1e keer shoppen met dochterlief

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Masa, 16 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Nou het moment was aangebroken! Ik ben vandaag voor het eerst wezen shoppen met dochterlief. Ze had de geweldige kledingmaat van 122 bereikt en de meeste winkels beginnen vanaf die maat dus we waren helemaal in de gloria.

Ik had al gedroomd over vette setjes en gave stoere kleding en zag haar in gedachte al met een hele dikke grote stapel kleding door de Coolcat lopen richting de kassa (want de kleding op Wehkamp van hen zag er zooo gaaf uit!!).

Nou dat was dus mooi een domper whahaha. mevrouw heeft echt haar eigen smaak en ging met de meest afschuwelijke dingen richting de paskamer. Kwam eruit als een cliniclown die in de verf was gevallen en was er nog trots op ook. Heb met knarsende tanden afgerekend en ben snel weer naar huis gegaan...

Had het "shoppen met dochterlief" toch wel iets anders voorgesteld hahaha

Thuis hebben we even een modeshow gelopen voor pappa maar na flink zijn best gedaan te hebben om er keurig gemeende "aaaahhh's en oooohhh's"uit te gooien hebben we haar maar naar haar kamer gestuurd om het netjes in haar kast te gaan leggen wat ze gretig deed...

hahaha nou gelukkig heb ik nog een dochter... Hopen dat die dezelfde smaak heeft hahahaha

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Hehehe ik zie het al helemaal voor me :)

Hier shop ik al heel lang met dochterlief en ze mag echt niet alles wat ze mooi vind.
    Maar als ze het niet mooi vind trekt ze het echt niet aan dus gaat ze maar lekker mee :)

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Haha lieve moeder ben je dan nog. Ik koop voorlopig echt geen kleding die ik echt niet mooi vind.

4. MamaBenjamin

MamaBenjamin Niet meer actief

Hahaha! Weet je zeker dat jij niet gewoon hopeloos ouderwets bent in je kledingstijl? :D
    Wie weet is ze wel ontzettend hip. Als ik zie wat sommige trends zijn verbaas ik mij nergens meer over:p

5. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Haha nee ik heb 3 kinderen dus mijn zin door drukken heb ik alleen mezelf mee. Ze kleed zichzelf aan en als ik mijn zin door druk ligt het in haar kast stof te vangen of gaat het alleen aan als al het andere op is en dan komt ze eerst huilend beneden dat ze echt NIETS heeft om aan te trekken behalve hele stomme dingen... en dat iedereen haar dan vast uit gaat lachen op school...

Zo zijn we beide blij haha Alleen hoop wel dat haar kledingsmaak een beetje mee groeit met haar haha

6. Tesske

Tesske VIP lid

24 mrt 2009
    6.799
    0
    0
    Jou dochter heeft heel veel geluk met jou als moeder... Wij shoppen heel vaak samen en ze mag uit de rekken pakken wat ze mooi vind maar mijn mening is doorslaggevend.
    Hier dus geen kleding dat ik echt niet mooi vind, gelukkig zitten we aardig op 1 lijn en soms is een compromis nodig (bv wel het rokje maar niet het shirtje oid)
    Verder weet ze dat ik alles van hello kitty of andere figuren en glitters heel lelijk vind dus dat zoekt ze bij voorbaat al niet uit.

7. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Haha zeer herkenbaar, onze oudste dochter heeft gisteren ook echt 2 vreselijke jurkjes gekocht. Ik dacht nog ahhh ze zijn zo vreselijk fout dat ze leuk zijn maar papa was een stuk minder enthousiast. Overigens heb ik ze al 2x gewassen maar er blijft een raar luchtje aanzitten.

8. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Nee ik ben de hipste jongste mamma van het plein dus EEECHTHTTTT NIEEETTT :cool::cool::cool::cool:

oke miss een beetje ;)

Maar ze had gewoon een hele berg roze, ik vind wat stoerders ook wel mooi en ze liep met 5 jurken en 1 knalfelle bloemenbroek naar de kassa toe... Ik kon er nog net een vestje met lange mouwen opgooien met veel discussie omdat ik vond dat ze in de ochtend lange mouwen moet hebben...

9. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Hahaha herkenbaar,,,

Ik vind shoppen met me 's.dochter een feest. Tot ik zie wat mijn lieve Hannah tokkie uit de schappen pakt.
    Tegenwoordig hebben we de deal dat ze zelf mag kiezen maar dat niet alles wat zij leuk vind kan. Gelukkig is ze NOG wel beïnvloedbaar.
    Maar als ik haar der gang laat gaan heeft ze alle kleuren combi's bij elkaar en vooral veel tijger en dierenprinten.
    Vorige week heel leuk kort broekje(tijgerprints) met simpel shirt gekocht prima. Maar toch ook echt paar 'nette' stelletjes.

