( én dan ook nog billen afdoen en een schone luier eronder schuiven. ;) :rolleyes: Blijkbaar ben ik toch niet zo handig. Maar ik doe het nu heel erg snel en laat hem voorlopig maar even niet te lang in z'n blote gat op het aankleedkussen liggen... ;)

Bijzonder dat je nu weet wie waar in je buik zat en wat deed hè? Dat is bij ons ook zo. In het begin kon ik weinig maken van de echo's. Tenminste, dan zag ik een kindje, maar kon ik toch niet helemaal plaatsen waar dat kindje dan precies zat. Toen Daan geen vruchtwater meer had wisten we het dus wel. En toen wist ik ook ineens wie ik steeds voelde schoppen (voelde er eigenlijk altijd maar 1).

14. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik voelde akeesh ook het meeste en emani drukte altijd haar billen in mijn buik.

en een doek over zijn piemeltje leggen?
    ben ik toch even blioj met meiden ;)

15. Aralyn

Aralyn Lid

16 feb 2009
    27
    0
    0
    Haha, zie het al voor me Jipper! Tja, puur jeugdig enthousiasme volgens mij :D Hoe was het bij je schoonouders? En de kids waren vast de sterren van de show op het verjaardagsfeestje? Volgens mij kan niemand 2-lingen weerstaan, toch MJ, Jipper?
    Hebben zaterdag lekker relaxed thuis wat aan gerommeld en zondag helaas onverwacht naar zieknhuis omdat mn vader met hartinfarct was opgenomen. Hij is weer stabiel gelukkig, maar was zo lief, hij had tegen mijn broers gezegd dat ze mij maar niet moesten informeren want hij wilde niet dat ik me zorgen zou maken ivm de zwangerschap. Ik vroeg hem of hij nog bang was geweest en toen zei hij dat het wel meeviel, maar wel hoopte dat hij nog met de toekomstige tweeling zou kunnen spelen. Gelukkig gaat nu alweer stuk beter, ik zie hem woensdag weer.

Wist dat van die vaker-echo eigenlijk nog niet. we moeten nu gynae. zoeken in normale traject (hebben jullie nog tips over waar verloskundeafdeling en ziekenhuisgynae's erg goed bekend staan in omgeving R'dam/Gouda/Den Haag?) die ons verder begeleidt, maar vind de echo's tot nu toe geweldig en zeer ontroerend :rolleyes:

Tja, willen we weten wat het wordt. Eigenlijk heeft de ICSI-gynae al haar vermoeden verklapt: ze denkt 2 jongens. Aan andere kant kun je met 12 weken nog niet zeker weten toch, omdat meisjes ook nog een uitstulpsel naar buiten hebben las ik...maar ja wil het wel weten: je vormt je toch al een beeld bij die 2 ukkies in je buik en het is ook wel praktisch qua kamer enzo. Ben bovendien veeeel te nieuwsgierig :D

Voel me sinds 3 weken prima, tuurlijk wel moe als ik trap oploop en af en toe misselijk, maar voel me niet meer zo beroerd als in begin toen ik door overstimulatie verdikt bloed had en (volgens fysio al is wel wat vroeg) bekkeninstabiliteit en ook rustig aan moest doen. Heerlijk om je "normaal" te voelen en gewoon allerlei dingen te kunnen doen. Zal nog wel veranderen als ik als walrus al waggelend (en trots stralend!) mijn werk moet doen ;) Voorlopig lijkt niemand het hier nog te zien. Kies dan ook zeer strategisch mijn outfits.

Ooops moet nu snel verder: deadlines komen snel dichterbij. Tot morgen!
    Fijne avond meiden,
    Aralyn

16. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    @Aralyn; Super dat je je zo goed voelt. Geniet er maar lekker van.
    Ik ben trouwens bevallen in het Sophia KZ, da's het enige ziekenhuis wat ik dus ken in jouw buurt. Super ziekenhuis, maar ik weet niet of je daar 'zomaar' terecht kunt. Misschien wel met jullie voorgeschiedenis. Maar hopelijk kan iemand anders je een betere tip geven... ;) Het zou wel leuk zijn als je ook 2 jongens krijgt! :) Maar 2 meiden zijn natuurlijk net zo leuk. Er zijn er hier genoeg die daar een boekje over open kunnen doen! ;)

De jongens waren zowel bij m'n schoonouders als op de verjaardag zondag de 'sterren van de show'. ;) Bij mijn schoonouders waren ook de overgrootouders, dus dat was wel heel bijzonder. Veel foto's gemaakt natuurlijk, vooral door m'n schoonmoeder.
    En wat je zegt over dat niemand tweelingen kan weerstaan; dat klopt helemaal. Bereid je er maar op voor dat als je over een poos met je tweelingwagen door de stad loopt je heel wat aanspraak (leuke, maar ook héle domme opmerkingen) en bekijks zult hebben!

17. randi

randi Niet meer actief

ik voelde tia ook veel meer schoppen dan nina maar had ttssyndroom en nina had bijna geen vruchtwater meer op een moment dus daardoor voelde ik haar ook niet zo goed. nu heeft ze die schade al meer dan voldoende ingehaald zenne, ze is de oudste,kleinste, lichtste maar wel de felste van karakter :)

en och 2 meiden of 2 jongens, je gaat met beiden supergelukkig zijn hoor ;)

18. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat weet ik wel zeker! ;)

@randi en mj; Hoe ging het met jullie meiden qua spraak? Was de een sneller dan de ander? Ik merk namelijk dat Luuk veel meer en veel afwisselender geluidjes maakt dan Daan. Hoe ging dat bij jullie?

19. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    emani was in het begin beter, en akeesh beter motorisch. maar nu is akeesh weer beter. maar beide zijn kletskousen, maar kan er nog weinig wijs uit.

bij mij is eerlijk gezegd akeesh het snelste met bijna alles.
    maak jegeen zorgen hoor. het zijn 2 verschillende kinderen met 2 verschillende karakters. misschien is luuk straks ook wel de gene die meer op de voorgrond gaat treden.

wat betreft ziekenhuizen. ik zit in a'dam dus kan je geen advies geven

20. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Dat zou best wel eens kunnen. Hij zit ook altijd naar iedereen te lachen, terwijl Daan even de kat uit de boom kijkt.

Deel Deze Pagina