Hoeveel zakgeld brugklas?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door bunchy, 5 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Hier krijgt ze vanaf volgende maand €15,- per maand. Telefoon abonnement betalen wij. Daarnaast zal ze binnenkort een nieuwe telefoon uitkiezen waar ze zelf een groot deel van moet betalen en wij betalen daar €10,- per maand voor (via een abonnement). Ze wil een iPhone 13 en heeft op €5,- na het bedrag nu bij elkaar.
    Ik vind een abonnement wel handig. Nu is ze bijvoorbeeld ook naar een recreatieplas, dan is het fijn als ze een appje kan sturen. Verder idd bijna overal WiFi.

Uitjes betalen wij, als ze het niet te gek maakt. Vaak laat ik het haar zelf betalen en stort dan een deel terug op haar rekening. Ze merkt het dan pas als ze haar afschrift krijgt. Zo heeft ze toch het idee dat ze zelf keuzes moet maken wat ze met haar zakgeld doet.

2. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.958
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Tja. Dan is mobiel internet soms misschien handig, maar nog steeds niet noodzakelijk. Als het ècht dringend is (lees: veel bloed en uitstekend bot) kan hij met zijn prepaid gewoon bellen. In andere gevallen hoeft hij op straat niet met me te appen, toch? Dan kan hij gerust even wachten tot hij weer op een plek is met wifi. Of zelf even zo'n plek opzoeken.

Hij zal uiteindelijk echt wel een abonnement krijgen hoor. Mijn man houdt het meer tegen dan ik. Hij vraagt, naar mijn mening terecht, maar argumenten die deze maandelijkse kosten noodzakelijk maken. En vooralsnog zijn die er inderdaad niet.

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    @tupp: Het is bv. ook handig als je kind de route ergens naar toe op moet zoeken. Vinden wij (dochter en wij) tenminste. En we hebben een app waarmee we kunnen zien waar ze zijn (en zij waar wij zijn), daar is het ook voor nodig. Maar volgens mij ben je er uit. ;) En het is vrij eenvoudig uit te proberen en te wijzigen als het niet handig blijkt,

suus1983 vindt dit leuk.
  4. Happymam

Happymam Fanatiek lid

7 feb 2009
    1.251
    306
    83
    Bij ons krijgen de pubers 20,- zakgeld per maand op hun bankrekening en betalen wij hun telefoon abbo van 7,50. Voor onbeperkt bellen en kleine hoeveelheid mb’s. Willen ze meer mb’s dan mogen ze zelf betalen. Zakgeld wordt niet verhoogd als ze ouder worden en meer wensen, daar mogen ze zelf voor werken en dat doen ze inmiddels ook.

Deel Deze Pagina