Hoeveel worden Tweelingen over algemeen vroeger geboren?

Discussie in 'Prematuur' gestart door Aralyn, 17 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

motorisch is tia hier ook de snelste en nina volgt meestal een week of 2a3 erna. wat het brabbelen betrefdt is nina dan weer sneller en brabbelt ze ook veel meer. onder elkaar beginnen ze wel een eigen taaltje te ontwikkelen en je ziet echt dat ze tegen elkaar ook praten. naar het schijnt zijn tweelingen over het algemeen later met praten juist door het feit dat ze in hun eigen taaltje tegen elkaar bezig zijn en zo minder behoefte hebben om tegen andere deftig te praten maar uiteindelijk komt dat ook goed. zit op een meerlingforum en hoor dit dus van ouders met meerlingen van 5 jaar enzo dus zou me nog niet teveel zorgen maken ;)

2. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Nou ja, ik maakte me ook nog niet echt zorgen. Vroeg het me gewoon af. Het is natuurlijk eigenlijk niet eerlijk. Doordat ze met z'n 2en zijn ga je vergelijken, maar als het er 1 was geweest had ik er niet eens over nagedacht... :(

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    jipper dat doe ik ook hoor. en vooral omdat akeesh heel snel was met alles, maakte ik me zorgen over maantje,. maar dat was echt niet nodig

4. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Hihi...maantje, wat lief! Noem je Akeesh dan keesje? ;)

5. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    keesje idd. of keesh cous, spreek je trouwens uit al keish (kiesjh) zeg maar of aapie.
    maantje is ook wel manenschijn of mani.
    beide zijn snoesie, schatje, poepie, moppie etc etc.

6. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Heerlijk hè, al die koosnaampjes? Hier is het iedere dag weer iets anders haha... Vooral m'n vriend is erg goed in het verzinnen van de meest rare dingen. ;) Maar laatst zei hij Daan Banaan. Dat vond ik dan weer wat minder... :rolleyes:

7. Aralyn

Aralyn Lid

16 feb 2009
    27
    0
    0
    Ha Jipper, MJ en Randi,

leuk om jullie berichten weer te lezen dames! Kon even paar dagen niet checken.
    Mn vader was met hartinfarct opgenomen, lijkt weer redelijk stabiel nu dus ben erg opgelucht. Wordt nu lekker vertroeteld door mijn moeder dus kan me weer helemaal in zwangerdromenland begeven.
    Dat had ik nooit gehoord dat 2-lingen zo lang hun eigen taaltje hebben. Ik neem aan dat je als ouders toch wel ongeveer weet wat ze zeggen? Nogal lastig anders ;)
    En de namen en koosnaampjes van jullie kids: leuk hoor, hebben jullie er lang over gedaan om namen te vinden? Extra moeilijk lijkt me want ze moeten ook nog bij elkaar passen. Die van ons worden nu Flip en Flap genoemd...als ze maar geen flaporen krijgen daardoor :confused:

Groetjes,
    Aralyn

8. randi

randi Niet meer actief

wij hadden onze namen snel, ze moesten kort zijn voor mij en natuurlijk spaans dusja dat beperkte al héél wat :) toen ik zw was noemde ik ze altijd jip en janneke omdat ik als eerste aankoop een boekje van jipenjanneke had gedaan en toen nog niet wist dat het er 2 waren. wist dit pas bij de 12 weken echo. moet wel zeggen dat ik jongensnamen moeilijker vond dan meisjesnamen maar gelukkig wisten wij al op 16 weken wat het ging zijn en omdat ze ééneiig zijn moesten ze het maar bij ééntje kunnen zien dus dat scheelt natuurlijk hé. nu noemen we ze eigenlijk gewoon bij hun namen alleen als ze ondeugend zijn dan zeg ik wel eens fikke ( is dialect voor ons voor iemand die ondeugend is) en nina heeft de eer om die naam het meeste te horen want dat wordt echt een kwajongen denk ik :) ze heeft nu weer iets nieuws geleerd, zo probeert ze bv een beeldje te pakken en dan zeg ik " nee nina, dat mag nie" en zij schudt dan haar hoofd van nee en héél langzaam laat ze haar hand dan naar het beeldje gaan terwijl ze zit te lachen. als ik dan zeg " nina, nee mag niet of je gaat het park in" dan trekt ze haar hand terug weg en gooit ze een kusje ermee :) kun je daar dan nog kwaad op zijn?

9. Jipper

Jipper Fanatiek lid

22 jan 2008
    2.394
    1
    0
    Jeetje Aralyn, dat is schrikken. Hopelijk knapt hij snel weer op. Sterkte voor jullie allemaal!
    Wij vonden namen bedenken heel erg moeilijk. We hadden altijd al een jongensnaam in gedachten, maar toen het twee kindjes bleken te zijn konden we geen passende naam bedenken bij de naam die we dus al in gedachten hadden. Die is toen helemaal 'vervallen'. En meisjesnamen, daar kwamen we helemaal niet uit. We wilde ook voor meisjes leuke korte namen, maar dan verval je al snel in de 'hockeynamen' of van die hele ouderwetse...

10. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    he aralyn, wij wisten ook al met 16 wkn wat het ging worden. wij wouden geen namen die dezelfde voorletter heeft, zo lastig met post en administratieve zaken.
    beterschap met je vader..

randi, zo lief, nee daar kan je niet boos om worden. heb ook zo'n boef thuis.. ben nu al bang voor over een paar jaar ;)

11. Aralyn

Aralyn Lid

16 feb 2009
    27
    0
    0
    Thanks meiden, het gaat al stukken beter gelukkig.

"wij wouden geen namen die dezelfde voorletter heeft, zo lastig met post en administratieve zaken."

Da's een goede inderdaad: zou ik nooit aan gedacht hebben!
    @ Jipper: ja ik ken dat. Had al naam voor een meisje in gedachten to be honest maar niet echt naam die zomaar bij andere meisjesnaam past. Tja als het nou jongetje en meisje zijn wordt het alweer makkelijker natuurlijk.

@ moeder van Fikke :) Lijkt me errug moeilijk om serieus te blijven als ze zo ondeugend zijn en je eigenlik niet mag lachen, maar dat het zo schattig is dat je het niet kunt laten.

Groetjes,
    Aralyn

Deel Deze Pagina