Wij werken allebei, ik 3 dagen en man 5 dagen. Nu wil onze zoon heel graag op voetbal, ik heb dit al toegezegd omdat de training op woendagmiddag is, mijn vrije dag. Nu is er er echter wat veranderd en is de training op maandag én woensdagmiddag. Het begint al om 16.15 uur, terwijl ik dan nog op mijn werk zit en zl op de bso. Hoe regelen jullie dit? Je hebt hier maar 1 club, dus overstappen zit er ook niet in. Overigens vind ik 2 keer in de week ook best veel, maar dat is weer een ander verhaal (hij zit ook nog op zwemles, 1 keer in de week).
Vragen of een ouder van een teamgenootje hem op maandag van de bso wil halen en mee wil nemen. Eventueel afspreken dat jij (als dat lukt) haar kind weer thuisbrengt of op woensdag een keer meeneemt. Als het elke week om dezelfde ouder(s) gaat en je geeft het vooraf aan is dat voor de bso geen probleem.
Moet hij bij beide trainingen zijn? Ik zou het ook veel vinden! Wij plannen de dingen nu als we zelf vrij zijn of in het weekend. Thijmen heeft op maandag taekwondo en op zondag zwemles.
Aan een andere ouder vragen inderdaad of misschien heeft de BSO wel een 'brengservice'? Ik zie de BSO's hier ook wel eens kindjes naar hockey brengen. Nu is dat hier wel super dichtbij, maar zou me niet verbazen als ze andere dingen in de buurt ook kinderen naar toe brengen. Zou je in ieder geval kunnen vragen.
Ik zou hem, zeker nu hij nog op zwemles zit alleen op woensdag laten trainen. Wanneer hij er een beetje inzit, zwemles afgelopen is en hij zin heeft zou je kunnen vragen of hij met een teamgenootje mee zou mogen rijden al is dat misschien wat lasting als hij op de BSO zit. Hier is de BSO trouwens aangeloten bij een paar sportclubs en brengt de BSO leidster de kinderen daarheen, misschien is dat een optie?
Je hebt denk ik geen ouders/schoonouders die hem kunnen brengen? Dan zou ik een ouder van de voetbal of van school vragen. Al zou ik me daar wel bezwaard bij voelen, terwijl ik wel goed contact heb met de ouders van de kinderen van Eva's klas. Of de maandag training overslaan. Ik vind 2 keer trainen wel veel voor op die leeftijd! Mijn man hockeyt en de jeugd tot een jaar 12 traint meestal maar 1 keer per week.
Volgens mij is 2x per week trainen bij voetbal heel niet uitzonderlijk Is hier in ieder geval ook zo. Maar ik vin dhet ook lastig.. Wij hadden hetzelfde probleem met zwemles. Ingeschreven voor de zwemles van vrijdagmiddag. Ik nog balen want tja.. Enige vrije middag en het zou vlak na school zijn dus best wel gedoe. Maarja zwemmen moet ook he. Verplaatsen ze het ineens naar de donderdag... Nu bij andere zwemvwreniging ingeschreven maar dan sta je weer onderaan de lijst... Dus goeie ideeen zijn welkom Overigens gaat ze op woensdag met oma naar ballet. En op zaterdag heeft e theaterles. (En zw egevn hier dus geen les op zaterdag...)
Ja, ik denk dat hij zolang hij zwemles heeft, gewoon maar 1 keer gaat. Mijn vader past 1 dag in de week op, maar dat moet ik anders proberen te ruilen, want mijn vader woont heel dichtbij het voetbalveld. Ik ken geen kindjes die in dat team zitten (niet dat ik weet althans), dus dat regelen is wat lastig en ik heb verder geen oppasmogelijkheden in de vorm van ouders/schoonouders helaas. Voor zover ik weet heeft de bso hier geen haal en breng service, maar vragen kan ik het natuurlijk wel eens. Pff, vind het wel lastig hoor, dit blijft natuurlijk ook nog wel even zo, want pas met een jaar of 10/11 kunnen ze waarschijnlijk alleen die kant op en tegen die tijd zijn de trainingen altijd in de avond. Ja, voetbaltrainingen zijn vaak 2 keer in de week, over het algemeen nogal fanatiek vind ik zelf. Ben er ook niet echt een voorstander van. Heb zelf jaren gehockeyd, maar hij wil persé (net als zijn vader) op voetbal.
Hier kunnen ze ook zwemmen via de BSO. Maar behalve dat het op een dag is dat ze niet naar de BSO gaat, is dat ook iets wat ik graag zelf met haar doe. Maar één keer in de week voetballen naast zwemles lijkt me een goede optie.
Ik zou ook zeggen: brengservice BSO? Opa/Oma? Onze zoon is vijf en traint ook twee keer per week (dinsdag en dondermiddag van 16.00 tot 17.00), vervolgens op zaterdag nog een wedstrijd en op zondag zwemles. Ik werk zelf 36 uur per week, maar gelukkig kan mijn vriend doordeweeks met hem naar de trainingen. Hij heeft een eigen bedrijf en werkt op die middagen thuis. Gelukkig is de voetbalclub dichtbij en kan hi, wanneer hij iets ouder is, zelf naar de trainingen.
Mja onze BSo doet daar volgens mij ook niet aan. Als ze oud genoeg zijn en je als ouders allerlei aansprakelijkheidsverklarknfen tekent mag je kind alleen de deur uit... Maar dat is het dan ook wel.
Hier ook 2 keer per week trainen bij de voetbal. En dan nog de wedstrijd op zaterdag. Het is een hoop kunst en vliegwerk om het geregeld te krijgen. Dus hier doen we ook veel met andere ouders samen. Zeker als je meerdere kinderen hebt, die allemaal sporten is het anders bijna niet te doen.
Hier moet mijn zoon ook 2 keer per week trainen maar gelukkig is de ene dag mijn vrije dag en de andere dag kan mijn man mee want die is om 16.00 uur al thuis en de training begint om 16.45 uur. Maar idd mogelijkheden bij de BSO navragen of idd opa een dag laten ruilen zodat hij mee kan. En anders gewoon 1x trainen al lijkt mij dat ook wel voldoende naast zwemles en wedstrijden. Gelukkig heeft mijn zoontje zijn diploma's al anders vond ik het ook teveel hoor.
Ik werk 2 dagen per week en allebei mijn kinderen moeten dus precies op die 2 dagen trainen voor de hand en voetbal. Mijn zoon moet van 6 tot 7 uur voetballen(hij is 10j dus kan alleen) maar mijn dochter moet naar de handbal onder mijn werktijd.Ik werk tot 17 uur en op dinsdag moet ze van 4 tot 5 uur handballen.Nu ga ik maar proberen om met een andere moeder iets te regelen.Op donderdag moet ze van 5 tot 6 uur handballen en ik heb besloten om dan 1 uur korter te gaan werken zodat ik dan haar en haar vriendinnetje kan halen en brengen.Ongunstiger kan haast niet maar ben ergens wel blij dat ze allebei op 1 dag moeten want anders ben je dagen achter elkaar bezig met halen en brengen.