Zoveel kramp met bijvoeding! Wie tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door dolfijn1982, 8 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Sinds we begonnen zijn met bijvoeding heeft Beau zoveel last van kramp :(

Hij krijgt volledige BV en heeft altijd maar 1x per 8-10dgn een poepbroek gehad.
    Nu hij wat hapjes per dag krijgt (echt minimaal) is het na ongeveer 8 dagen helemaal mis :$

Afgelopen nacht zijn we rond 23.30u met Beau naar de HAP geweest.. hij lag echt te gillen van de pijn in zijn darmen.. Wisten echt niet meer wat we moesten, niets hielp :(
    Hij was kei kapot maar slapen lukte natuurlijk niet met de pijn in zijn buikje..
    Het was echt zo sneu!
    HA heeft microlax voor geschreven, ik ben hier helemaal niet voor.. maar we moesten iets :(
    Daarna 2x poepbroek en gelukkig nog wat geslapen.

Maandag afspraak bij eigen arts om dit probleem verder te bespreken..

Wie heeft er tips voor ons?? Ik wil dit graag zo natuurlijk mogelijk oplossen :)

2. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Wat als je probeert om dingen te geven die laxerend werken. Zoals bijv. pruimen (als die er nog zijn) Goede rijpe bananen werken hier ook en waar hier ook goed op gepoept wordt zijn kidneybonen. Ik twijfel nu alleen even of hij met zijn 6 mnd al kidneybonen mag. Geef je potjes of maak je zelf? Misschien wat olie toevoegen aan zijn eten of gewoon een keer wat op een lepeltje geven.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wat ontzettend sneu voor jullie mannetje. Hier heeft hij toen hij bijvoeding kreeg misschien 5 dgn niet gepoept en dat vond ik al veel. Maar ik las dat jouw kindje sowieso al heel weinig poept. Wat zeggen ze daar uberhaupt over. (ook al mag dat met bv, maar toch, structureel zo weinig poepen lijkt me toch gek.)

Sterkte ermee iig.

3. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    Bedankt voor je snelle reactie!
    Ik kan het effect van al die voedingstoffen zo slecht bekijken omdat hij er dus dagen over doet.. Dit maakt het zo ingewikkeld.
    Ik maak de hapjes zelf, en misschien is wat olijfolie toevoegen idd wel een optie.. Ga ik zeker proberen.

Zijn ontlastings-patroon is niet ongewoon bij BV, dus daar zeggen ze niets over.
    Gisteravond werd genoemd dat hij misschien gewoon trage darmen heeft..

4. Sukke

Sukke VIP lid

14 jan 2010
    5.538
    1
    0
    Heeft hij er normaal geen last van dan, dat hij zo weinig poept? Voordat je dus met bijvoeding begon?

Probeer gewoon het 1 en ander, als hij na het eten van pruimen ook pas na 8 dgn poept zal het weinig effect hebben. Komt het dan na een dag of 5 al op gang heb je dat al gewonnen.
    Als je banaan gaat geven echt pas wanneer die veel zwarte plekken heeft, anders stopt ie juist.

5. Kwabbernoot

Kwabbernoot Fanatiek lid

18 apr 2010
    3.248
    2
    0
    n.v.t.
    Hier ook een mannetje wat zo weinig poept en snel krampjes heeft. Ik heb nu een tip gekregen, moet hem nog in de praktijk brengen maar misschien heb jij er ook wat aan!

Je kookt rijst in iets te veel water, als de rijst goed is giet je het af en bewaar je het vocht. Dit vocht zou goed helpen tegen krampjes. Je kan het geven door bijvoorbeeld de pap of kv of gewoon zo. Misschien het proberen waard??

Theelepeltje olie doet hier zo af en toe ook goed maar geef het alleen als hij echt moeilijk poept. Maar ga dus vanavond eens van dat rijstewater geven, kijken of het helpt. Misschien heb jij er ook wel wat aan!! Zal het resultaat morgen posten.

6. oleander1986

oleander1986 Fanatiek lid

20 aug 2009
    1.298
    0
    0
    zelfstandige
    Midden Nederland
    Hm, het is altijd zo tegenstrijdig. Ik ken afgekookt rijstewater juist om diarree te stoppen.
    Mijn zoontje poepte op volledig bv ook maar één keer in de 10 dagen, maar ging gelukkig juist beter poepen door bijvoeding.
    Wees voorzichtig met zure vruchten. Ik zou bijvoorbeeld eerst een tijd alleen maar gekookte appel, of peer geven, of begin alleen met groente. Geef ook een paar dagen alleen hetzelfde, dan krijg je zicht op wat hem krampen/verstopping geeft.
    En als het echt niet gaat, wacht je toch nog een weekje. Met volledig bv op verzoek komt hij niks tekort en de ene baby is eerder aan bijvoeding toe als de andere baby.
    Oja, je kan je hapjes met moedermelk mixen, is ook verzachtend en makkelijker te verteren voor hem.
    Succes

7. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

8. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

1 apr 2010
    7.023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Sukke; nee, hij heeft er nooit last van gehad dat hij zo weinig poept.. ging altijd prima :) Dan dikke luier vol (en ernaast) en daar wat het dan weer 10dgn mee gedaan..

@Kwabbernoot; en? wat heeft het rijstewater bij jou gedaan? ik heb het maar even niet geprobeerd en geef even alleen BV..

@Oleander; ik meng de hapjes vaak al met BV en hij drinkt ervoor (en vaak er na) ook BV dus dat zou toch echt voldoende moeten zijn denk ik.. Ik heb de laatste weken alleen maar groente gegeven, juist omdat vruchten vaak al wat reactie geven.
    Ik wil best wachten, maar hij vind het echt super lekker.. had nu elke keer al ruzie als het minimale beetje op was.. hihhii boos dat hij dan werd! Dus ik gun het hem wel!

@Zogelukkig; ook op jouw topic al even gereageerd.. inderdaad precies hetzelfde probleem! Alleen zit er bij jou wat minder dagen tussen wat ik lees.. Ik hoop dat je er uitkomt en dat het een beetje vol te houden is!

@Hier; weer een rot nacht gehad: nu niet van de kramp maar omdat hij verkouden is.. dus gaat lekker zo.
    Nu al twee dagen helemaal niets behalve BV gegeven.. Het is gewoon even zoals het is.. We proberen het hier en daar gewoon een beetje en ik ga op zoek naar informatie over probiotica daar ik wel goede dingen over hoor.
    En morgen overleggen met de HA of er misschien een lichamelijk probleem is..

Deel Deze Pagina