Soms is zown eigen mening wel moeilijk haha toen ze jonger was , was het veel makkelijker. Maar ze is nu groot en stoer ;)

10. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Haha ach ze kleed zich al 3 jaar zelf aan en ik zie al verbetering. Komt vast goed ;)

Ik ben alleen van een hele stoere legerbroek (laag op de heupen) met daarboven een geel shirtje met gaas bij de mouwen en ergens een stoere (nep) rits in ofzo... Of zo'n shirt dat aan 1 kant van je schouder afzakt.

Nou dat kwam er dus niet door...

Als ik trouwens vind dat het niet kan en zeg dat het niet oke is dan is dat geen probleem hoor hangt ze het terug. Ook ik heb natuurlijk grenzen (zo wilde ze een kort shirtje want dan kon iedereen haar navel zien.. hell no..) Maar verder zolang het alles bedekt wat het hoort te bedekken, ze onder jurken en rokken netjes een legging doet of een boxershort ipv een onderbroek hoor je mij niet klagen. En elke ochtend lange mouwen eronder of erover.

11. Amethist

Amethist Niet meer actief

Ik vind het echt tof van je dat je je dochter gewoon lekker haar eigen(zinnige) smaak laat hebben!

12. sjanniee

sjanniee Fanatiek lid

15 aug 2012
    1.533
    0
    0
    Verplaatst naar schoolkinderen en pubers

13. Saskia78

Ik vind het heerlijk die eigen smaak.
    En ja, geen zomerjurken als het hartje winter is...
    En die tijgerprint tule rok (die ze van oma kreeg..) had wat mij betreft in de winkel mogen blijven.
    Maarja ze heeft hem nou eenmaal dus dan mag ze hem ook af en toe aan.

14. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    ah shit alweer, sorry... :):):)

15. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    thanks!

16. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Haha leuk! Ik kijk nu al uit naar t moment dat we samen gaan shoppen en ze zelf dingen uit mag kiezen!

17. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter heeft totaal nog geen eigen smaak, ze vindt alles wat ik uit het rek pak prima. Echt, of het nou een bloemetjesjurk of een legerbroek is (bij wijze van spreken), overal is ze tevreden mee. Best handig, maar ik ben ook wel eens benieuwd wat nou haar eigen smaak is haha. Als ik haar zelf laat kiezen, loopt ze doelloos rondjes door de winkel en pakt niet eens wat, dan is ze gewoon zo overdonderd door het aanbod, dat ze door de bomen het bos niet meer. En keuzes maken kan ze sowieso al niet. Dus shoppen doe ik nog steeds maar gewoon in mn upje of online. Want samen kost alleen maar heel veel tijd :) Tenzij we er gewoon een gezellig dagje van maken, dan is t wel gezellig natuurlijk.

18. Masa

Masa Bekend lid

1 jul 2014
    574
    2
    18
    Dat lijk me echt ideaal...!!!! Ik zie zoveel waarvan ik denk "oh dat zou haar echt geweldig staan!" maar dat vindt zij dan weer niets...

19. Saskia78

Hier vandaag een heel gelukkig kind..
    Normaal doe ik het zelden.. Maar toch een leuk korte broekje meegenomen.
    Beetje broekrok-achtig.

Helemaal blij want het LIJKT een rokje maar tijdens het fietsen kan het niet opwaaien zodat je d'r onderbroek ziet :)

20. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Tja, ze moet het toch echt zelf aan. Dus fijn dat je haar laat kiezen.
    Zolang ze het dan "deftig" houdt ... moet zij er mee rondlopen.

Bij mij kon mijn moeder rustig dingen uit 't rek pakken die ze zelf leuk vond.
    Mijn zus had een eigen mening en als mijn moeder toch haar eigen zin wou doordrukken bleef het nadien gewoon in de kast liggen. Af en toe moest ze wel es dingen van mij afdragen of we kregen dezelfde kleding in verschillende maat ... Maar vanaf een jaar of 6 à 8 werkte het toch echt niet meer om haar te pushen. En ja, mijn moeder hield natuurlijk wel in 't oog dat het ermee door kon en dat zuslief ermee buiten kon.

Deel Deze Pagina